• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Lottch3n

Hej tjejer!

Som ni vet plussade jag ju i fredags på digitala. Eftersom vi fick missfall i december så sa vi att vi skulle beställa hem gravstickor för att se om det ökar som det ska.

Kunde ju självklart inte hålla mig nu när dom kom :/

Är på bim idag, men är det inte lite väl svagt för att vara på bim även om det är på eftermiddagen? :/

Usch är så nojig...

• saijda
    stragge skrev 2018-02-12 14:59:52 följande:

Testa jag blir ju så nyfiken själv :D

Vet inte om jag vågar :0 :(

Hur länge måste jag hålla mig för att kunna ta ett test idag? Eller måste jag vänta tills imorgon? <3
  • lillmysan
    saijda skrev 2018-02-12 15:05:16 följande:

Vet inte om jag vågar :0 :(

Hur länge måste jag hålla mig för att kunna ta ett test idag? Eller måste jag vänta tills imorgon? <3

Är det bim +3 så kan testa när som, du är garanterat supergravid ;)
  • lillmysan
    Lottch3n skrev 2018-02-12 15:02:48 följande:

Hej tjejer!

Som ni vet plussade jag ju i fredags på digitala. Eftersom vi fick missfall i december så sa vi att vi skulle beställa hem gravstickor för att se om det ökar som det ska.

Kunde ju självklart inte hålla mig nu när dom kom :/

Är på bim idag, men är det inte lite väl svagt för att vara på bim även om det är på eftermiddagen? :/

Usch är så nojig...

Olika känsliga test kanske? :) av erfarenhet, be din man gömma testen o bara försök att vara här o nu. Förstår din oro, men försök <3 du har ju fått ett plus!
  • Lottch3n
    lillmysan skrev 2018-02-12 15:10:40 följande:

Olika känsliga test kanske? :) av erfarenhet, be din man gömma testen o bara försök att vara här o nu. Förstår din oro, men försök <3 du har ju fått ett plus!

Det står att detta ska ha samma känslighet som cb.. :/ Men borde det inte vara starkare på självaste bim?

Jo jag vet att jag borde det egentligen, men efter det som hände så vågar jag inte riktigt. Sån tur är så köpte jag bara några stycken.

Tack för svar <3
  • saijda
    lillmysan skrev 2018-02-12 15:09:08 följande:

Är det bim +3 så kan testa när som, du är garanterat supergravid ;)

Hehe okej, får se om jag vågar bara ;)

Töntigt kanske men är livrädd för missfall igen, tror det stoppar mig från att testa :(
  • Jahajaa
    lyckligast80 skrev 2018-02-12 12:42:37 följande:
    Dem testen som visar tidigt är väl 6 dagar före BIM.. men jag kan ha fel och det beror kanske helt på hur hormonnivån stiger. : ) Finns säkert dem som pussar super tidigt också. För mig går gränsen på BIM dagen, testar aldrig före. Blir bara så besviken.

Själv är jag på ÄL + 9. Inga som helst symtom. : (
    Ja det låter klokt! :) själv är jag alldeles för otålig för att vänta så länge, men ska försöka vänta till ÄL+10 iaf (ev ÄL+8 ;) haha) 
    Många som inte får symtom förrän senare så du kan vara lugn, 
    håller tummarna för dig! Uppdatera gärna sen hur det går :)
  • Fiiaaa
    Lottch3n skrev 2018-02-12 15:14:40 följande:

Det står att detta ska ha samma känslighet som cb.. :/ Men borde det inte vara starkare på självaste bim?

Jo jag vet att jag borde det egentligen, men efter det som hände så vågar jag inte riktigt. Sån tur är så köpte jag bara några stycken.

Tack för svar <3

Jag kan iofs relatera till rädslan, jag har varit med både om missfall och att bli tvungen att avbryta en graviditet efter RUL. Men jag tror att det är bäst att ta det lugnt och inte överanalysera allting. Vad ska ni göra åt saken även om ni upptäcker att testen inte stegrar? Mår ni inte bara ännu sämre? Är det inte bättre att förutsätta att allt är ok tills motsatsen är bevisad? Det finns inget som talar för att du skulle få ett missfall till. Njut av plusset är mitt råd. Samtidigt som jag förstår dig precis, min senaste graviditet som gick vägen nojjade jag mig igenom ända till bebisen var typ ett halvår, inget att rekommendera ;) Kram
  • Dytches
    saijda skrev 2018-02-12 14:55:44 följande:
    Åh grattis ännu en gång! :D

Jag har ingen aning, är rädd för missfall igen :(

Plussade förra gången på BIM+4 :0

Kan jag testa mig idag eller ska vänta tills imorgon bitti?
    Testa! Förstår att du är rädd för missfall, det är jag också... Men risken för det blir varken mindre eller större om du tar ett test. Vi får stötta varandra oavsett <3
  • nufårvise
    Dytches skrev 2018-02-12 12:42:49 följande:

14 dagar sen ovitrelle och BIM-2. Kan det verkligen stämma? :o är så glad men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket

Grattis!