• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-10-29 07:56:13 följande:
    Hej!

Så kul! Har du gjort ostimulerad?

Väntar på att ringa kliniken vid 9 och höra om vår blasto ser bra ut idag också FET.
    Ja, jag har tagit en ÄL-spruta men inga hormoner. Vi fick totalfrysa våra befruktade ägg då jag riskerade överstimulering. Upptiningen gick bra så vi hoppas på det bästa :)

Åh, vad spännande, hoppas att det går bra!
  • kattnos
    Nyaellen skrev 2017-10-29 08:16:04 följande:

Jag testade idag rd17 (egentligen testdag i morgon) och testet var negativt, ingen mens dock. Har idag och i morgon kvar med lutinus så min teori är att lutinus skjuter fram min mens. Ca 4 dagar över beräknad nu... trist men nya tag på försök nr 2, har inget i frysen.

Åh, så tråkigt.. känner med dig!!
  • Nyaellen
    Längtan1988 skrev 2017-10-29 08:26:57 följande:

Jag vet hur jobbigt det där är. Man blir så ledsen. Men än finns ett litet hopp!!

Gjorde du ostimulerad FET och fick lutinus efter insättning?

Tack för ditt svar! Ja man blir verkligen ledsen. Jag känner mig lite lurad av min kropp. Har haft så mycket känningar som jag trott var nått men icke.

Nej, detta var vår första IVF-behandling. Korta metoden med Bemfola och orgalutran, sen Lutinus från dagen efter ÄP. Blev 4 befruktade av 14 mogna ägg. Fick tillbaka ett 3-dagars. Ingen av de övriga tre klarade sig till frysen så det blir omstart med sprutor. I vårt fall är det manlig faktor som är ?problemet?.
  • Bellelle
    authentic skrev 2017-10-28 09:38:27 följande:

Stort grattis till plusset!!

Jag testade idag och fick mig ett pluss jag också, är överlycklig och skitnervös så samma gång.

Gratttis till pluset:) får man fråga hur länge ni försökt. Jag är också jättenervös men jag tänker att allt kommer gå bra. Kram
  • authentic
    Bellelle skrev 2017-10-29 09:58:13 följande:
    Gratttis till pluset:) får man fråga hur länge ni försökt. Jag är också jättenervös men jag tänker att allt kommer gå bra. Kram
    Innan detta har vi gjort:
    1 ET april-17 som inte alls tog sig
    1 FET maj-17 som tog sig men blev MA i vecka 14
    och nu
    1 ET i oktober-17 som vi håller tummar och tår för att det ska gå hela vägen :)

Så jag skulle inte vilja påstå att vi försökt så länge. Vårt problem är manlig infertilitet.

vi har 1 ägg i frysen också från denna IVF som vi hoppas blir ett syskonförsök om ett par år först.

Allt kommer att gå superbra :)
  • Blankt

Nu stiger paniken. Är i v. 6 och närkte precis att jag börjat blöda.. jag testade mig igen i fredags då mina symptom försvunnit helt.

Är det någon med liknande händelse utan missfall??

• authentic
    Blankt skrev 2017-11-01 10:51:51 följande:

Hur går det för alla?

Inte så himla bra längre. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(
    Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.
    Pratat med kliniken idag igen och de bruna flytningarna kan vara irriterade slemhinnor och idag har smärtan minskat så man kan inget göra än att avvakta.
    Det värsta med allt detta är den eviga väntan hela tiden!
  • kattnos
    Blankt skrev 2017-11-01 10:51:51 följande:

Hur går det för alla?

Rd 4 idag, går långsamt tycker jag.. jag känner väl mest molvärk till och från samt magknip och är lite förstoppad..
  • authentic
    Blankt skrev 2017-10-29 11:23:06 följande:

Nu stiger paniken. Är i v. 6 och närkte precis att jag börjat blöda.. jag testade mig igen i fredags då mina symptom försvunnit helt.

Är det någon med liknande händelse utan missfall??

Hur går det för dig då Blankt? Hur känns det?
Svar på tråden Ruvare hösten 2017