• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Gabriela11
    Fiiaaa skrev 2018-02-11 16:51:08 följande:

Ja hoppet är ju det sista som överger en... Men tidigare har jag alltid plussat på bim eller dagen innan. Så att det skulle vara helt tvärblankt en/ett par dagar tidigare känns lite otroligt. Nu testade jag inte på morgonen men... gah, så jobbigt, önskar nog mest att mensen bara kom igång nu så att vi kan börja på nästa cykel istället

Du plussade ju :) Stressa inte o va glad istället! :*
  • Gabriela11
    Fiiaaa skrev 2018-02-11 16:51:08 följande:

Ja hoppet är ju det sista som överger en... Men tidigare har jag alltid plussat på bim eller dagen innan. Så att det skulle vara helt tvärblankt en/ett par dagar tidigare känns lite otroligt. Nu testade jag inte på morgonen men... gah, så jobbigt, önskar nog mest att mensen bara kom igång nu så att vi kan börja på nästa cykel istället

• Fiiaaa
    Gabriela11 skrev 2018-02-11 17:55:24 följande:

Nej inget plus här tyvärr, du måste ha missförstått. Har plussat flera gånger tidigare och har ett barn, men det var tre år sen nu :) Det här är första syskonförsöket och nu har jag bara testat tvärnegativt på bim-2
  • Gabriela11
    Fiiaaa skrev 2018-02-11 18:32:44 följande:

Nej inget plus här tyvärr, du måste ha missförstått. Har plussat flera gånger tidigare och har ett barn, men det var tre år sen nu :) Det här är första syskonförsöket och nu har jag bara testat tvärnegativt på bim-2

Åååh då så. Ursäkta mig! Vänta några dagar till o se om mensen kommer :)
  • Bean95

Hej allihopa! Fick positivt på äl-test igår och har BIM 24 enligt NC :) detta är försök 4 efter mf så hoppas på plussa denna månad! Grattis till alla som redan plussat och kämpa vidare till de som inte plussat än! :)

• nufårvise

Halloj! Jag har bim om nån dag tror jag, har inte koll då vi inte planerat barn. Men fick bara en stark känsla några dagar efter ägglossning och kroppen beter sig lite underligt. Bla har jag haft två dagar med kraftiga menssmärtor, brukar få mens på natten och vaknar och får ont. Men har inatt fått värk direkt jag rört mig, som sammandragningar typ. Mina bröst är hårda och spända och jag är jättevarm. Än så länge inget spår av mens trots att det känns som att den kommer hela tiden. Kissar mycket med. Får se vad som händer inatt. Ska köpa test imorgon.

• nufårvise
    Femblirsex14 skrev 2018-02-11 09:49:43 följande:

Idag såg det ut såhär! Nu ser man ngt va?

Det där tror jag på. Grattis!
  • Anonym (Frau)

Kom inte ihåg så mycket från förra gången jag blev gravid fast jag trodde det! Letade upp en gamal tråd från 2015 med mitt första inlägg där jag tydligen skrev mina tidiga symptom! De är precis som nu, molvärk ända från ÄL och varje dag framåt och sen skrev jag att jag hade rikliga flytningar ända från ÄL och framåt. (Den gången använde jag ägglossningstest) och rikliga flytningar har jag nu också, mer än normalt! Spännande! Ni som har varit gravida förr... har er kropp reagerat liknande med symptom i de olika graviditeterna?

• LunaLo

För mig börjar hoppet sjunka... bim imorgon, brukar vanligtvis ha spottings 2-4 dagar innan bim men har provat progesteronkräm denna månad och det har inte kommit några spottings förens idag och idag var det extremt lite vid ett tillfälle, fick som en släng av väldigt vattniga föytningar men nu har det inte kommit något mer sedan imorse. Verkar iaf som att krämen fungerar mot kort lutealfas med spottings, men känns inte som att det tagit sig... tog ett gravtest senare idag på eftermiddagen som inte visade ett dugg... tror jag smörjer med krämen kanske en gång till ikväll men har tempen sjunkit imorgon så äre väl bara att inse att det inte gick vägen.

• Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-11 17:47:52 följande:

Precis så jag känner jag brukar ha det med. Brukar bara ha ont i brösten på sodorna mot armhålorna men nu spänner de i hela brösten och de är sååå ömma.. både på sidorna och även mitt på.

Japp mina med. Har ingen BIM förrän på tisdag men har mensvärk. Så det är lite konstigt att brösten inte slutat ömma om mensen ska komma inatt/imorgon. Så spännande för oss