Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

ostbågen skrev 2018-07-08 10:44:58 följande:

Vet inte om vi tänker på samma men jag använde det ifrån apoteket tillsammans med de nya produkterna ca 2 tvättar och märkte stor skillnad. Kolla om det finns på apotea, fri frakt och kommer hem i brevlådan. :)

Just ja, det tänkte jag inte ens på. Jag som beställer därifrån rätt ofta.

Jag hade tänkt åka in till stan i dag för att köpa andra saker (sambon lyckades ha sönder ogräshackan mitt i ett arbete) och då även ta apoteket, men nu vet jag inte hur det blir. Jag ramlade illa och slog sönder ena tån när jag klippte häcken (blev livrädd för bebisens skull men den verkar må bra, jag lyckades undvika att slå i både huvudet och magen). Vet inte ens om jag kan gå normalt utan att ha ont :/
  • Iowhannah
    ostbågen skrev 2018-07-08 12:15:16 följande:

Åh nej fy vad otäckt, himla tur att du inte slog i magen (och huvudet). Men stackars tå, hoppas den blir bra fort. Du får skicka iväg din sambo, eller så får han låna av någon granne så kan du beställa schampot på nätet och vila dig. 

Tycker du är så flitig som håller på och röjer, jag har inte bf förrän 23/7 men blir sååå varm av att vara igång så jag pysslar lite sen tar någon paus emellanåt bara för att jag orkar inte bli "uppvärmd" mer än nödvändigt haha. Denna rekordsommar kan ju gärna få ta slut snart, räcker med 20 grader för min del. 

Jo, man blir ju extremt svettig men det är samtidigt skönt att få nåt gjort tycker jag. Det får dagarna att gå lite snabbare i väntan på bebis. Plus att vår trädgård har blivit lite eftersatt när jag har varit deprimerad och sambon har fått ta allt här hemma. Jag tror även att det är en del i mitt boande :)

Usch, nu har det gått två timmar sedan jag slog sönder tån (vet fortfarande inte riktigt hur det ser ut, enligt sambon kan jag ev ha slagit in nageln i tån) och det känns fortfarande som att jag ska svimma när som helst. Jag har ätit både mat och glass och vill helst av allt sova, men så fort jag håller på att somna så gör det bara ondare :/
  • Iowhannah
    ostbågen skrev 2018-07-08 14:57:55 följande:

Ja det är sant, annars blir det ju lätt att man bara "sitter och väntar" då går ju tiden extremt långsamt. 

Men oj, att det är så illa fortfarande. Nu kan jag inte mycket om sånt där men kanske behövs nageln tas bort? Tänker om den tryckts in/gått sönder och på så sätt skapar smärta. Tycker du ska ringa vårdcentral imorgon bitti om det inte försvunnit så någon kan kolla på tån. Men jobbigt ifall du inte ska kunna sova inatt, har du provat att kyla ner den? Låter konstigt att det ska göra så ont efter så lång tid.

Det hjälpte med alvedon och att få slumra lite i soffan, nu har jag inte lika ont längre. Sambon ska titta på tån senare i eftermiddag för att försöka röna ut om nageln finns kvar, och isf var den är. Som tur är så är det bara lilltån, det kunde varit mycket värre!
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-07-08 16:32:22 följande:

Så kom äntligen vår älskade prins 7/7 , efter ett dygn med smärtsamma o oregelbundna helv...värkar! Konstigt att man kan glömma bort hur jävla ont det gör att föda haha men kanske tur iofs! Hann vara inne på fl i hela 22 minuter innan han gjorde entré i denna värld o stal våra hjärtan! Älskade älskade lilla hjälten vår. <3 Med en matchvikt på 2788g o 50 cm lång. Nu ska han ammas/koppas varannan timme dygnet runt. Mannen åkte precis hem då vi inte kunde få till barnvakten fler dagar (det visste vi iofs) men fy så jobbigt det blev! O jag är så jävls lycklig men sitter på BB o gråter i rummet, haha alla dessa ljuvliga hormoner som kommer o går hela tiden.

Men jag är världens rikaste o lyckligaste TREbarns mamma! :D

Grattis till bebisen, bra jobbat! Hur mår han? Varför ska han äta varannan timme, är det för atr han vägde så lite?
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-07-08 16:27:43 följande:

Usch. stackare med tån, hoppas det inte är nån större fara. Hur mår den nu? Bruten? :(

Vi har precis lagt om den och den verkar inte bruten. Förmodligen bara ett köttsår. Gör förjävla ont dock! Eftersom det är lilltån, och jag har riktigt små lilltånaglar, så är det nästintill omöjligt att se om nageln sitter kvar eller inte. Hoppas iaf att den känns bättre i morgon, jag vill ju föda barn nu, inte fokusera på en sketen tå!
  • Iowhannah
    Längtar17 skrev 2018-07-08 17:44:01 följande:

Äter inolaxol varje dag och movicol om det går mer än 2 dagar mellan. Men den senaste veckan har jag inte varit hård i magen och gått varje dag (sorry) så tror inte längre det är förstoppning utan snarare att lilltjejen lagt sig så att det trycker. Bm på förlossningen verkade också inne på att det inte har med förstoppning att göra för hennes råd var att ligga på sidan så mycket som möjligt för att det inte skulle trycka (vid förstoppning brukar dom ju prata motion)

Känner du som ett tryck mot ändtarmen? Som att du måste bajsa hela tiden? För så känner jag och jag har räknat ut att det är bebisen som ligger långt ner, förhoppningsvis extremt redo att komma ut.
  • Iowhannah
    Längtar17 skrev 2018-07-08 20:43:05 följande:

Ja, precis så! Var på ultraljud i onsdags och hon sa att bebis ligger långt ner (men vet inte om det var inom det normala). Har testat huskuren att smörja in med honung och det verkar hjälpa :) Sen ska jag köpa mandelolja imorgon för jag tänker att det är bra om hela nedre området är mjukt i huden vid förlossningen

Blir det inte väldigt kladdigt med honung?

Åh, smart att tänka på att smörja med olja! Det kanske man skulle börjat göra för flera veckor sedan. Som det är nu så smörjer jag med olivolja, men bara när jag duschar så det blir inte varje dag.
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-07-08 22:48:51 följande:

Åh fy , stackare!! Hemskt. :( Hoppas det könns bra eller bättre snart så, som du säger, du för fokusera på att föda barn ist :D

Hoppas <3

Tack! Ja, det känns faktiskt redan mycket bättre :) När vi lindade om i kväll så kunde sambon t o m ta i lite. Och så blöder det inte längre heller, så det var nog inte så farligt trots allt.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-07-09 00:16:16 följande:

Jag slog i min lilltå i steppern en gång när jag tänkte vara smart och gena över.

Det gjorde nåt så fruktansvärt ont och blodet rann. Jag kunde inte gå hemifrån på flera dagar eftersom det var höst och alla skor gjorde ont.

När det läkt visade det sig att hela nageln hade lyfts upp och knäckts. Det tog riktigt lång tid att växa ut. Månader! Då är mina lilltånaglar ändå bara kanske 3 mm långa.

De första dagarna lade jag på microcid. En antibakteriell kräm. Jag har för mig at man kan använda den under graviditeten annars står det i bipacksedeln. Fötterna kan man ju inte hålla lika rena som övriga kroppsdelar så bra med extra skydd.

Om det inte går över får du gå till distriktssköterskan. Annars tror jag du fick liknande mitt. I så fall är det bara att vänta.

Det kan mycket väl vara samma faktiskt. Själv kan jag ju inte titta så noga pga magen så jag får helt enkelt lita på sambons ögon. I går kväll kunde jag nästan gå normalt så VC är nog överflödig iaf :)

För över två år sedan så tappade min sambo en bordsskiva på foten så att stortånageln lossnade. Det var blod ÖVERALLT och jag fick köra honom till akuten, där de sydde fast nageln igen (som skydd, för att han inte skulle gå runt med ett öppet sår). Den ser fortfarande inte normal ut, över två år senare!
  • Iowhannah

I dag har jag haft rätt intensiva sammandragningar. Jag har verkligen känt hur de startar längst ner och liksom arbetar sig uppåt, för att sedan sakta tappa i styrka. De ha varit lite som värkar, bortsett från att de inte har gjort ont.

Usch. Varje dag efter BF är en enda pina. Dessutom har sambon börjat låta sonen sova middag igen, vilket leder till att nattningarna blir evighetslånga. Jag ska nog ta upp det med honom sen, när/om han kommer ut ur sovrummet.

Svar på tråden Bf juli 2018