• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

33villbligravid skrev 2018-01-04 12:48:36 följande:

Dessutom - i övriga fall är killen nästan på mig varje dag. Men när ÄL närmar sig blir jag stressad och typ "låst" vilket omedvetet säkert stöter bort honom, så just de dagarna tycker jag han INTE tar initiativ. Efter ÄL släpper stressen och vårt sexliv återgår till det normala. Tokigt det här :)

Ja herregud vad huvudet spökar samtidigt.. vi lyckades ha sex nyss. Hintade om att vi ska ha imorn med men oxå gärna lördag. Tror det blir lördag nästa gång... men tror äl är imorn så imorn vore ju perfekt...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-04 20:47:33 följande:

Herregud ja! Vi hade också sex nyss ???? Hoppas får till det på lördag också. Är på cd 12 idag och brukar ha äl mellan cd 13 och 14 så får hålla tummarna nu!!

High five! Haha.. ja en gång till måste vi få in innan söndag! Okej! Jag e på cd14, brukar ha äl dag 15/16. Vi får uppdatera varan om hur liggandet går !!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-05 08:32:21 följande:

Äsh! Trist :/ Men skönt med utredningen i alla fall. Jag vet att det här kan låta konstigt, men blir nästan lite avis på er som snart har utredning på g. Tänker att då kanske man hittar ngt fel som man kan rätta till.

Pga missfallet och tidigare graviditet för mig (som slutade i abort när var 20) och barn för min kille så verkar det som att "det nu bara tar lite tid för oss", men i princip så ska det funka. Frustrerande för då finns liksom inget att göra. Men ja, vet att borde vara glad att förutsättningarna är "så goda" för oss!

Blir nog inget sex för oss heller idag. Kanske imorn.. men så kanske det är för sent :/
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-05 16:22:00 följande:

Nu har jag varit på spolning och jag har passage i äggledaren!!! Sååå skönt :) gynekologen tyckte att vi skulle försöka tre månader till på egen hand nu. Så nu kör vi!

Härligt med lite positivt för dig! Slipper du oroa dig för det iaf! När är din nästa ägglossning?
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-05 22:57:24 följande:

Äsch! Men vet du det ska räcka med varannan/ var tredje dag!! Vet inte känns så, men det måste duga. Hoppas på imorgon i varje fall.

Ja man har inga förhoppningar längre haha gnäll gnäll. Ja ska försöka få till det imornbitti :p däremot så jäkla öm i tappen pga äl just nu ...
  • Jooosen

Äl cd 15, sex: cd 11,14,16. Pos äl test dag 14. Nu börjar den hemska väntan igen !!

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-06 18:26:08 följande:

Nåja! Sex idag igen. Så har prickat in cd 10, cd 12, cd 14. Tror Äl redan varit eller är senast imorgon. Har en känsla av att det verkligen inte kan ta sig ändå!

Då har vi prickat exakt lika denna cykel! Hoppas nuuuu
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-08 12:45:48 följande:

Ja! Cd 10, 12, 14 och 15 blev det nu sammanlagt. Huh! Har redan börjat få den där krypande dumma känslan av att det är så dumt att gå omkring och ens tänka sig ngt kan vara på gång när spermierna antagligen redan för länge sedan simmat förbi ägget utan befruktning ...

På lö CD 14 har jag dessutom fått för mig att killen inte kom tillräckligt djupt in i mig. Kan detta på riktigt påverka? Eller är det bara jag som blivit tokig? Dvs. vi hade sex stående och tycker han a inte kom så djupt in som i vissa andra ställningar och att allt dessutom rann ut snabbare än vanligt ... men kanske det inte funkar så?

Ursäkta TMI! :D 

Vet inte om d spelar roll! Men har hört att spermierna vet vart dom ska oavsett. Men brukar oxå fundera på hur djupt han kommer haha (man börjar bli galen alltså)... tycker oxå dessutom att allt åker ur direkt men det ska tydligen inte alls spela nån roll sägs det !
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-01-08 21:50:04 följande:

Gjorde äggledarspolning idag och det gick inte bra :( gjorde sjukt ont och hon kunde inte spola in mer än 5 ml. Vet inte hur mycket det ska in men hon trodde det kunde eventuellt vara stop i äggledarna. Spände och gjorde så ont i livmodern och ingen vätska gick till äggledaren. Vet inte om det gjordes rätt. Svimmade direkt efteråt och fick ligga på en brits innan jag kunde åka hem. Blödde även efteråt då de knep tag i livmoderhalsen med något instrument. Usch säger jag bara! Kommer aldrig göra om det igen.

Är så ledsen och trött nu efteråt och undrar om det är värt allt slit. Vill inte skrämma någon, det brukade inte vara såhär sa min gynekolog men om det är stopp kan det tydligen bli så. Nu är nästa steg ivf-remiss för utredningen är klar. Och runt 9 mån kö till ivf så lika bra att hoppa på tåget fast man inte är helt redo just nu..

Åh stackars :(... kunde de konstatera stop eller var det bara var dom trodde? Vad orättvist! Bra att ni ställt in er i ivfkö iaf. Ju för desto bättre! Drar mig för att kontakta fertilietsutredning men är nog dax snart... kram till dig
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-01-09 17:17:52 följande:

Hon fick avbryta undersökningen för det gjorde så ont och va hårt motstånd att spruta in vätska så hon kunde inte heller säga att det var stopp.. :( men det syntet inte på ultraljudet att vätskan gick in i äggledaren. Är glad det är över nu iaf men mer orolig att det är något fel. Hon sa att ibland lyckas man efter spolningen. Lycka till nu! Kram

Jag förstår! Hoppas det hjälper på något vis. Men förstår om du är orolig :(... som du skrev löngre upp så känns det så konstigt att man själv antagligen ska få söka ivf. Kändes så otroligt långt borta när man började försöken i våras.... kram <3
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet