• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • lucca81
    lucca81 skrev 2017-12-18 22:58:47 följande:

Har inte testat nåt mer, bl a för att jag inte har nåt test hemma...???? testade m testlagrets, tror att de ska vara rätt känsliga men är ingen expert...????

Tack så mkt, håller tummarna för + för dig oxå förstås!!

Skulle inte vara ? utan smileys ;)
  • gammelpysen

Testade negativt i morse. Tre dagar innan testdag. Rmc höll med om att det nog tyvärr hade visst plus nu om det hade gått vägen. Känns verkligen skit och julen blir en lång pina.

Lycka till ni som är kvar.

• Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-19 14:32:53 följande:

Testade negativt i morse. Tre dagar innan testdag. Rmc höll med om att det nog tyvärr hade visst plus nu om det hade gått vägen. Känns verkligen skit och julen blir en lång pina.

Lycka till ni som är kvar.

Åh vad tråkigt, ska du testa på fredag ändå? Vet hur det känns <3 ni får vila upp er och ladda om för nästa försök. Har ni kvar ngt i frysen? Kram på dig!
  • Essie32
    lucca81 skrev 2017-12-18 22:58:47 följande:
    Har inte testat nåt mer, bl a för att jag inte har nåt test hemma...???? testade m testlagrets, tror att de ska vara rätt känsliga men är ingen expert...????

Tack så mkt, håller tummarna för + för dig oxå förstås!!
    Testade med testlagret också, igår ruvardag 5 med en 5dagars och idag (rd6) blankt.
    Det ät kört nu. Lämnade blodprov via werlabs imorse och får svar senare idag om värdet på Hcg. Det kommer visa om det har hunnit fästa eller inte gjort det alls. Jag är säker på att resultatet blir under 5, dvs icke gravid. Alla symptom försvann i söndags..
    :( :( :(
  • lucca81
    Essie32 skrev 2017-12-19 15:14:32 följande:

Testade med testlagret också, igår ruvardag 5 med en 5dagars och idag (rd6) blankt.

Det ät kört nu. Lämnade blodprov via werlabs imorse och får svar senare idag om värdet på Hcg. Det kommer visa om det har hunnit fästa eller inte gjort det alls. Jag är säker på att resultatet blir under 5, dvs icke gravid. Alla symptom försvann i söndags..

:( :( :(

Jag testade igen imorse och det var svagt positivt, känns som det borde vara betydligt starkare nu på rd 9... men tror du verkligen att det är kört redan på rd6..? Hur snabbt får du svar frän werlabs??
  • Essie32
    lucca81 skrev 2017-12-20 15:01:21 följande:
    Jag testade igen imorse och det var svagt positivt, känns som det borde vara betydligt starkare nu på rd 9... men tror du verkligen att det är kört redan på rd6..? Hur snabbt får du svar frän werlabs??
    Grattis till + !!!!!
    Det kommer bli starkare :)

Jag fick svar samma dag, igår. Tyvärr 0. Så det funkade inte för oss denna gång heller,. Först var det färsk och nu fryst, båda perfekta 5dagars..
    skit :/
  • lucca81
    Essie32 skrev 2017-12-20 15:11:05 följande:

Grattis till + !!!!!

Det kommer bli starkare :)

Jag fick svar samma dag, igår. Tyvärr 0. Så det funkade inte för oss denna gång heller,. Först var det färsk och nu fryst, båda perfekta 5dagars..

skit :/

Å vad tråkigt för att höra, och för dig också gammelpysen!! Hoppas verkligen det går vägen nästa gång!

Jag vågar inte lita på det svaga pluset, har nästan inte känt några symptom alls sen jag tog testet, så det känns inte som det går åt rätt håll tyvärr... hade bestämt att jag inte skulle testa imorrn utan vänta till 22/12 o sen td 24/12 men nu ångrar jag att jag inte köpt hem fler test (hade beställt men posten funkar inte)

Funderar på att köpa ett test imorrn o ta på em men då är ju risken att det blir negativt pga inte morgonurin...

Tösen88, hur går det för dig? Har du lyckats hålla dig från att testa...?
  • lucca81

Testade igen nu, fortfarande bara svagt streck och nu är jag ju bara två dagar från testdag... jag förstår inte riktigt vad det betyder men antar att graviditeten på har kommit igång lite men sen avstannat... nån mer som varit med om detta..?

• waldesten16
    lucca81 skrev 2017-12-22 06:17:57 följande:

Testade igen nu, fortfarande bara svagt streck och nu är jag ju bara två dagar från testdag... jag förstår inte riktigt vad det betyder men antar att graviditeten på har kommit igång lite men sen avstannat... nån mer som varit med om detta..?

Vilket test använder du? När jag plussade använde jag i början tester från testlagret och det gav ett svagt streck. Sedan bytte jag och tog med clearblue eller apoteket och då blev strecket betydligt starkare. Använde samma urin och tog tre testar samtidigt och testlagrets gav väldigt svagt streck medans de andra gav tydligt plus.
  • Pigall
    lucca81 skrev 2017-12-22 06:17:57 följande:

Jag har varit med om det. Kemisk graviditet. Är dina streck svagare eller lika starka som för några dagar sen? Det är ju inte säkert att det är detta som hänt dig. Är de av samma styrka kan det ju vara en slö bebis också :) men on inte, kemisk graviditet är en fruktansvärt påfrestning för psyket. Speciellt för oss som försökt så länge utan att få se våra plus. Men de säger ju att upp till 70%av alla graviditeter slutar i missfall och den absoluta majoriteten av dem innan man normalt sett ens skulle veta att man är gravid.

Jag kan ju trösta med att jag försöket efter mitt kemiska fick ett pyre som stannade. Att det har fäst över huvud taget betyder ju ändå att du inte är helt oförmögen: )
Svar på tråden Ruvare hösten 2017