• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • Blankt
    authentic skrev 2017-11-01 11:04:42 följande:

Inte så himla bra längre. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(

Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

Pratat med kliniken idag igen och de bruna flytningarna kan vara irriterade slemhinnor och idag har smärtan minskat så man kan inget göra än att avvakta.

Det värsta med allt detta är den eviga väntan hela tiden!

Usch. De låter inge vidare.

Men du får göra som dom säger och försöka vila så mycket som möjligt.

Håller tummarna för att allt blir bra.
  • Blankt
    kattnos skrev 2017-11-01 12:11:38 följande:

Rd 4 idag, går långsamt tycker jag.. jag känner väl mest molvärk till och från samt magknip och är lite förstoppad..

Jag vet. Tiden går så otroligt långsamt när man väntar å väntar.
  • Blankt
    authentic skrev 2017-11-01 12:13:13 följande:

Hur går det för dig då Blankt? Hur känns det?

Jag vet inte riktigt men de va en liten liten blödning som gick över fort och jag ringde kliniken dagen efter och berättade. De säger att man inte kan göra något för att få veta något utan bara försöka slappna av tänka positivt vilket är svårt. Men dwt är bara att vänta lite till. Ska på ul om 14 dagar och hoppas så innerligt att allt ska se bra ut då.
  • kattnos

Någon som har känt något nytt? (Sen typ igår, haha)
    Jag vaknade i natt och mådde pyton, illamående. Trodde nästan att det var magsjuka på gång. Men jag somnade om efter en stund och idag mår jag prima! Känner knappt något alls idag, är kanske något svullen. Även om man nu inte ska överanalysera..

• Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-02 13:47:22 följande:

Någon som har känt något nytt? (Sen typ igår, haha)

Jag vaknade i natt och mådde pyton, illamående. Trodde nästan att det var magsjuka på gång. Men jag somnade om efter en stund och idag mår jag prima! Känner knappt något alls idag, är kanske något svullen. Även om man nu inte ska överanalysera..

Jag känner mig sjuk. Dagen efter insättningen mådde jag väldigt dåligt, trodde jag skulle bli sjuk. Frös, yr och trött. Igår stack de några gånger vid naveln. Någon mer som känt så?
  • authentic
    Blankt skrev 2017-11-01 13:35:45 följande:

Jag vet inte riktigt men de va en liten liten blödning som gick över fort och jag ringde kliniken dagen efter och berättade. De säger att man inte kan göra något för att få veta något utan bara försöka slappna av tänka positivt vilket är svårt. Men dwt är bara att vänta lite till. Ska på ul om 14 dagar och hoppas så innerligt att allt ska se bra ut då.

Håller tummarna Blankt :)

Visst är det jobbigt att vänta hela tiden. Det är ju det enda man gör känns det som fast på olika saker. Skönt ändå att ditt vul bara är 14 dagar bort. Mitt är ju 18 dagar bort, suck. Allting känns bra just nu hos mig, ingen smärta eller bruna flytningar alls. Men då blir man istället orolig för att det känns för bra, för ogravid lixom.
  • kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-02 13:56:57 följande:
    Jag känner mig sjuk. Dagen efter insättningen mådde jag väldigt dåligt, trodde jag skulle bli sjuk. Frös, yr och trött. Igår stack de några gånger vid naveln. Någon mer som känt så?
    Oj, nej sjuk kan jag inte säga att jag har känt mig, lite trött kanske. Men även idag bara lite molvärk som kommer och går...
  • Bellelle

Hej alla hur går det för er? Nu är det bara 6 dagar kvar till mitt ultraljud:) kramar

• Blankt
    authentic skrev 2017-11-02 19:44:06 följande:

Håller tummarna Blankt :)

Visst är det jobbigt att vänta hela tiden. Det är ju det enda man gör känns det som fast på olika saker. Skönt ändå att ditt vul bara är 14 dagar bort. Mitt är ju 18 dagar bort, suck. Allting känns bra just nu hos mig, ingen smärta eller bruna flytningar alls. Men då blir man istället orolig för att det känns för bra, för ogravid lixom.

Ja gud va man väntar och väntar men jag mår pyton nu igen precis som jag gjorde med sonen och det hoppas jag är ett gott tecken.

Ja ul den 15/11.. räknar ner..
  • kattnos

Idag har jag testat och jag fick ett tydligt plus! Helt otroligt, fattar det inte än... <3

Svar på tråden Ruvare hösten 2017