Moorii skrev 2018-05-13 17:57:49 följande:
Jag undrar också! Hände mig idag, så blev nervös att vattnet skulle gå, men hände inget mer. Bara det där ljudet, klickande ljud mer för mig dock.
Det låter som att det skulle vara hicka. Med sonen så kunde jag höra det (moderkakan i bakvägg), men denna gång känns det bara.
Gick in i vecka 33 i dag. 55 dagar till bf. Jag kan inte fatta det! Vart tog tiden vägen?! Det känns som en månad sedan som jag började skriva i den här tråden! Jag är sjukt taggad inför förlossningen, ser fram emot att vagga runt här hemma och andas genom värkarna. Det enda som skaver är att jag är liiite rädd för att ta efter min mamma, när jag skulle födas (jag är andra barnet) så vaknade hon mitt i natten och insåg på en gång att det var dags. Det var bara att packa in sig i bilen och åka, sedan tog det sju minuter från att de kom in på sjukhuset till att jag föddes. Hon blev inskriven och fick ett förlossningsrum efter att jag hade fötts. Hade det inte varit mitt i natten, och ingen trafik, så hade hon varit tvungen att föda i bilen :/
Nu är sambon hemma igen! Vi överlevde helgen med bravur tycker jag. Både fredag och lördag åkte vi in till stan och hängde i stora lekparken, och sen badade vi efter middagen och nattningen gick supersnabbt båda kvällarna :) Nu badar gossen med den djupt saknade pappan och i morgon ska han äntligen få gå till förskolan igen (som han har pratat om nästan dagligen).