• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Jooosen
    bebis2018 skrev 2017-12-02 21:15:06 följande:

Jag är med! Beräknad äl nästa vecka! Så bara att ligga på...

När är äl troooo?
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-02 21:26:12 följande:

Å här är jag.... På försök 11, försökt sedan februari men hoppa en ägglossning så egentligen försök 10.

Totalt tappat hoppet om ett pluss och känner att humöret bara blir värre och värre och sexlusten är noll!!

Urs verkligen.. liggplanerandet is Killing men:(
  • Jooosen
    Jooosen skrev 2017-12-03 01:56:24 följande:

Urs verkligen.. liggplanerandet is Killing men:(

*me
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-12-03 09:01:31 följande:

Också här :) vi har försökt sen feb, försök 10 nu (långa cykler). Jag var så himla ledsen o nere förra försöket att jag kände för att pausa försöken, men nu känner jag mest att jag vill "bocka av" att vi försökt ett år snart, så vi kör ändå. ÄL igår/idag/imorrn, BIM om typ 2v.

jag könner samma. Bara att bocka av 12 månader. Tkr det kan va skönt när äl är en helg ändå. Då behöver man inte hetsligga för att sen kasta sig i säng o sova haha... min e nog på fredag
  • Jooosen
    bebis2018 skrev 2017-12-03 11:15:42 följande:

Tydligen var äl idag... alldeles för tidigt o vi har inte hunnit ligga... så knäckt över att ha missat en chans!! :(

Åh :(..hur vet du det? Med stickor?
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-12-03 19:45:46 följande:

Jag har precis skickat ett mail till en privatgyn som jag hade lite kontakt med vid mitt utomkvedshavandeskap och hört mig för lite ang. äggledarspolning och andra saker man kanske kan göra... Och vad det skulle kosta. Egentligen har vi inte råd nu med tanke på husköp osv men kanske kan vi få ett litet bidrag från mamma eller hitta ett hörn på sparkontot... 

Okej, skönt att kanske börja kolla sakta med säkert.. känns som via landstingen är så galet lång väntetid. Medan privat verkar kosta så jäkla mkt :/
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-12-03 20:46:40 följande:

Ja jag förstår inte hur man ska orka väntetiden? Men vet inte om det blir något alls nu men får se... eftersom jag blivit gravid en gång känns det kanske lite onödigt att genomgå en full utredning så hoppas vi kan plocka vissa delar. Men vet inte om gyn jobbar så alls så får se vad hen svarar :) Och vad det isf kostar.

Okej. Ja väntetiden känns otroligt lång alltså. Återkom gärna med vad hen säger :)
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2017-12-03 22:23:33 följande:

Heeeej girls! Jag hänkar också på :)

Drar allt väldigt snabbt ??> har testat ägglossningstester som stämmer bra med hur jag känner min kropp. Tar vitaminen kvinna från apoteket och har testat Nunkpeppar i 3 månader utan resultat, börjat istället med Rosenrot denna månaden. Provade även på bizolvon i 2 månader utan något plus. Så ja, har prövat det mesta än så länge ;)

Fick reda på för ett tag sedan att min killes pappa hade slöa spermier (mycket roligt kan komma ur en full svärmor ;) ) och antar att detta kan ha nedärvts till min sambo. Så vi kör på med tanken att blir det så blir det. Men man måste ju ändå försöks hjälpa till så gott det går ^^

Men... av en slump kom jag och tänka på att sambon opererades när han var 5-6 år för att bollarna inte hade trillat ner. Googlade runt och på de flesta sidor stod det att sannorlikheten att han var steril var hög. Så, vi ska ta kontakt med sjukvården nu i veckan så att vi kan boka spermaprov :) suger att komma på det såhär ?långt? in i försöken men bättre sent än aldrig!

PS. Mina inlägg blir alltid så jävla långa när jag väl skriver xD hoppas någon orkar läsa iaf :* haha

JAså! Okej ja så kanske det kan vara! Skönt o kolla oavsett... ni har inte gjort hemmaprov nån gång? Fått för mig att du sagt det tidigare?
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-12-04 11:22:16 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här, känner igen endel användarnamn :)

Försökt sen januari (dock mer aktivt sen maj, så räknar väl detta som försök 8), blev gravid en gång i augusti men gick MF i v.7..

Har denna månad faktiskt försökt chilla lite! Känns väldigt skönt. Har två olika appar varpå den ena sa ÄL 29/11 och den andr sa 30/11.. Hade endel värk och flytningar som tydde på ÄL i princip hela den veckan så vet inte exakt när den var ändå. Men vi har inte hetslegat denna månad utan körde lite varannan/var tredje dag kring ÄL utan någon direkt press. Och det har liksom gjort att mycket tankar kring graviditet försvunnit, har inte varit så aktiv här heller utan levt som vanligt och tänkt att det vore kul med en bebis i julklapp men samtidigt så är det onte hela världen om det inte tar sig nu.. En liten paus i hetsandet helt enkelt :)

Stort lycka till nu allihop!!! :)

Välkommen hit! Skönt att inte stressa! Jag har äl om några dagar o försöker o inte heller stressa upp mig. Försöka ligga när vi könner för det! Dock inte för sällan haha
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet