Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Man kan inte direkt säga att bim är en specifik dag eftersom alla har olika långa cykler. Har man en cykel på 28 dagar så är bim på typ 4+0. Jag själv hade bim på 3+4 eftersom jag har korta cykler. Har man bim på 3+0 så är ens cykler väldigt korta, runt 21 dagar.
Tack ja det stämmer ju! Då räknade jag fel! ;)
Imorgon har jag bim så idag är jag alltså 3+6! Om jag nu äntligen fattat! ;) Fast man kallar det graviditets vecka 5? Och bebisvecka..3?
Jag vill också bli tillagd i Facebook gruppen?
Smulan5, kan du skicka meddelande till mig??
Ja precis. Men skippa att tänka på bebisvecka, det krånglar bara till allt. Vecka 5 börjar på 4+0 (4 fullständiga veckor plus noll dagar).
Idag har jag mått riktigt dåligt! Jag har bara ätit frukost och lunch och efter båda måltiderna har jag blivit rejält svullen och mått väldigt illa :/ Samtidigt har jag ett sug efter nåt, vet dock inte vad.
Det blir spännande att se hur jag ska palla att hänga med sonen i två timmar innan sambon kommer hem.
Idag har jag mått riktigt dåligt! Jag har bara ätit frukost och lunch och efter båda måltiderna har jag blivit rejält svullen och mått väldigt illa :/ Samtidigt har jag ett sug efter nåt, vet dock inte vad.
Det blir spännande att se hur jag ska palla att hänga med sonen i två timmar innan sambon kommer hem.
I vilken vecka plussade alla ?
Jag plussade så d ej va några tvivel 3+4
Men många mkt svaga test i flera dagar innan..
Hemskt när illamåendet slår till! Mitt har börjat svagt idag men kan ännu inte klaga. Har du nåt smått att tugga på mellanvarven som kan lindra? Eller lerigan? Fast av leriga kan man ju bli ännu tröttare..samt att det på mig tex inte funkar men på vissa gör d ju d. Har du provat? Jag vet känslan av att försöka samla alla krafter inför dom där timmarna efter dagis o innan läggdags. Jag ska bada honom idag då håller han sig lugn o sysselsatt ett tag! ;) Försöker komma på annat smart..! ;)