Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Twoblirthree skrev 2018-07-09 21:58:52 följande:

Usch förstår att det måste va en riktigt jobbig väntan nu. Jag har BF imorgon och mår riktigt dåligt. Bra beskrivning av sammandragningarna, mina känns likadana. Hoppas det startar snart.

Sammandragningarna har varit långa också! Jag har inte klockat, men skulle gissa på 30-40 sekunder eller nåt.
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-09 22:26:42 följande:

De är mina med typ men får kanske bara 5-7 per dag. Deg får gärna börja ordentligt nu...är så drygt ju.

Sjukt drygt! Verkligen bara en enda lååååång väntan och hela familjen vill att bebisen ska komma ut!
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-10 05:23:49 följande:

Ja verkligen. Med mitt andra barn fick jag ändrat BF efter ul med två dagar tidigare men födde två dagar efter alltså vad BF enl senaste mens var. Denna gången blev BF oxå två dagar tidigare enl ul än senaste mens. Så egentligen kanske min bebis kommer den 12-14. Har du långtråkigt (Haha, ;)) så kan du ju testa och räkna ut BF utifrån senaste mens o se vilket datum det blir.

Fått en bättre sovnatt inatt men gick o kissade och va jättehungrig efter o kunde i sova så nu har jag ätit o ska försöka sova igen...kl 05.20. Heja alla!!

Enligt sista mens så har jag BF i dag. Hade eländiga förvärkar hela natten men det hela ledde, som vanligt, till besvikelse.

Med sonen blev jag flyttad fyra dagar (sista mens sa 16de, ul sa 12e) och han föddes mitt emellan de två bf-dagarna (14de). Denna gång fick jag inte ens den turen :/
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-10 06:19:36 följande:

Hur gammal är sonen? Han kanske behöver sova lite även om kvällarna är eländiga? Min treåring har fått sova på förskolan nästan varje dag i två veckor nu, (dock bara 30 min) för annars orkar hon inte. Värmen är kämpig för barnen med. Kvällarna är ett envishetskrig som testar tålamodet till det yttersta. Det är synd om dem (5 åringen har också svårt att komma till ro) för det är ljust och varmt och fuktigt i klass med en bastu. Vi har lagt ner stressen att få dem i säng samma tid som tidigare för det funkar inte. Vi varvar ner vid samma tid som vanligt, ibland tidigare, och låter nedvarvningen ta lååååång tid. När ungarna väl somnat (ofta strax innan 20) brukar jag däcka strax efteråt.

Han är 2,5 år och slutade egentligen sova middag för två, tre, månader sedan. Vi pratade om det i går kväll och sambon (som är den som numera ansvarar för sonens sömn, och även anser att han ska sova senast 1930) höll med mig till viss mån, han ska få sova middag men inte så länge. Kanske max en halvtimme eller nåt. Sen har middagsluren blivit rätt sent också, vilket inte direkt hjälper.
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-10 08:10:49 följande:

Kan ju hoppas att värkarna kommer tillbaka igen under dagen, kan ju faktiskt hända. Vet inte om det är stöttande el själpande. Själv funderar jag på om jag ska orka åka iväg och göra nått litet ärende så man inte bara sitter o väntar hela tiden...men har så himla ont denna graviditet så jag får se...suck

Min 2 åring sover ca 1 timme om dagen o helst före kl 12 på dagarna. Hon somnar aldrig före 20 på kvällarna (ingen idé att försöka tidigare ens). Hon har hoppat över sovstuden på dagen 1 gång o det va inte kul. Somnar hon vid 21 så sover hon typ till 08 på dagarna. Båda mina har varit kvällspigga barn (precis som sin mamma). Du får känna av lite vad din son behöver.

Haha, vår son är inte kvällspigg! Jag fastnade i ett projekt för några veckor sedan och det slutade med att han fick säga åt mig att det var dags att sova (då var klockan typ 1945 och han hade inte ens fått kvällsmat). Han är lite mer som jag, trött jämt. Han vaknar rätt tidigt men är långt ifrån pigg och glad :/
  • Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-07-10 17:06:36 följande:

Lillan blir 9 dagar idag! Har varit på andra kontrollen och hon har nu tagit i kapp allt hon gick ned och lite till! <3Hon är så liten (3kg) och gick ner 11% på bb.

Idag var första längre vistelsen utanför huset. Bytte bajsblöja och åkte iväg. Tänkte att ska väl ändå inte behöva skötväska för ett kort besök på bvc. Bor 5 min därifrån med bilen och har inte haft tid att packa skötväskan än.

Kommer dit och blir ombedd att klä av henne. Bajsostråf genom alla kläder och upp på hela ryggen för första gången. Såklart. Inga extrakläder, inga tvättlappar. Som tur var en blöja.

Fick byta om på henne framför barnmorskans vakande ögon. Svettigt, både för mig och sambon. Vill ju inte göra fel.

Hon fick åka hem i sin babyfilt och min kofta. Dagens lärdom (rikligt av dem nu i början); lämna aldrig huset utan skötväskan. xD

Hahaha! Tur att det inte är vinter iaf :)

Jag hatade att klä av och på mitt barn de första gångerna på bvc. Blev alltid så nervös och fick nåt slags prestationsångest, precis som du så var jag rädd för att hon skulle tycka att jag gjorde nåt fel.
  • Iowhannah

Efter en natt och en dag med återkommande förvärkar så bestämde vi oss för en färdknäpp och det verkar nästan som att det funkade! Jag har haft galna förvärkar i 1-1,5 timmar nu. Det är som ett konstant molande som förstärks vid sammandragningar. Jag har tagit alvedon men orkar varken sätta mig på pilatesbollen eller värma vetekudden för båda kräver att jag går upp ur sängen.

Jag ska försöka sova i natt men vi får se hur det går, i värsta fall blir det pilatesboll och Netflix (fast jag är skapligt trött). Hoppas det är på gång nu! :D

Lite trist att det inte startade på samma sätt som förra gången dock. Så svårt att veta när/om man ska ringa barnvakten och förlossningsmedföljaren :/

• Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-11 06:44:43 följande:

Vad spännande! Hoppas det dragit igång för dig.

Själv räknar jag ner dagarna. Till ledigheten. Tre kvar. :) bm besök idag (37+0). :)

Jag tog en alvedon, det hjälpte inte. Jag värmde vetekudden, det lindrade men hjälpte inte. På nåt sätt somnade jag ändå runt 01, vaknade fem timmar senare och INGENTING!! Jag känner mig så besviken och lurad nu!
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-11 07:44:44 följande:

Så tråkigt. Jobbigt att kroppen ska "lura" en så. Men nu är det ju flera där efter BF så det borde ju ske när som helst. När är du inbokad till bm igen? Du kan ju be om en hinnsvepning då.

Jag har tid för hinnsvepning på fredag men jag hade ju inte räknat med att komma på den tiden alls. Nu vette fan. Vi får se helt enkelt.
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-11 09:15:58 följande:

Nyfiken fråga till er alla.. Nu de sista veckorna.. Har ni gått upp i vikt vid varje besök hos bm eller har ni stått stilla nån gång? Tänkte eftersom det sägs att bebisen lägger på sig 200g/vecka eller vad det nu är de sista veckorna..

Jag har gått upp varje gång. Kan förvisso bero på det ENORMA sötsuget jag haft halva graviditeten :/ Hoppas att bebisen inte är lika stor som sin storebror (han var 55 cm lång och vägde 4125 gram).
Svar på tråden Bf juli 2018