Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

ostbågen skrev 2018-07-11 10:43:29 följande:

Har inte vägt mig varje gång hos bm, men ca varannan och vikten ökar. Så har aldrig stått stilla på samma vikt. Min bm sa förra veckan att många "stannar av" nu eller tom kan gå ner lite, men allt är ju så olika. :)

Jag tycker att det är rätt logiskt om man stannar av, det får ju inte plats lika mycket mat i magen den tredje trimestern som i den andra trimestern.
  • Iowhannah
    Åttionio89 skrev 2018-07-11 12:36:29 följande:

Jag har gått upp ca 5 kilo dom sista 10 veckorna, första och andra trimestern gick jag upp sammanlagt 25 kilo. Har Mao gått upp 30 kg allt som allt, det gjorde jag med dottern också. Så ja, det har ?stannat av? lite sista tiden och tur är väl det haha

Åh, skönt att inte vara ensam om det! Med sonen gick jag upp runt 25 kilo och nu låg jag på + 28 kilo vid senaste vägningen. Ska väga mig när jag kommer in på förlossningen också för att få en sista vikt.
  • Iowhannah
    Åttionio89 skrev 2018-07-11 18:24:05 följande:

Jaa, första graviditeten tyckte jag det va jättejobbbigt att gå upp så mycket men nu när jag vet att det kommer försvinna relativt fort (det mesta iallafall) så känns det inte lika farligt :) har också haft en bra BM som aldrig sagt ett ord om min vikt så säkert därför jag har noll ångest också.

Ja precis, så är det nog för mig med. Min BM har väl nån gång nämnt att det drog iväg lite mellan två vägningar men annars har hon inte sagt nåt. Det gjorde hon inte förra gången heller. Och som du skriver, det mesta försvinner relativt snabbt.
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-11 19:33:32 följande:

Väger ni alla er hos MVC? Jag har inte vägt mig en enda gång med mina barn på MVC, har haft bra värden vid alla prov så vet inte om det hade varit annorlunda om det dykt upp något på nått prov. Har hittills gått upp 15 kg vilket är som med de andra två ungefär

Hos oss är det praxis att man väger sig vid vissa besök iaf. Jag har vägt mig lite för skojs skull också eftersom vår badrumsvåg gick sönder.

Med sonen vägde jag mig bara hemma och bm litade på mig när jag sa vikten (de få gånger hon frågade), men då gick jag till en privat mvc och det kanske spelade in.
  • Iowhannah
    Längtar17 skrev 2018-07-11 21:24:53 följande:

Urin kollade dom bara på inskrivningen för mig. Frågade senast och hon sa att rekommendationerna i Stockholm nu är att kolla urinen endast om bt är högt. Ja, verkligen olika! Järn tror jag dom kollat varje gång efter typ v 30.

Samma här. Urin kollade hon bara vid inskrivning, jag tog en till sticka vid ett senare tillfälle också men det var för att JAG ville kolla.
  • Iowhannah

Alltså. Tre kvällar och nätter med (för)värkar och regelbundna sammandragningar. Inte ett piss på dagarna, annat än några få sammandragningar.

Jag är så himla less nu!

Hinnsvepning i morgon dock, förhoppningsvis sätter det igång förlossningen.

• Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-12 18:43:43 följande:

Vad spännande med hinnsvepning! Hoppas det drar igång förlossningen för dig. :) Hur går det till när man får en sån inbokad? Alltså ber man om hinnsvepning eller föreslog din bm det?

Och ni som haft koll på hur öppna ni varit.. Har bm gjort gynundersökning på eget bevåg eller ber man om det?

Enligt schemat de går efter så gör man hinnsvepning på besöket i v 41. Jag läste schemat när jag var hos mkn ordinarie bm och jag räknar kallt med att alla går efter samma praxis. Nämner hon det inte så kommer jag göra det för jag orkar inte längre!
  • Iowhannah

Två timmar kvar till bm-besök och hinnsvepning. Jag är rätt nervös faktiskt.

Hoppas vi får träffa vår bebis i dag! :D

• Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-07-13 06:23:01 följande:

Håller tummarna!

3hjärtan skrev 2018-07-13 06:44:04 följande:

Håller tummarna!

Vilken vecka är du i nu?

Tack så mycket!

Jag är i v 40+5 i dag. Snacka om att senaste veckan har varit lååååång!
  • Iowhannah

Hinnsvepningen gick bra! Det gjorde skitont men jag fick beröm för hur bra jag slappnade av :)

Öppen 4-5 cm, tappen ca 1 cm och mjuk. Enligt bm blir det bebis i dag! :D Vi ska in på förlossningen om 20 minuter för kontroll och sen får vi se vad som sker. Barnvakten är iaf inringd och min mamma är förvarnad.

Så spännande! :D

Svar på tråden Bf juli 2018