• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Flisan41

Håller på att deppa ner mig. Utslag igår på ältest. Troligtvis äl idag. Ingen sex igår och ingen idag av olika anledningar... Senast i söndags. och imorgon lär det vara försent.

• MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2018-01-03 17:07:54 följande:

Håller på att deppa ner mig. Utslag igår på ältest. Troligtvis äl idag. Ingen sex igår och ingen idag av olika anledningar... Senast i söndags. och imorgon lär det vara försent.

Nej gör inte det! Kan räcka alldeles nog med att ni fick till det i söndags! De lilla rackarna kan KU leva upp till fem dagar! Och vem vet ägget släpper kanske lite senare och ni kan få till det imorgon! Finns alla möjligheter! Håller tummarna och skickar lite Styrkekramar!!!
  • Flisan41

Det känns bara som i min ålder måste man typ pricka precis för att ha en chans... och även då är ju chansen minimal. Och att hans simmare skulle överleva flera dagar ja jag har hört att det kan vara så men som sagt då borde jag blivit gravid för länge sedan om det vore så enkelt. Och så behöva vänta i en månad på nästa chans när tiden bara rinner iväg... Det är så surt...

• MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2018-01-03 18:43:51 följande:

Det känns bara som i min ålder måste man typ pricka precis för att ha en chans... och även då är ju chansen minimal. Och att hans simmare skulle överleva flera dagar ja jag har hört att det kan vara så men som sagt då borde jag blivit gravid för länge sedan om det vore så enkelt. Och så behöva vänta i en månad på nästa chans när tiden bara rinner iväg... Det är så surt...

Förstår dig absolut! Känner likadant! Tänk om det kunde var lite enklare och att man kunde göra mer för att öka chanserna.. suck! Men plötsligt händer det, håller tummarna för dig!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2018-01-03 19:27:11 följande:

Tack snälla du! Och detsamma! Hur ligger du till?

Ingen aning faktiskt, just nu känns det som allt är skit. Har inte fått positivt ÄL test mer än en liten stegring idag. Men mannen äter hostmedicin så han har ingen känsel och kan inte komma och jag började blöda mitt under??? Fattar ingenting!! Är så nedstämd nu
  • Flisan41

Stegringen kanske blir högre i morgon? Och be mannen vänta med hostmedicinen till efter! Än är det inte kört!! Jag håller tummarna!

• MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2018-01-03 21:54:43 följande:

Stegringen kanske blir högre i morgon? Och be mannen vänta med hostmedicinen till efter! Än är det inte kört!! Jag håller tummarna!

Tack kära du för pepp och tummar <3 är så tacksam för att man kan ventilera sig här! Man skyltar liksom inte med att man försöker och allt kan man inte prata med mannen om! ja vi får se, kanske jag tar ett nytt test imorgon om det slutar blöda... men har inga stora förhoppningar denna vända.

Kram <3
  • Baraentilligen

Bim 29.1, så cykeldag 9 här. Om äl infaller lika som förra månaden så har jag 10 dagar kvar tills dess, men borde nog börja tempa igen nu för att hålls koll för cykeln kan variera. Lutealfasen var några dagar längre förra månaden så räknar efter den cykeln nu för att inte ta ut bim för tidigt. Så här händer det inte mycket. Mannen ska på jobbresa igen i mitten av månaden så vet inte om vi ens kan pricka äl men något där omkring borde man få till åtminstone. Håller tummarna för er!

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?