• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • Jennifera

Pigall:

Jsg var ganska nöjd med 5, dock var det (endast?) tre som var femdagars odlade. Dom plockade ut 27 ägg, 13 av dem var dugliga och 5 överlevde sista gallringen till frysen.

Jag förstår dig gällande tjuvtestandet... när jag fick positivt så testade jag svagt positivt 5 dagar efter insättningen och sedan ökade det gradvis starkare och starkare. Roligt att följa om inte annat, haha.

Jättebra att få sexdagars, det betyder ju att dem är optimala!! Håller tummarna till oss och alla andra här i tråden!

• Blankt

Dagen är äntligen här. Har idag varit inne och sett den lilla bönan och de lilla hjärtat som slog. Allt som man kan se såg bra ut. Nu ska man bara hålla sig lugn och inte stressa upp sig och leva vidare och hålla tummarna att w går vägen.

• Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-15 14:01:19 följande:

Pigall:

Jsg var ganska nöjd med 5, dock var det (endast?) tre som var femdagars odlade. Dom plockade ut 27 ägg, 13 av dem var dugliga och 5 överlevde sista gallringen till frysen.

Jag förstår dig gällande tjuvtestandet... när jag fick positivt så testade jag svagt positivt 5 dagar efter insättningen och sedan ökade det gradvis starkare och starkare. Roligt att följa om inte annat, haha.

Jättebra att få sexdagars, det betyder ju att dem är optimala!! Håller tummarna till oss och alla andra här i tråden!

Det förstår jag! Fem till frysen är ju ett helt fantastiskt resultat! Och vad skönt att slippa stimulering och äggplock!

Ja nu håller vi tummarna. Brukar du må dåligt av progesteronet?
  • jeenniie83

Idag så fick våran andra frysta blasto flytta in i mig. Den är en 5dagars odlig

Den såg väldigt bra ut sa våran läkare.

Vi går på CvL i uppsala och dom har verklugen vart super bra.

• Jennifera

Pigall: njae, jag har aldrig kännt något, förutom trötthet (hoppas dock det beror på graviditet). Däremot är det ju inte praktiskt med Lutinis, väldigt kladdigt och störande, men det får jag stå ut med *haha*.

Jag mådde inte heller dåligt vid stimuleringen innan äggplocket, trots att jag var överstimulerad. Men det beror nog på att man vill att något ska hända och kan behärska det därför.

Du hade fått något annat än Lutinus? Är det för att du inte mår bra på det?

• Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-16 11:54:40 följande:

Pigall: njae, jag har aldrig kännt något, förutom trötthet (hoppas dock det beror på graviditet). Däremot är det ju inte praktiskt med Lutinis, väldigt kladdigt och störande, men det får jag stå ut med *haha*.

Jag mådde inte heller dåligt vid stimuleringen innan äggplocket, trots att jag var överstimulerad. Men det beror nog på att man vill att något ska hända och kan behärska det därför.

Du hade fått något annat än Lutinus? Är det för att du inte mår bra på det?

Ja jag mådde hemskt dåligt av lutinus. Både fysiskt och psykiskt. Så denna gång fick jag testa crinone som är en gel man använder 1 gång om dagen. Den kladdar knappt, (iallafall inte om man jämför med lutinus) och jag har inte alls mått lika dåligt av den . Det måste ju vara något lurt med den eftersom att den inte erbjuds som förstahandsval men jag vet inte vad. Kanske får man inte i sig lika mycket progesteron men då borde man väl kunna öka dosen?
  • Jennifera

Pigall: Jaha, oj! Säkert är den du har ett andrahandsval, jag har aldrig hört dem prata om något annat än Lutinus. Jag blev inte insatt på Lutinus denna gång, men då ringde jag och extrakollade innan och då sa dem att jag egentligen inte behövde ta Lutinus denna gång men om jag ville så gick det bra. Vet inte om det har att göra med att det var naturlig cykel denna gång...

Gör du i naturlig eller stimulerad cykel, tänkte om det gör någon skillnad på vilket av dem man får eller om man inte behöver något alls? (Du behöver inte svara om du inte vill)

Däremot har jag hört om ett preparat som används och skrivs ut i Danmark som kallas babyklister. Det ska tydligen göra att ägget fäster bättre och går att beställa på nätet.

• Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-16 14:17:48 följande:

Pigall: Jaha, oj! Säkert är den du har ett andrahandsval, jag har aldrig hört dem prata om något annat än Lutinus. Jag blev inte insatt på Lutinus denna gång, men då ringde jag och extrakollade innan och då sa dem att jag egentligen inte behövde ta Lutinus denna gång men om jag ville så gick det bra. Vet inte om det har att göra med att det var naturlig cykel denna gång...

Gör du i naturlig eller stimulerad cykel, tänkte om det gör någon skillnad på vilket av dem man får eller om man inte behöver något alls? (Du behöver inte svara om du inte vill)

Däremot har jag hört om ett preparat som används och skrivs ut i Danmark som kallas babyklister. Det ska tydligen göra att ägget fäster bättre och går att beställa på nätet.

Crinone är inte helt ovanligt men absolut lnte lika vanligt som lutinus. Kan inte förstå varför för det är så mycket smidigare tycker jag iallafall. Inga störtfloder, en gång om dagen och betydligt mindre gegg. Men någon anledning måste det ju vara att den inte skrivs ut lika ofta.

Jag gör det i stimulerad cykel (färskförsök) men fick det ordinerat för att jag mådde väldigt dåligt av lutinus.

Babyklister har jag aldrig hört talas om. Det låter ju intressant! Förra gången fäste det i några dagar för att sedan släppa innan bim.
  • Jennifera

Pigall: Okej, så länge det funkar så är det ju bra :)

Har du börjat känna några symptom än?

Svar på tråden Ruvare hösten 2017