Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Grattis! Har ni försökt länge?
Jaadu, livmodern spänner och drar. Igår hade jag som stickningar i den när jag åkte till jobbet men annars brukar det vara värst på kvällen. Det är ändå ganska skönt att lägga sig med molvärk och vakna utan att känna nånting.
Jag kan garantera att du inte är ensam om att vara orolig över att nåt ska gå fel, jag tror de flesta känner så i början. Kanske speciellt vi som tidigare haft missfall (och vi är några stycken i tråden).
Jag har skrivit till neak men ej blivit tillagd i fb gruppen. Men jag skulle kunna tänka mig att göra en ny sida om ni andra vill det? :) annars hänger jag kvar här.
Jag kan prova att lägga till nån i gruppen på fb om ni vill :)
Hehe PM här alltså, skrev fel :)
Lagt till dig nu. Funkade det?
Kanske är fler än jag som inte först fattade detta, men det skickas alltså ett mail med förfrågan om att gå med i gruppen. Jag trodde det skulle komma upp som en notis i FB :)
Nej men skit också! Den mailen jag använder på Facebook är min gamla från när jag var 14... inte använt den på åratal ju, Haha! Kommer inte ens in på den..
Dom som har PM´at mig har jag nu lagt till i gruppen på FB! DÅ den är hemlig så kan man inte se den om man inte är med i den ännu! Jag tror inte man får någon notis på FB utan man får kolla sin mail! :D
Hallå alla juli-mammor!
I måndags tog jag ett digitalt test och fick reda på att jag är gravid! Tog även test på äl+11 och äl+13 med stickor jag hade kvar och de visade tydligt positivt! Så himla roligt, bf är 20 juli enligt mina gravidappars beräkningar :) har sen ett par dagar tillbaka haft symptom som illamående och "mensvärk", fast lindrigare.
Är i v 4+0 och har Bim nu, upptäckte nyss lite bruna flytningar på pappret. Det känns nästan precis som det brukar när mensen är på G. Är det fler här inne som har haft så? Vad jag förstår är det rätt vanligt, men jag känner mig ändå så jäkla orolig :/
Hej på er.
Plussade och fick en chock. Andra barnet är 6,5 månad- inte planerat ett tredje barn. Inte så tätt iallafall.
Men blev glad och min sambo, som inte hade riktigt samma reaktion, har precis börjat kunna se positivt på graviditeten. Nu har jag haft mörkt blod/bruna flytningar ett par dagar. Fick sen även smärta i magen och fick då komma in till gyn. Var då vecka 6+6. Barnmorska kunde se hinnsäck, men inget mer. Jag fick en ny tid nästa torsdag för att se om det är ett begynnande missfall.
Jag hoppas innerligt att det inte är det, för kommer inte denna bebis så har min sambo sagt att han inte vill att vi ska ha fler barn.