• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Anna29
    Tussan94 skrev 2018-02-12 07:21:13 följande:

Hej på er!

Behöver lite tips!

Var hos gyn för en undersökning den 26/1, hon trodde att min ägglossning var på g, den 28-29 fick jag ett hugg i livmodern.. Vi hade sex den helgen o nu väntar jag på mens.. Min mens har inte kommit igång efter min p-spruta så vet inte riktigt hur många dagar efter ÄL den ska komma... Hur länge tycker ni jag ska vänta med att ta gravtest? Jag hat haft typ ilningar/molvärk/stickningar i livmodern den senaste veckan men mensen lyser med sin frånvaro... Tacksam för svar :)

Ja egentligen så borde du kunna ta ett test nu när det gått två veckor. Det är ju ungefär 2 veckor mellan ÄL och BIM om man har en 28-30 dagars cykel.
  • Mudcakemonster
    Charlizee skrev 2018-02-12 07:04:07 följande:

Positivt ÄL test igår, myst lördag, söndag och förhoppningsvis ikväll... hoppas hoppas!! Någon mer med ÄL i dagarna och BIM i slutet av februari? <3

Jag hade äl igår :) spännande! Låg länge med en kudde under rumpan. Jag borde ha bim den 25:e.
  • Tussan94
    Anna29 skrev 2018-02-12 07:44:18 följande:

Ja egentligen så borde du kunna ta ett test nu när det gått två veckor. Det är ju ungefär 2 veckor mellan ÄL och BIM om man har en 28-30 dagars cykel.

Har tänkt så med, får göra ett test imorgon bitti :)

Har inte velat göra för tidigt ifall mensen kommer så kommer jag nog bli lite besviken :P tack för hjälpen :)
  • Fiiaaa
    Glädje skrev 2018-02-11 22:03:00 följande:

ÄL+14 idag och har inga symtom alls förutom mensvärk idag så gissar att mensen kommer i natt eller i morgon... testade negativt på ÄL+12 (fick typiska spök på clearblue) men har symtom på att jag skulle vara gravid alls så väntar mest på mensen nu för nya tag..

Någon annan i med BIM nu i dagarna?

Ungefär samma för mig. Vet inte exakt när jag hade äl, men mensen borde väl komma senast idag. Testade med cb i fredags, tokblankt. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst... Håller tummarna för dig :)
  • Fiiaaa
    Glädje skrev 2018-02-11 22:03:00 följande:

ÄL+14 idag och har inga symtom alls förutom mensvärk idag så gissar att mensen kommer i natt eller i morgon... testade negativt på ÄL+12 (fick typiska spök på clearblue) men har symtom på att jag skulle vara gravid alls så väntar mest på mensen nu för nya tag..

Någon annan i med BIM nu i dagarna?

När tänkte du testa igen? (Om inte mensen dyker upp)? Tänkte nog väntar till minst onsdag, men skulle tro att mensen dyker upp innan dess.
  • Deni81

Mens imorgon. Lägre temp. Dock fortfarande jobbigt onda bröst men det kan avta under dagen. De kliar så också, brösten.

Haha ibland brukar jag ligga kvar, men ingen längre stund. Nu senast så blev det på toan lite snabbt så då stannade det verkligen inte kvar. Så är jag gravid denna gång så kan man lita på att gravitationen sköter sig själv

• Memlan

BIM-5 idag =)

Har konstiga känningar i livmodern sen några dagar tillbaka, det stramar och sticker till lite då och då.

Det jag reagerat mest på är att jag har extrema hungerkänslor, är vanligtvis liten i maten men nu vräker jag i mig haha. Åt som exempel en stor skål pasta carbonara igår och blev hungrig 1 timme efteråt igen!!

Samt mina bröst som mannen också reagerat på är dubbelt så stora, och brukar ha ömma bröstvårtor mellan ÄL och mens men nu har jag ont i hela brösten, de är spända/hårda och känns som två stora blåmärken ...

känner mig känslig i humöret och behöver sova middag för att orka med vardagen haha

Ska köpa test idag, får se om jag håller mig eller om jag testar redan idag :)

• PowerL

Haha då är jag inte ensam om att ligga i sängen med en kudde under rumpan efter sex

• Bean95
    Litenoliv92 skrev 2018-02-11 20:58:51 följande:

Exakt samma som mig! Hade ÄL igår (10/2) och BIM någongång vid den 23-24/2, nu finns det inget mer att göra än att vänta! Detta är andra försöket efter missfall. Hoppas innerligt att det är vår tur att plussa nu och alla andra! <3

Åh vad roligt! Ja väntan är det värsta, blir så sjukt skengravid tills mensen kommer. Igår hade jag ont i tjejmagen, känns som mensvärk och har aldrig haft såhär vid äl förut. Så hoppas att något tar sig trots värken. Har även lite ömma/spända bröst men det brukar jag få vid äl. Vi får hålla koll på varandra Litenoliv92 ;)
  • Meej
    Tussan94 skrev 2018-02-12 07:21:13 följande:

Hej på er!

Behöver lite tips!

Var hos gyn för en undersökning den 26/1, hon trodde att min ägglossning var på g, den 28-29 fick jag ett hugg i livmodern.. Vi hade sex den helgen o nu väntar jag på mens.. Min mens har inte kommit igång efter min p-spruta så vet inte riktigt hur många dagar efter ÄL den ska komma... Hur länge tycker ni jag ska vänta med att ta gravtest? Jag hat haft typ ilningar/molvärk/stickningar i livmodern den senaste veckan men mensen lyser med sin frånvaro... Tacksam för svar :)

Enligt NC är medel för alla användare mellan ÄL och BIM 17 dagar, och det är du ju snart uppe i! Lycka till!