• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Empan86 skrev 2017-11-16 19:49:07 följande:

Jag plussade nyss ???????? efter 2 år och 3 ivf försök så äntligen!!!

Åh, äntligen! Stort grattis!
  • Empan86
    Iowhannah skrev 2017-11-16 19:52:20 följande:

Åh, äntligen! Stort grattis!

Tack jag ligger o väntar på att sambon ska komma hem :) har lagt in testet på en bulle i ugnen och ska överasska honom....hade en blödning i måndags och har varit helt förstörd eftersom testet va negativt. Men haft sååå mycket känningar idag så tog ett test...så han tror att d inte gick vägen....
  • alvinojuliansmamma
    beso skrev 2017-11-16 19:01:39 följande:

Samma här. Fått 7 tidiga missfall på tre år. Senast 20okt. Direkt efter blev jag gravid igen. Nu e jag livrädd..trots att jag denna gång fått medicin som kan motverka vissa orsaker till missfall. Brukar alltid börja blöda idag eller imorgon om jag får missfall... Senast om en vecka. Går o torkar o kollar o känner efter..Så fort jag får pengar på måndag kommer jag köpa båda sorterna test jag använt för att se om det ökar.

Grattis att ditt har ökat! :) Måste kännas jätteskönt så långt iaf! När fick du ditt missfall o hur långt gånget?

Usch, måste vara jättejobbigt för psyket att behöva hå igenom sp många missfall :( Jag kan tänka mig att du är livrädd <3 Hoppas medicinen gör så att du nu denna gång får behålla graviditeten <3 Jag håller tummarna så hårt för att du blir mamma i juli <3

Tack så mycket! Det känns jätteskönt så här långt. Blir som ett slags kvitto att det går åt rätt håll. Jag fick missfallet i mars och det var i v 5/6, BIM+7. Men då hade jag en känsla samma dag jag började blöda att det är någonting som inte stämmer. Och mycket riktigt, gick upp på toa på morgonen, blod på pappret. Åkte till apoteket och köpte ett cb digital som visade Inte gravid... Då var det bara att vänta på att blödningen skulle börja ordentligt...
  • Idis123
    Iowhannah skrev 2017-11-16 19:47:18 följande:

Jag tycker de är riktigt starka. Ingen tvekan om vad de visar :)

Tack! Hoppas det är en "normal" styrka!
  • beso
    alvinojuliansmamma skrev 2017-11-16 20:17:53 följande:

Usch, måste vara jättejobbigt för psyket att behöva hå igenom sp många missfall :( Jag kan tänka mig att du är livrädd <3 Hoppas medicinen gör så att du nu denna gång får behålla graviditeten <3 Jag håller tummarna så hårt för att du blir mamma i juli <3

Tack så mycket! Det känns jätteskönt så här långt. Blir som ett slags kvitto att det går åt rätt håll. Jag fick missfallet i mars och det var i v 5/6, BIM+7. Men då hade jag en känsla samma dag jag började blöda att det är någonting som inte stämmer. Och mycket riktigt, gick upp på toa på morgonen, blod på pappret. Åkte till apoteket och köpte ett cb digital som visade Inte gravid... Då var det bara att vänta på att blödningen skulle börja ordentligt...

Usch blir så ledsen när jag läser! Den där känslan man får ibland om att nåt e på tok eller när man känner att allt e bra..verkar stämma för många! :O Själv känner jag att allt e jättebra hittills o d känns skönt iaf! :)

Alltid nåt bra iaf! ;)
  • alvinojuliansmamma
    beso skrev 2017-11-16 20:31:42 följande:

Usch blir så ledsen när jag läser! Den där känslan man får ibland om att nåt e på tok eller när man känner att allt e bra..verkar stämma för många! :O Själv känner jag att allt e jättebra hittills o d känns skönt iaf! :)

Alltid nåt bra iaf! ;)

Jag känner också just nu att allt står rätt till och jag hoppas att den känslan består <3 För den är extremt lugnande den här känslan. Men när man låter hjärnan vara med för mycket, det är då det blir knäppt. Det är då de här katastroftankarna uppkommer. Så försöker trycka undan hjärnan så mycket som det går ;)
  • Tumvante
    Empan86 skrev 2017-11-16 19:55:45 följande:

Tack jag ligger o väntar på att sambon ska komma hem :) har lagt in testet på en bulle i ugnen och ska överasska honom....hade en blödning i måndags och har varit helt förstörd eftersom testet va negativt. Men haft sååå mycket känningar idag så tog ett test...så han tror att d inte gick vägen....

Gud så kul, är säker på att ni har har fest och firat ikväll då. Vad härligt efter så mycket kämpade. Grattis!
  • Tumvante
    beso skrev 2017-11-16 20:31:42 följande:

Alltid nåt bra iaf! ;)

Läste om dina tidiga MF... beklagar. Har själv ett MA och 3 bio bakom mig, alla i år. Hoppas det går vägen för dig! Själv har jag inte börjat behandling (väntar på sista vändan prover), men läkaren sa ?kör på, ni har 65% chans?... så nu ska vi följa denna graviditeten med TLC... dvs frekvent monitorering första trimestern. Nr 2 HCG blodprov på måndag. Har fått mer Molvärk senaste dagarna, och känsligt luktsinne.
  • Nor113
    Tumvante skrev 2017-11-16 21:02:07 följande:

Läste om dina tidiga MF... beklagar. Har själv ett MA och 3 bio bakom mig, alla i år. Hoppas det går vägen för dig! Själv har jag inte börjat behandling (väntar på sista vändan prover), men läkaren sa ?kör på, ni har 65% chans?... så nu ska vi följa denna graviditeten med TLC... dvs frekvent monitorering första trimestern. Nr 2 HCG blodprov på måndag. Har fått mer Molvärk senaste dagarna, och känsligt luktsinne.

Hoppas de verkligen håller i sig nu. Vad låg ditt första hcg prov på och i vilken vecka togs de?
Svar på tråden Bf juli 2018