Bf juli 2018
BF i Tisdags och inga tecken på att någon vill komma ut.
Den här väntan är olidlig!
Nån som har några knep för att starta förlossningen?
BF i Tisdags och inga tecken på att någon vill komma ut.
Den här väntan är olidlig!
Nån som har några knep för att starta förlossningen?
Vi har efter lite läsande bestämt oss för att köpa en Pilatesboll imorgon.
Tydligen finns det olika storlekar och google ger inget svar.
Nån som vet vilken storlek man använder vid hjälp inför förlossning?
55 cm
65 cm
75 cm
Nu väger jag dessutom lite mer och magen är större än vanligt.Den kanske blir i vägen vid vissa bollstorlekar?
Bleh. Två dagar med trädgårdsarbete (jag upptäckte att ett supereffektivt sätt att få resten av familjen att jobba är att ta initiativet själv) och kvällspromenad och inte minsta lilla värk. Suck.
Jag har ett ökat tryck neråt (känns som att jag måste bajsa hela tiden) och haft molvärk till och från hela dagen så det händer ju nånting, men jag vill ju bara ha riktiga värkar nu!
Jaja. I morgon ska jag trimma häcken och dra upp tistlar. Får väl se fram emot det istället.
Jag klarar inte av att göra nått. Sambon får ta allt. Har sedan inatt haft så öm mage och ont i ljumskarna så jag har bara legat i soffan hela dagen. Hur rastlös som helst...men det onda avtar lite om jag sitter el ligger. Men en dag till som gått och ett steg närmare bebis...:)
Det är med vetskapen om risken att jinxa hela skiten jag skriver det här. Förvärkarna har helt ändrat karaktär, från molande värk till att faktiskt göra lite ont. Inte såpass att det är regelrätta värkar, men de kommer med någorlunda jämna mellanrum. Det kanske faktiskt bli bebis i morgon! (Eller inte, nu när jag har outat det.) Vi får se, jag hoppas på att kunna sova lite och sen vakna med värkar.
Tack för tipset! Ringde 1177 och hon tyckte att det var konstigt att förlossningen inte bett mig åka in. Så jag ringde förlossningen igår igen och som tur var det en annan som svarade som bad komma in direkt. Har varit inne för observation för dom misstänker blodproppar i benen, har röntgen/ultraljud nu på förmiddagen så får vi se. Fick blodförtunnande spruta i säkerhets skull. Samt så hade jag förhöjda infektionsvärden. Så vi får se om dom kan sätta ihop pusselbitarna efter röntgen. Har oxå haft huvudvärk sen igår som dom vill observera. Har oxå fått lite ondare sammandragningar ända sen igår, var 15 minut ca kommer dom. Hoppas på en bebis samtidigt när jag endå ligger inne här nu..Har inte sovit på två dagar och börjar bli riktigt trött nu..
Hur gör ni andra för att klippa tånaglarna?
Jag har inte nått fram på flera veckor så min sambo får klippa de. Jag är livrädd var gång för när han klipper sina egna klipper han ända in så det rinner blod ibland.män alltså...
Var på toaletten nu och det onda har så gott som försvunnit, bara lite foglossning kvar så idag kanske jag klarar lite mer.
Hur har det gått för det inatt då?
Är det någon annan som fått plötsligt torr hårbotten? Min brukar vara torr under vinterhalvåret men aldrig så här års. Har inte haft några problem alls sedan typ mars men så i förrgår kom de vita flagorna från ingenstans! Kan hormonella förändringar göra sånt? Det kliar inte nämnvärt men det ser ju inte superfräscht ut heller. Dessutom tycktes det uppstå EFTER att jag hade tvättat håret.
Samma problem här, blev tokig när det inte försvann så köpte nytt schampo/balsam och det har blivit mycket bättre men inte helt bra. Blev också värre efter hårtvätt.. så jobbigt och man känner sig ju inte jättefräsig när man runt och "snöar". Men som sagt mitt blev mycket bättre med hjälp av nya produkter.