• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-02-11 19:42:11 följande:

För mig börjar hoppet sjunka... bim imorgon, brukar vanligtvis ha spottings 2-4 dagar innan bim men har provat progesteronkräm denna månad och det har inte kommit några spottings förens idag och idag var det extremt lite vid ett tillfälle, fick som en släng av väldigt vattniga föytningar men nu har det inte kommit något mer sedan imorse. Verkar iaf som att krämen fungerar mot kort lutealfas med spottings, men känns inte som att det tagit sig... tog ett gravtest senare idag på eftermiddagen som inte visade ett dugg... tror jag smörjer med krämen kanske en gång till ikväll men har tempen sjunkit imorgon så äre väl bara att inse att det inte gick vägen.

Vad bra att krämen funkar mot kort lutealfas och spottings! Brukar tempen sjunka innan mens? Min har ökat 0,2 grader nu två dagar innan mens. Vi får se om den dippar imorgon. Jag tror inte du ska ropa hej än! En vän sa till mig att innan mens kan hcg variera massor så alla plussar inte innan BIM.
  • nufårvise
    Anonym (Frau) skrev 2018-02-11 19:36:21 följande:

Kom inte ihåg så mycket från förra gången jag blev gravid fast jag trodde det! Letade upp en gamal tråd från 2015 med mitt första inlägg där jag tydligen skrev mina tidiga symptom! De är precis som nu, molvärk ända från ÄL och varje dag framåt och sen skrev jag att jag hade rikliga flytningar ända från ÄL och framåt. (Den gången använde jag ägglossningstest) och rikliga flytningar har jag nu också, mer än normalt! Spännande! Ni som har varit gravida förr... har er kropp reagerat liknande med symptom i de olika graviditeterna?

Jag minns faktiskt inte, men låter ju lovande för dig. Hi hi
  • Litenoliv92
    Bean95 skrev 2018-02-11 18:49:50 följande:

Hej allihopa! Fick positivt på äl-test igår och har BIM 24 enligt NC :) detta är försök 4 efter mf så hoppas på plussa denna månad! Grattis till alla som redan plussat och kämpa vidare till de som inte plussat än! :)

Exakt samma som mig! Hade ÄL igår (10/2) och BIM någongång vid den 23-24/2, nu finns det inget mer att göra än att vänta! Detta är andra försöket efter missfall. Hoppas innerligt att det är vår tur att plussa nu och alla andra! <3
  • Elsaida

Någon mer här som typ känner sig sjuk?

Fryser jätte mycket men är varm i kroppen, har en temp på 37.7 men är lixom inte sjuk.

Är trött men ändå pigg i kroppen.

• citrongräs

Hej hej! Hoppar in i tråden, typ 10e försöket nu för andra barnet.

Fick glad gubbe på clear blue digitala idag redan på cd 11! Så tidig ägglossning den här månaden verkar det som. Hade sex igår, kan tyvärr inte få till det igen förrän i morgon så hoppas det räcker... har som mensvärk nu på kvällen så undrar om inte ägget släpper rätt snart till och med.

Så nu börjar den där jobbiga väntan till BIM igen då

• Annaalexandra95
    Elsaida skrev 2018-02-11 20:58:57 följande:

Fryser jätte mycket men är varm i kroppen, har en temp på 37.7 men är lixom inte sjuk.

Jag känner mig också sjuk! Har pendlat mellan frossa och svettningar hela dagen och febervärk, 36.7 i temp. Sov i flera timmar i eftermiddags.. Men tröttheten kan nog faktiskt bero på att jag gått upp tidigt igår och idag för att kolla skidorna, haha. ÄL+4 så här beror det nog tyvärr inte på gravsymptom :(
  • nufårvise
    Elsaida skrev 2018-02-11 20:58:57 följande:

Jag känner igen mig, fryser inte men är varm men inte sjuk. Och precis sådär som du säger, trött men pigg i kroppen.
  • Elsaida
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-11 21:27:15 följande:

Jag känner mig också sjuk! Har pendlat mellan frossa och svettningar hela dagen och febervärk, 36.7 i temp. Sov i flera timmar i eftermiddags.. Men tröttheten kan nog faktiskt bero på att jag gått upp tidigt igår och idag för att kolla skidorna, haha. ÄL+4 så här beror det nog tyvärr inte på gravsymptom :(

nufårvise skrev 2018-02-11 21:32:27 följande:

Jag känner igen mig, fryser inte men är varm men inte sjuk. Och precis sådär som du säger, trött men pigg i kroppen.

Usch Ja, jag fryser aå jag skakar och däckar vid 21-22 varje kväll nu mera, är på äl+11 så vi får väll se om de blir ordentligt + på stickan snart eller om kroppen bara luras :)

Har ni några andra symptom?
  • PowerL

Konstig fråga kanske men vilken ställning brukar ni ha nu när ni försöker bli gravida? Och ligger ni kvar en stund efteråt eller reser er direkt?

• PowerL

Konstig fråga kanske men vilken ställning brukar ni ha nu när ni försöker bli gravida? Och ligger ni kvar en stund efteråt eller reser er direkt?