För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.
Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.
Hej tjejer,
Följs också gärna åt här även om mitt missfall inte känns lika grymt som era...känns kul att ha några att prata med och drömma framåt med!
Stor kram till er <3
Hur många vet om ert missfall? Jag har berättat för min mamma och vår 10åriga dotter och så några arbetskompisar som jag vet kan hålla tyst om det. Hur känner ni inför att berätta om missfallet?
Jag vet faktiskt inte. Men för 2 veckor sedan borde jag varit i v 9 och då fanns bara ett foster på 4,5 mm vilket enl läkaren borde tyda på v 5 ungefär. Och nu alltså en tom fostersäck. Så antar att den slutade leva vid v 5 ungefär. Men att det aldrig ska komma ut! Fostret är ju tydligen hanterat av kroppen själv och upptaget av kroppen, men resterna av fostersäck och så då? Ska ringa gyn igen direkt på måndag och höra om jag inte kan få tabletter redan då. För alla andra som varit med om ma verkar ju fått tabletter eller blivit skrapade om de inte börjat blöda av sig självt. Konstigt då om min kropp skulle ta hand om det utan blödning. Vill bara få det överstökat. Hur går det för er, blöder ni mycket än? Och hur ont har ni? Kram på er! Tack för att ni finns och att vi kan dela denna hemska upplevelse. Vi tro att tillsammans är vi starka, även om det inte alltid känns så.
Hej tjejer,
Följs också gärna åt här även om mitt missfall inte känns lika grymt som era...känns kul att ha några att prata med och drömma framåt med!
Stor kram till er <3
Just ja, nån frågade om ålder och jag har just fyllt 37. Känner mig inte jättestressad över det då jag alltid haft lätt för att bli gravid (peppar, peppar) och för att jag läst mycket ny forskning som visar att fertiliteten upp i åldrarna faktiskt är ganska hög numera... Jag har ju tre barn sen innan, och hoppas ju nu på en liten fyra - men kanske vi även hinner med en liten femma tänker jag ibland...inget min man är invigd i ännu dock och en sak i taget!
Just ja, nån frågade om ålder och jag har just fyllt 37. Känner mig inte jättestressad över det då jag alltid haft lätt för att bli gravid (peppar, peppar) och för att jag läst mycket ny forskning som visar att fertiliteten upp i åldrarna faktiskt är ganska hög numera... Jag har ju tre barn sen innan, och hoppas ju nu på en liten fyra - men kanske vi även hinner med en liten femma tänker jag ibland...inget min man är invigd i ännu dock och en sak i taget!
Jag har börjat tänka på hur jag ska undvika att bli tokig under den här tiden som vi väntar på försök och sedan försöker. Vill inte vakna upp om två år utan fler barn och inse att jag låtit den här kampen fått gå ut över mitt liv och mina barn. Har bestämt mig för att sätta upp mål med mina barn. Tex denna vecka ska jag gå på bio med nr 1 och nästa vecka med nr 2. Inga stora grejer men saker som håller mig fokuserad på det positiva i livet. Har ni några tips?
Hej tjejer,
Stor kram till er <3