• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

En udda fråga: när vi har sex - även vid ägglossning o ja brukar ha de där typiska äl flytningarna så kan det ibland under akten komma ut massa vita flytningar. Så

Pass mkt att vi typ måste torka av det... tänk om det typ hämmar spermier att ta sig in :/... Gud man kan fundera tills man blir yr av allt....

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-09 19:42:30 följande:

Har också mycket vitt vid ägglossning, har funderat på om det är för tjock liksom haha - men samtidigt, känns konstigt att så små saker skulle spela roll. Folk blir ju gravida hela tiden.... ibland kan jag få paniiik och typ vilja börja äta bisolvon som man har läst om här på familjeliv men sen tänker jag att det är fånigt.

Haha då e vi två! Nej du har rätt - borde ju fan inte påverka. O ja tänker samma, köpte en flaska för några månader sen som står här hemma, men har inte provat. Har hört om de som får svamp av det... vågar man riskera det...
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-09 22:49:49 följande:

Jag får också tjocka vita flytningar, men tror de kommer efter ÄL. Ser nästan ut som torkad vit målfärg i trosorna!!

Haha verkligen!! Ja kan ibland få det vid sex även när jag har äl tror jag. Även om äggviteflytningar oxå är påtagliga. Hoppas de vita inte förstör bara :/
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-12 15:39:35 följande:

Suck, cd15 och ingen ägglossning än. Ibland får jag på cd 17-18 så inget konstigt, men blir stressad för sambo ska åka bort nästa vecka och vara borta 6 dagar. Var helt säker på att jag skulle ha ägglossning IDAG så hade inte ens beställt fler ältest och nu tog de slut så jag fick köpa i butik - 7 st för 220 kr... Brukar köpa 7 för 59 kr annars! 

Nej fan va typiskt!! När åker han, måndag? Sånt där gör en galet stressad... blir oxå as stressad när sambon typ sover borta nån natt så vet man att man ev har ägglossning då .. urs ;(
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-13 14:04:24 följande:

Nej han åker på onsdag så jag stressar kanske i onödan men du vet ju hur man blir haha.... men nu börjar nåt hända på ältesten! Har bytt märke dock så vet inte om stegringen går att jämföra riktigt men ändå! Gårdagens test till vänster och dagens till höger:)

Oj tänk att det gått ett år snart ändå. Tycker absolut ni kan fundera på att ringa redan nu om ni inte väldigt gärna vill vänta på äl och göra ett sista försök då. Kommer ni kontakta landstinget eller gå privat? Vore ju skönt att slippa betala dyrt men får hoppas kötiden inte är så lång annars!

Härligt, ser ut som äl infinner sig imorn eller måndag! Tror du kan andas ut :)
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-14 13:29:27 följande:

Det här är et positivt ägglossningstest hörrni! Ganska mycket starkare än gårdagens ;)

Bra! Då hinner ni innan han åker ju :D själv är ja på bim-5. Känner starkt att vi misslyckats än en gång... ömma bröstvårtor bara o de har ja haft förr innan mensen kommer :(
  • Jooosen

Nu på eftermiddagen har ja känt en molvärk jag inte känt tidigare. Känns nästan som ägglossningsvärk i magen fast mest på den sidan jag hade ägglossning... så skumt! Vågar inte hoppas på något såklart men detta är iaf helt nytt hehe..

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-14 20:05:09 följande:

Låter lovande!

Ja vi får se! När ska du ha mens? Vi hade ju äl samtidigt!
  • Jooosen
    inez898 skrev 2018-01-15 18:23:26 följande:

Skönt med ÄL hedblomster och spännande med molvärken jooosen! Har du ont idag med?

Själv satte nc plötsligt ut att min ÄL ska ha varit den 9 januari (?!). Så skumt. Om det stämmer så är det första gången under detta år som jag inte känt min äl. Vi hade sex minst varannan dag under hela slutet av dec och början av jan fram till 3 dagar innan den dagen som äl nu satte ut ÄL... då gav vi upp och tog en veckas paus med liggandet. Sååå störigt, sämsta träffen hittills om det stämmer. Men jag vet varken ut eller in.

Ja idag är det helt borta :( bådar inte gott tyvärr... men nej vad tråkigt!! Känns som någon typ jävlas med oss alla.. vilken cykeldag är du på nu? Brukar NC ha rätt med äl? Har ingen erfarenhet av temp...
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-01-15 20:43:24 följande:

Bim 25e.. försök 10 för oss.

Gjort första kontalten inför utredning. Känns som vi aldrig kommer lyckas ..... så ledsen varje månad mensen kommer medan alla andra verkar bli med barn på löpande band.... känner mig verkligen hopplös. Men det är väl bara att fortsätta försöka......

Ja vet! Så otroligt frustrerande. Det som ska vara en rolig grej är ett rent helvete :(
  • Jooosen
    inez898 skrev 2018-01-15 20:15:04 följande:

Hm ok! Är på cd31 nu, om nc har rätt med ÄL så var den på cd25. Men jag vet inte, nc har haft fel förut för mig så det verkar inte funka så bra :( men jaa det känns verkligen som att nån jävlas!! Fick gravidbesked idag, hon ska ha till sommaren vilket hon sa var precis som dom planerat. Man ba mm kul för er att ni kan planera, smart tänkt av er :)))

Haha ja tänk folk som planerar när bf ska bli!! Blir överlycklig om ja skulle föda på nyår eller vad som liksom !! Var på födelsedagskalas igår. Vimlade med stora magar plus massa barn...
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-16 21:20:14 följande:

Hej! Hur går det för dig? Har du känningar åt ngt håll? Jag har blivit dunderförkyld och fått ryggskott så svårt att känna ngt annat, förut superömma bröst, men det brukar jag ha före mens också ...

.. pratade precis med en kompis att borde skrivit upp noggrannare hur det kändes att vara gravid. Sist plussade jag typ 4 dagar före BIM och minns inte alls hur det kändes. Åtminstone kändes det inte på samma sätt som n, så misstänker därför detta försök inte lyckas..

Aj då!! Ja svårt o känna av nån eventuell gravidvärk då... här känner ja mig som vAnligt, lite ömma bröstvårtor men brukar ha så innan mens. Bådar inte gott alltså. Känner mig så jäkla nere. Riktigt sur o trälig flickvän! Minns du något om hur dina bröst kändes innan plus? Lätt att glömma allt sådant förstås. Bim på fredag hur som helst!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-16 22:20:27 följande:

Nä, har inget minne av hur brösten kändes. Det enda jag minns är att hade molvärk från och till och så hade jag urinvägsinfektion vilket också påverkade hur allt kändes :D Om jag någonsin blir gravid igen ska jag föra bok!!

Lycka till - bara några dagar kvar av helvetesväntan. Jag har BIM senast på söndag!

Aa ska fan också skriva upp alllt den dagen! Tack!! Vill bara få skiten överstökad nu....
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-18 07:27:01 följande:

Jaha, då känner man det klassiska mensen-är-på-väg känslan i nedre magen och kroppen över lag. Skulle lika gärna få kicka igång nu. I så fall skulle nästa ÄL hinna komma innan vi åker på skidsemster med stort kompisgäng där det oberoende kan vara svårt att få till det.

Det här är också första cykeln jag INTE har lust att testa. BIM senast på sö, men kommer nog tidigare har jag på känn ...

Samma här!! Klassiska symptom i magen och öm livmodertapp... Fyfan säger jag bara :(
  • Jooosen

Mina kära vänner! Jag startar en sista tråd för oss nu där vi kan stanna kvar jämt. Så slipper vi starta ny o fler kan även ansluta. Döper den något i stil med "vi som försökt med första barnet runt 1 år". Fixar ikväll. Ja vill mer än gärna ha er där <33

• Jooosen

Nu finns en ny grupp där vi kan stanna (hoppas inte alltför länge!!) ni ser den Nånstans i "planerar barn" kategorin!

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-18 20:23:28 följande:

Så nu ska jag bara berätta här eftersom jag lovat mig själv det och om det kan vara till hjälp för någon som i framtiden googlar in sig här.

Mina symptom nu var exakt lika som före mens, men lite kraftigare: Mensvärken satt/sitter framför allt på sidorna mot äggstockarna. Och brösten bränner lite mer än vanligt i synnerhet bröstvårtorna. Men var alltså heelt bombsäker på mens imorgon (är det fortfarande också!)

Med MF i bagaget vågar man inte ropa hej ännu - men superglad så klart för plusset oberoende! Kram på er alla :)

Men alltså skämtar du!!!!!! Fyfan vad underbart <3
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-18 21:00:55 följande:

Tack!!! Alltså har så mycket mensvärk och nyser och hostar så tror embryot lossnar snart - om det nu på riktigt är ngn där inne :)

Haha nej då!! Lättare sagt än gjort förstår jag men försök slappna av nu! Uppdatera oss gärna i den nya gruppen sen :) kram!
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2018-02-01 15:45:57 följande:

Hallå gänget! Efter 12 ägglossningar så kommer vi bara att ligga för att det är gött :P anledningen till det är att vi har varit på utredning och att vår bästa chans är att köra IVF :) Vi känner inte oss ledsna, bara lite nedstämda fast ändå inte.

Vi har pratat sedan innan vi började försöka att det kan bli IVF eller adoption för man vet ju aldrig om allt funkar som det ska.

Så vi byter tråd och kör i IVF-trådarna istället :) Lycka till allesammans!!

Förstår! Hur långt kan det ta tro? Skönt på ett sätt: nu vet ni vad som gäller. Men förstår ändå att det såklart känns tungt! Själva vet vi inte om det ör något ?fel? på oss än..
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet