• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Yammamamma

tack för alla gratulationer! Till er som försöker flera ggr skulle jag säga att våga pressa kliniken för en bra behandling. 

Det kan vara bra att tex efter 2 misslyckade IVF försöka få läkaren att tänka på något nytt. För mig blev det Menopur i stället för Gonal F som funkade mycket bättre. Synd att jag inte krävde detta tidigare. 

För övrigt som jag gjorde var akupunktur, meditation och träning (måttligt). Jag drack kaffe hela tiden (max 2 koppar per dagen) samt fänkålste och faktiskt unnade mig lite rött då och då... 

Det blev rätt combo. 

• Percafluviatilis
    Yammamamma skrev 2018-01-31 12:49:37 följande:

tack för alla gratulationer! Till er som försöker flera ggr skulle jag säga att våga pressa kliniken för en bra behandling. 

Det kan vara bra att tex efter 2 misslyckade IVF försöka få läkaren att tänka på något nytt. För mig blev det Menopur i stället för Gonal F som funkade mycket bättre. Synd att jag inte krävde detta tidigare. 

För övrigt som jag gjorde var akupunktur, meditation och träning (måttligt). Jag drack kaffe hela tiden (max 2 koppar per dagen) samt fänkålste och faktiskt unnade mig lite rött då och då... 

Det blev rätt combo. 

Grattis! :)
  • Percafluviatilis

Vårt tredje embryo kunde frysas ned idag på dag sex, även det i toppkvalitet som de som frystes ned på dag tre. Är så lättad och glad! Tre fina embryon av tre ägg! Hoppas vårt barn finns bland dem!

• Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-01-31 09:36:49 följande:
    Ja, det är ju så man får försöka tänka. Imorgon är det ultraljud så då får man ju se om det åtminstone ser bra ut så här långt. Känns som ett viktigt delmål så man orkar vidare.

Humörsvängningar har jag inte känt av. Har varit lite blödig, men det är jag ganska ofta så kanske inte alls har med sprutorna att göra
    Ser nu att du och jag är precis på samma dag i behandlingen, har också mitt ultraljud i morgon (på dag 6) :) Jag tar Gonal F dock, förstod att du hade någon annan spruta. Fick världens huvdvärk de första två dagarna men idag är det bättre. Lycka till i morogn, mitt VUL är på sen eftermiddag, ska bli spännande att se hur många ägg som bildats :) 
  • 8992

Imorgon är det dax för vårt första besök på rmc. Är nervös så jag spricker! Förutom hälsodeklarationen vi fått att fylla i, vad mer får vi inte glömta ta med? Vad bör jag förvänta mig av besöket? Gynundersökning/vul? Frågor jag bör ställa? Hoppas någon har lite svar :)

• Anonym (BaKu)
    8992 skrev 2018-01-31 16:17:20 följande:

Imorgon är det dax för vårt första besök på rmc. Är nervös så jag spricker! Förutom hälsodeklarationen vi fått att fylla i, vad mer får vi inte glömta ta med? Vad bör jag förvänta mig av besöket? Gynundersökning/vul? Frågor jag bör ställa? Hoppas någon har lite svar :)

Har du inte fått någon annan info så minns jag inte att vi hade något annat med. Räkna med gynundersökning, men kan säkert se olika ut. Det enda råd jag riktigt kan ge är att våga fråga om något är oklart eller så. Anteckna gärna också för det är mycket information och känslor samtidigt. Lycka till!
  • zuces
    8992 skrev 2018-01-31 16:17:20 följande:

Om ni har underlag för utredningen så ta med den! Det hade vi glömt så vi fick komplettera sen. Lycka till nu imorgon!! Som du har väntat!
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-31 14:50:35 följande:

Vårt tredje embryo kunde frysas ned idag på dag sex, även det i toppkvalitet som de som frystes ned på dag tre. Är så lättad och glad! Tre fina embryon av tre ägg! Hoppas vårt barn finns bland dem!

Så grym skörd! ;) Fick också reda på att vi fick 2 fina blastos till frysen, så skönt att veta det! Sprutade du med gonal-f eller menopur denna gång?
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-31 17:57:53 följande:

Så grym skörd! ;) Fick också reda på att vi fick 2 fina blastos till frysen, så skönt att veta det! Sprutade du med gonal-f eller menopur denna gång?

Härligt, grattis! :D Vilken ruvardag är du på nu? Gonal-f, samma som sist! Men med högre dos då. Sen kan det variera med äggkvalitet och mängd från gång till gång enligt läkaren, oavsett hur man gör. Nu har vi totalt fyra embryon nedfrysta, två tredagars och två blastocyster. Känns lugnande.
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-31 18:39:43 följande:

Härligt, grattis! :D Vilken ruvardag är du på nu? Gonal-f, samma som sist! Men med högre dos då. Sen kan det variera med äggkvalitet och mängd från gång till gång enligt läkaren, oavsett hur man gör. Nu har vi totalt fyra embryon nedfrysta, två tredagars och två blastocyster. Känns lugnande.

Jaa för dina ägg va ju verkligen 100% bra! Så skönt för dig med lite lugn nu efter allt som krånglat. Idag är jag på ruvardag 4 :) den lille borde ju ha påbörjat fästning om den nu ska det! Har testdag 11/2 men kommer inte vänta med test längre än 14 dagar efter befruktning, för det borde ju vara som vanlig BIM?
Svar på tråden IVF våren 2018