• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-31 18:56:47 följande:

Jaa för dina ägg va ju verkligen 100% bra! Så skönt för dig med lite lugn nu efter allt som krånglat. Idag är jag på ruvardag 4 :) den lille borde ju ha påbörjat fästning om den nu ska det! Har testdag 11/2 men kommer inte vänta med test längre än 14 dagar efter befruktning, för det borde ju vara som vanlig BIM?

Ja, precis :) Nu hoppas vi bara att livmodern vill ta hand om dem sen också. Förstår, det är svårt att hålla sig! Min mens kom en dag senare än normalt och då var det bara spottings i tre dagar till den drog igång på riktigt. Men det kan nog skilja från kvinna till kvinna och cykel till cykel. Du får uppdatera om hur det går! :)
  • FrökenBlåklocka

Då var vi igång på riktigt! Första sprutan tagen precis och trotts att svetten lackade å nervositeten var hög gick det bra.

Nu är de bara köra på!

• Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-01-31 20:25:31 följande:

Då var vi igång på riktigt! Första sprutan tagen precis och trotts att svetten lackade å nervositeten var hög gick det bra.

Nu är de bara köra på!

Härligt! Själv ska jag alldeles strax ta min första Orgalutranspruta...
  • linsen79

Hej alla!

Har varit och nosat lite här i tråden och ställt några frågor men har nog inte riktigt presenterat mig. Och nu är jag redo att kasta mig in här!
    Börjar förbereda mig för sprutomgång och äggplock nr 2. Kör korta protokollet igen. Förra gången fick jag ut 13 ägg, varav 12 var mogna. Tre av dem blev fina embryon. Ett tvådagarsägg sattes in och två lades i frysen. Och till min förvåning blev jag gravid! Tyvärr slutade den graviditeten i en tragedi där jag på rul fick veta att barnet hade ett svårt hjärtfel på rutinultraljudet. Så vi tvingades avbryta, vilket var fruktansvärt tugnt. Har efter det gjort FET två gånger utan resultat. Hade hoppats slippa ett till äggplock men nu är jag alltså där igen... Känns skönt att vara här och följas åt! Håller tummarna för er alla. :) 

• Anonym (BaKu)
    linsen79 skrev 2018-01-31 21:02:30 följande:

Hej alla!

Har varit och nosat lite här i tråden och ställt några frågor men har nog inte riktigt presenterat mig. Och nu är jag redo att kasta mig in här!

Börjar förbereda mig för sprutomgång och äggplock nr 2. Kör korta protokollet igen. Förra gången fick jag ut 13 ägg, varav 12 var mogna. Tre av dem blev fina embryon. Ett tvådagarsägg sattes in och två lades i frysen. Och till min förvåning blev jag gravid! Tyvärr slutade den graviditeten i en tragedi där jag på rul fick veta att barnet hade ett svårt hjärtfel på rutinultraljudet. Så vi tvingades avbryta, vilket var fruktansvärt tugnt. Har efter det gjort FET två gånger utan resultat. Hade hoppats slippa ett till äggplock men nu är jag alltså där igen... Känns skönt att vara här och följas åt! Håller tummarna för er alla. :) 

Välkommen!

Måste kännas hemskt att tvingas avbryta när man kämpat så. Hoppas det går bättre den här gången!
  • linsen79

Tack BaKu! Jag det är nog det värsta jag varit med om och fortfarande en stor sorg. Så jag är ganska rädd när jag går in i det här igen. Tänk om det händer en gång till... Men samtidigt lever ju hoppet på något sätt. 

• linsen79

Tack BaKu! Jag det är nog det värsta jag varit med om och fortfarande en stor sorg. Så jag är ganska rädd när jag går in i det här igen. Tänk om det händer en gång till... Men samtidigt lever ju hoppet på något sätt. 

• Anonym (BaKu)
    linsen79 skrev 2018-01-31 21:23:03 följande:

Försök tänka på att du faktiskt har lyckats och att det betyder att du kan bli gravid.
  • Julen

Hej alla fina, Jag är ny här och vet inte hur jag ska hitta till relevanta tråd, ni kanske kan hjälpa mig.
    Jag skulle påbörjade min IVF behandling 15:e November 2017 i ryssland, jag gjorde alla tester och köpte mina mediciner här i Göteborg, så PANG blev jag spontant gravid, mina mediciner gick inte under högkostnadskort så jag betalade en hel del för de, jag hann ta ut: Ovitrell och Synarel nässpray. Min fråga är vad ska jag göra med dessa mediciner, kan men ge det till någon som behöver de eller bara lämna tillbaka till apoteket så de kan kassera de? det är så synd att kassta de.

tacksam för svar

• Anonym (9onde)
    Julen skrev 2018-02-01 00:58:05 följande:

Hej alla fina, Jag är ny här och vet inte hur jag ska hitta till relevanta tråd, ni kanske kan hjälpa mig.

Jag skulle påbörjade min IVF behandling 15:e November 2017 i ryssland, jag gjorde alla tester och köpte mina mediciner här i Göteborg, så PANG blev jag spontant gravid, mina mediciner gick inte under högkostnadskort så jag betalade en hel del för de, jag hann ta ut: Ovitrell och Synarel nässpray. Min fråga är vad ska jag göra med dessa mediciner, kan men ge det till någon som behöver de eller bara lämna tillbaka till apoteket så de kan kassera de? det är så synd att kassta de.

tacksam för svar

Grattis!!

Tyvärr får du ju inga pengar tillbaka men du kan lämna allt till apoteket så handeras det på rätt sätt
Svar på tråden IVF våren 2018