Bf juli 2018
Upplever ni att tröttheten från första trimestern har kommit tillbaka?
Jag är så fruktansvärt trött nu! Känner mig helt slutkörd redan någon timme efter frukost. Jag fattar inte hur jag ska orka i nio veckor till!
Upplever ni att tröttheten från första trimestern har kommit tillbaka?
Jag är så fruktansvärt trött nu! Känner mig helt slutkörd redan någon timme efter frukost. Jag fattar inte hur jag ska orka i nio veckor till!
Ja, jag är dock rätt nöjd över tröttheten, mitt mål är att sova bort så mycket som möjligt av resten av graviditeten och värkarna, min livmoder lär va i OSklass vid förlossningen
Minst sagt! Förra graviditeten blev jag sjukskriven i vecka 25 pga foglossning, så var dels hemma den delen av graviditeten och jobbade inte, dels hade jag inte ett barn att springa efter hela dagarna.. Nu är jag som en klubbad säl för det mesta, orkar inte vara vaken efter nio. Inatt sov jag 10,5 timme, men nu är jag ändå lika trött som vanligt. Längtar tills 13/6, sista dagen jag hade tänkt jobba.
Min man jobbar också varannan helg, han slutar dessutom oftast 19 även på vardagar, så blir jag som får ta allt de dagarna... Vi turas om med sovmornar de helger han är ledig, idag lyckades jag äntligen sova på min sovmorgon! Kommer inte bli så mycket vila för min del tyvärr, för sen när jag går hem så kommer ju också sonen vara hemma. Tänk, sen är det där med sovmornar ett minne blott, iallafall till en början.. Hjälp!
Oj, vaknar storasyskonet 7-8? Min son vaknar sällan senare än 6, oftast 5-halv 6.. Idag kvart i fem, underbart :P Hur menar du att ni kan turas om med bebisen på nätterna? Jag tänker att det är bara jag som kan ta bebisen, med sonen så vaknade han bara när han ville äta. Skönt att vara lediga tillsammans! Går jag över två veckor så kommer vi ha 7-8 veckor sammanhängande ledighet, fast hon får gärna komma tidigare tycker jag :)
Hur länge (ungefär) måste man gå upp var tredje timme?
Vad händer om ingen mjölk kommer ut? Hur länge överlever bebisen utan mjölk?
Är det bäst att ha ersättning hemma fall i fall?
Skratta inte åt min fråga. BM skrattar bara men vägrar svara på om bebisen dör direkt utan mat eller klarar sig flera timmar så man kan var lugn.
Har slemproppen börjat lossna för er?
I min förra graviditet släppte slempproppen i vecka 36 och sonen föddes samma dag. Så man kanske inte ska Ignorera det helt. Fast då släppte hela och inte bara delar av den
De verkar ju ha sina vanor, jag känner mest i mitten fast nedåt mot utgången :) jag är i v 30, 29+4 idag och har alltså bf 16/7. Så knappt en vecka efter dig :)
30+6 var det visst. Jag har dålig koll på dagarna nu när jag bara går hemma.
Jag har också problem med matlusten. Skulle jag välja själv så skulle det bli betydligt mer mackor och yoghurt (och O?boy!) men jag har turen att ha en sambo som jobbat som kock, och mer än gärna lagar mat, så jag äter av det som serveras. Nu ska sonen och jag vara själva ons-sön, blir intressant att se hur min matmotivation ser ut då.
Min förra förlossning startade väl med att slemproppen släppte på BF, men sen hände inget mer den dagen. Kvällen efter så var magen stenhård, jag kunde inte hitta någon bekväm position alls, och jag var supertrött och kände mig febrig. Gick och la mig tidigt, vaknade till någon gång och trodde att jag hade influensa men somnade lika snabbt igen, och vaknade vid 0630 av att jag var tvungen att gå på toa. Jag hann in i badrummet innan jag fick teckenblödning och sedan satte värkarna igång typ 0700. De var starka och regelbundna från start så vi var bara hemma i fyra timmar innan vi åkte in.
Jag tycker verkligen att det ska bli superspännande att få gå igenom en till förlossning! Även om det gör fruktansvärt ont så är det definitivt det häftigaste jag någonsin gjort :D