• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-01-30 10:21:34 följande:
    Då är du lite mindre än en vecka efter mig. Håller tummarna. Vilka sprutor använder du?
    Det blir Orgalutran och Gonal-F. 
    Har du känt av sprutorna alls eller inget alls? 
  • Anonym (BaKu)
    Yammamamma skrev 2018-01-30 19:16:42 följande:

Hej allihopa, hoppar in här eftersom gjorde IVF nr 4 i början av januari (3 misslyckade IVF och FET). Jag har en fråga...

Idag är jag 8dpt med 2 X 3-dagars. Imorse kunde jag inte vänta längre och testade... och fick ganska tydlig  med apotekens graviditetstest sticka..

MEN, jag hade sk "double trigger" dvs ovitrelle och suprefact....Kan det fortfarande vara trigger och inte riktig , efter 13 dagar från sprutan? Tog ett till test (samma märke) lite senare under dagen och exakt samma resultat (lika tydligt). 

Har någon erfarenhet av "double trigger" och kan hjälpa mig?

Har ingen erfarenhet, men som jag förstått så kan det ge falskt utslag. Hoppas verkligen att det inte är falskt, men försök hålla ut tills det är dags att testa. Men jag vet...väntan är olidlig...
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-01-30 19:45:52 följande:

Det blir Orgalutran och Gonal-F. 

Har du känt av sprutorna alls eller inget alls? 

Är väldigt illamående nu och har huvudvärk. Lider av kronisk huvudvärk sen innan så den triggas igång och blir värre av hormonerna, men det visste jag innan att den skulle göra och det är jag så van att leva med. Illamåendet är jobbigare. Sen tror jag nog det blir värre av all nervositet.
  • zuces
    Yammamamma skrev 2018-01-30 19:16:42 följande:

Hej allihopa, hoppar in här eftersom gjorde IVF nr 4 i början av januari (3 misslyckade IVF och FET). Jag har en fråga...

Idag är jag 8dpt med 2 X 3-dagars. Imorse kunde jag inte vänta längre och testade... och fick ganska tydlig  med apotekens graviditetstest sticka..

MEN, jag hade sk "double trigger" dvs ovitrelle och suprefact....Kan det fortfarande vara trigger och inte riktig , efter 13 dagar från sprutan? Tog ett till test (samma märke) lite senare under dagen och exakt samma resultat (lika tydligt). 

Har någon erfarenhet av "double trigger" och kan hjälpa mig?

Testa imorgon igen och se om det blir starkare eller svagare. På så sätt vet du nog om det är sprutorna eller riktigt hcg! Men om du är på ruvardag 8 med 3-dagars så är det ändå 11 dagar sen befruktning. Då borde man kunna se en graviditet.

Jag tror du är gravid men jag väntar med att gratta :) återkom gärna imorgon!
  • Yammamamma
    Anonym (BaKu) skrev 2018-01-30 19:47:59 följande:
    Har ingen erfarenhet, men som jag förstått så kan det ge falskt utslag. Hoppas verkligen att det inte är falskt, men försök hålla ut tills det är dags att testa. Men jag vet...väntan är olidlig...
    Tack för svaret, det ÄR olidligt...:)
  • Yammamamma
    zuces skrev 2018-01-30 19:54:30 följande:
    Testa imorgon igen och se om det blir starkare eller svagare. På så sätt vet du nog om det är sprutorna eller riktigt hcg! Men om du är på ruvardag 8 med 3-dagars så är det ändå 11 dagar sen befruktning. Då borde man kunna se en graviditet.

Jag tror du är gravid men jag väntar med att gratta :) återkom gärna imorgon!
    Tack för svaret, det blir test imorgon.
    Återkommer imorgon, i  fall det är Plus  :Glad
  • Matsve
    mileythebunny skrev 2018-01-30 10:16:35 följande:

Den blödning du får när du tar Synarela är inte som vanlig mens utan visar på att du nedregleras. Den ska komma någon gång på spraydag 8-14, oavsett när du börjar spraya. Så ja, det är helt normalt att den inte följer din vanliga cykel exakt, även om den ju kan göra det.

Vad konstigt! Ringde kliniken o de sa att den absolut inte brukar komma sent. Fick prata med läkaren med som sa att ja jo någon dag eller två men inte mer... köpte gravtest iaf (får ta imorgon..) men säkert som du säger! Rimligtvis borde den ju kunna bli lite sen av synarela (även om den ju bara ska påverka östrogenet).. Svårt att hitta info om det pp vård-FASS också! Däremot rekommmenderas det ju där att bara ha skyddat sex innan behandling med sprayen då pontentiella risker vid eventuell graviditet under behandling är för stora, samtidigt som vår klinik säger stt det inte finns några risker med det... (tror o andra sidan det är för lite forskning för att kunna påstå vare sig det ena eller det andra).
  • Matsve
    Matsve skrev 2018-01-30 21:03:36 följande:

Vad konstigt! Ringde kliniken o de sa att den absolut inte brukar komma sent. Fick prata med läkaren med som sa att ja jo någon dag eller två men inte mer... köpte gravtest iaf (får ta imorgon..) men säkert som du säger! Rimligtvis borde den ju kunna bli lite sen av synarela (även om den ju bara ska påverka östrogenet).. Svårt att hitta info om det pp vård-FASS också! Däremot rekommmenderas det ju där att bara ha skyddat sex innan behandling med sprayen då pontentiella risker vid eventuell graviditet under behandling är för stora, samtidigt som vår klinik säger stt det inte finns några risker med det... (tror o andra sidan det är för lite forskning för att kunna påstå vare sig det ena eller det andra).[/quo

[quote=78416728][quote-nick]mileythebunny skrev 2018-01-30 10:16:35 följande:[/quote-nick]Den blödning du får när du tar Synarela är inte som vanlig mens utan visar på att du nedregleras. Den ska komma någon gång på spraydag 8-14, oavsett när du börjar spraya. Så ja, det är helt normalt att den inte följer din vanliga cykel exakt, även om den ju kan göra det.

mileythebunny skrev 2018-01-30 10:16:35 följande:

Den blödning du får när du tar Synarela är inte som vanlig mens utan visar på att du nedregleras. Den ska komma någon gång på spraydag 8-14, oavsett när du börjar spraya. Så ja, det är helt normalt att den inte följer din vanliga cykel exakt, även om den ju kan göra det.

En sak till här haha .. skulle du vilja förklara med vad du menar med ?inte som vanlig mens?? Synarela påverkar ju östrogen-nivåerna som bidrar till äggets mognad.. dvs nedreglerad = inget ägg mognar nästkommande cykel. mens får man ju då ägget inte är befruktat och östrogennivåerna ät så låga att de inte kan hålla kvar livmoderslemhinnan, så rimligtvis borde ju egentligen mensen komma tidigare,.. alternativt inte påverkas! För att få mens beror ju inte på höga östrogennivåer!

Eller kan den verksamma substansen påverka mer än ?bara? östrogenet?
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-01-30 19:50:56 följande:

Är väldigt illamående nu och har huvudvärk. Lider av kronisk huvudvärk sen innan så den triggas igång och blir värre av hormonerna, men det visste jag innan att den skulle göra och det är jag så van att leva med. Illamåendet är jobbigare. Sen tror jag nog det blir värre av all nervositet.

Får se hur de blir med mig. Rädd för eventuella humörsvängningar då jag jobbar med folk som redan drar mig på nerverna rejält. Men får väl jobba hemma om det skulle bli för tungt. Oavsett är de ju värt målet i slutet av allt!
  • Sommarhopp

Nu är även jag igång på riktigt. :) Började spraya imorse. Troligtvis blir det sprutor v 8. Jätteläskigt! Ni som sprayat först, hur blev ni av med den äckliga smaken eftetåt? Har både ätit frukost och druckit kaffe efter att jag sprayade, men det smakar fortfarande illa.

Svar på tråden IVF våren 2018