• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Lewaize skrev 2017-12-10 14:22:36 följande:

Mensen kikade in idag. Äl är 22/12 och BIM 5/1 så chillar lite innan försök nr 10 drar igång :)

En fråga bara, ni som har börjat fundera på/håller på med utredning och så. Varför valde ni privat respektive vanlig?

Fan va trisst.. har oxå börjat tänka på utredning mer o mer... privat känns så jävla dyrt medan landstinget känns som så lång väntan. Jag har en del sparpengar men vetifan... vad är du inne mest på?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-12-13 18:13:03 följande:

Suck, har ju bokat en äggledarspolning i januari på vad jag hoppades skulle vara cd 11 för det ska göras mellan dag 7 och 12. Men nu kommer ägglossningen tidigt enligt testerna så kommer vara på cd 13 den dagen och måste boka om... Hoppas hoppas det finns tid innan annars får jag vänta till februari :(

Nej vad tråkigt!! När man redan är nere för att ens behöva göra spoling så fuckar kroppen. Hoppas du kan boka om tiden till samma cykel!!
  • Jooosen

Är på äl +5. För tidigt för att känna något. Men känner fan på mig att mensen kommer... vi hade bara sex fem dar innan äl, en dag innan och dagen efter. På något sätt känns det för lite :/

• Jooosen
    Lewaize skrev 2017-12-13 19:32:08 följande:

Vi hade sex 3 dagar i rad och ändå blev det inget. Äl cd 14 och sex då cd 11,12,13 och det borde ju ha funnits spermier i äggledarna vid det laget :P men men! De ska ringa ifrån fertilitetscentret imån fm till min sambo! Ska bli jäkligt spännande å se vad de säger om i vilken ände vi ska börja! Spermaprov eller helkroppstest på båda?

Nej du har rätt, känns nästan som det inte spelar non roll haha... Åå spännande, skönt att komma igång! Bor ni i Stockholm? Har flera vänner som typ börjat försöka efter oss som passerat halva graviditeten.. känns lite drygt asså!!
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-13 19:52:28 följande:

Usch den känslan förstår jag. Min bästa vän ska ha i februari, började efter oss att försöka. 2 jobbarkompisar ska ha i mars och maj och en annan i januari så omringad av dom som försökt kortare tid än oss.

Urs ja precis. Det värsta är att man blir så jäkla bitter... o så skäms man lite inombords. Men man kan liksom inte riktigt glädjas :( allt är

Så sjukt orättvist...
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-13 20:47:58 följande:

Ja verkligen visst är det så!! Men min bästa vän förstår mina känslor och vi pratar ofta om det. Vi kan även prata om hennes graviditet och hennes mående så de är iaf skönt.

Ja det är skönt, samma med min nära vän. Beklagar man ofta för henne och hon verkar förstå. När har du bim?
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2017-12-13 21:09:33 följande:

Hahah nä precis! Tycker man prickar in rätt varje månad men går åt helvete ändå :P nä, vi bor runt Gbg :) har en vän som har försökt i snart 1,5-2 år utan att det har gått. De ska precis börja ta kontakt med vården nu för att få hjälp. Så i jämförelse med dem så har vi ju inte försökt alls länge :/

Precis hur man än prickar skiten haha. Okej.. ja då ligger man ju i lä. Vi tar nog kontakt med

Vården när det gått lite mer än ett år!!
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-13 21:45:38 följande:

Jag har BIM någon gång mellan måndag och torsdag nästa vecka. När har du BIM? Har för mig att vi ligger ganska lika

Okej! Jag har 21 så torsdag nästa vecka.. tänk om man skulle få världens bästa julklapp?? Vågar inte ens tänka på det.. kram!
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-12-14 09:01:59 följande:

Jag har BIM på lördag och känner nada förutom det som jag känt varje månad, lite molvärk till o från samt ömma bröst. Vill bara att mensen ska komma. Känns iaf skönt att jul o nyår blir före nästa ÄL, inte för att jag festar så mkt men så att man kan dricka vin o glögg o sånt utan att fundera :) och skönt att slippa vara i den "fasen" som är innan BIM under ledigheten, hade haft för mkt tid att tänka då ;)

Gaaah kroppen verkar gå på auto bara. Vägrar bli gravid. Har samma som du. Som vanligt lite molvärk bara. Imorn lär pms brösten sätta igång
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-12-14 19:59:27 följande:

Fick en ny tid för spolning 5 januari! Blir på cd 8. Den här gynekologen är verkligen så himla hjälpsam och tillmötesgående!

Åh härligt!!
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet