• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2018-01-04 21:04:11 följande:

Bim 29.1, så cykeldag 9 här. Om äl infaller lika som förra månaden så har jag 10 dagar kvar tills dess, men borde nog börja tempa igen nu för att hålls koll för cykeln kan variera. Lutealfasen var några dagar längre förra månaden så räknar efter den cykeln nu för att inte ta ut bim för tidigt. Så här händer det inte mycket. Mannen ska på jobbresa igen i mitten av månaden så vet inte om vi ens kan pricka äl men något där omkring borde man få till åtminstone. Håller tummarna för er!

Skönt att det får vara lite lugnt emellanåt också! Insåg att jag måste ta och slappna av nu, blir så himla besviken.

Håller tummarna att ni får till det vid ÄL
  • Liten 2018

Hej!

Ny här men även vi planerar sladdis, spiralen tas ut på måndag ???? Jag är 35 å min man 40

Jag följer gärna tråden å peppar varandra

• tossaliten

Jag känner mig så gammal!! Hur gammal är eg okej att vara när man skaffar barn?!??!?! Känns som om jag ska ge upp försöken för jag är lastgammal!!

VI har lite svårt att få till det för mannen har lite problems just nu och då blir jag ännu mer stressad att vi inte ens kan försöka liksom...

• 3hjärtan
    tossaliten skrev 2018-01-05 09:34:35 följande:

Jag känner mig så gammal!! Hur gammal är eg okej att vara när man skaffar barn?!??!?! Känns som om jag ska ge upp försöken för jag är lastgammal!!

VI har lite svårt att få till det för mannen har lite problems just nu och då blir jag ännu mer stressad att vi inte ens kan försöka liksom...

Nej ge inte upp pga åldern. Där måste ju var och en känna själv. Jag blir 38 och för mig e det sista året iaf. Ev 39. Men sen ger jag upp
  • Trasslan

Hej! Hänger också på här. Jag fyller 37 i år och mannen 39. Vi har inte börjat försöka än då vi inte varit helt säkra på om vi verkligen ska ta steget till att skaffa en sladdis. Nu har vi iaf bestämt oss för att försöka, men av olika anledningar kommer vi inte börja försöka förrän i april. (Känns som en evighet, men tiden går ju fort).

Har dock aldrig blivit så skengravid som jag blev för nån vecka sen. Mensen var ca 4-5 dagar sen och jag hade typ alla graviditetssymtom man kan ha. Även om jag visste att det var ytterst liten chans att jag skulle ha blivit gravid så kändes det verkligen som att jag var det. Men sen kom ju mensen iaf. Verkligen konstigt hur kroppen kan bete sig...

Hoppar in här redan nu då jag gärna följer er som redan börjat försöka och för att det är skönt att ventilera med andra i samma situation, även om vi inte börjat än.

• Liten 2018

Är det fler som fått rådet att ta Folsyra för att lättare bli gravid? Det var bland det första min BM sa när jag berättade att vi skulle försöka med en liten till.

• 3hjärtan
    Liten 2018 skrev 2018-01-05 12:45:19 följande:

Är det fler som fått rådet att ta Folsyra för att lättare bli gravid? Det var bland det första min BM sa när jag berättade att vi skulle försöka med en liten till.

Nej bara ta innan lch till v12 för stt förhindra ryggmärgsbråck
  • Mawie

Går in på 3:e året för att få vårat älskade och efterlängtade knyte.Är 39år och sambon är 35 , han har inga barn sen tidigare men jag har två som är 12 och 13 år.

Fick två missfall förra året i v.13 och 8.

Hoppas verkligen då den här och nästa månad är sista försöken som vi bestämt oss för.

Bim 3/1, ömma bröst sen ägglossning, gravtest ligger i badrumslådan och skriker efter mig.

Har bestämt att testa i morgon tidigast men helst sön.

Sambon får kolla först för jag kommer inte våga.

• 3hjärtan
    Mawie skrev 2018-01-05 13:08:52 följande:

Går in på 3:e året för att få vårat älskade och efterlängtade knyte.Är 39år och sambon är 35 , han har inga barn sen tidigare men jag har två som är 12 och 13 år.

Fick två missfall förra året i v.13 och 8.

Hoppas verkligen då den här och nästa månad är sista försöken som vi bestämt oss för.

Bim 3/1, ömma bröst sen ägglossning, gravtest ligger i badrumslådan och skriker efter mig.

Har bestämt att testa i morgon tidigast men helst sön.

Sambon får kolla först för jag kommer inte våga.

Beklagar mf. Hade det stannar i v13 eller tidigare?

Håller tummarna för plus nu
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?