Twoblirthree skrev 2018-07-05 11:18:50 följande:
Här är det likadant. Fullt ös på min 2 åring o så får man inte vila så mycket som man behöver. Lågt blodsocker med yrsel som följd emellanåt, sammandragningar o foglossning efter minsta rörelse, öm mage, halsbränna och kissnödig hela tiden. O så denna värme nu igen, det bara rinner om mej typ hela tiden. 8 åringen har åkt till farfar o ska sova där några dagar o det är skönt iaf. Men tycker att bebis kan komma nu så att man kan få nån annan slags energi och kropp iaf. Gnällig och kort stubin här med....
Det här med och få panik och bryta ihop ger ju tyvärr ingenting, jag gör det med men inser hela tiden att att det inte gjorde saken bättre. Hormonerna sprudlar och omgivningen försöker stötta men jag upplever ändå att de inte gör det tillräckligt. Vill typ bara låsa in mej i ett kylrum med en säng, tv, god mat, snacks och bara roliga saker att göra om jag orkar...haha
Men kul med alla som fått bebis redan, ger ju en lite hopp iaf att det snart är över! Heja!
Skönt ändå att man inte är ensam om det här. Jag vill också helst bara isolera mig med god mat, snacks och Netflix. Hatar denna ständiga väntan!
Efter lunch ska jag åka och köpa en ny vetekudde (vår tycks ha mystiskt försvunnit lagom till förlossning) och bara det känns så himla stort! Hur ska jag orka en förlossning om jag knappt orkar gå upp för trappan för att äta mat?