• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • mycat81

Härligt att det händer en del i tråden med ÄL-känningar, molvärk, positiva ÄL-tester mm Här känner jag tyvärr INGENTING! Det finns inte det minsta tecken på att ÄL skulle vara i antågande till helgen... och jag som brukar känna av den ganska väl. Jaja, det är väl bara att vääääääänta. Det är vi ju rätt bra på

• hallonnpaj
    Frips skrev 2018-01-24 17:02:01 följande:
    Ja min svank svider och jag har även börjat känna lite i typ mage ner mot ljumskarna, svårt att förklara. Har illamående, tydliga ådror på brösten samt ömma bröst (svider typ) och dålig hy också. Molvärken är ihållande och det känns verkligen inte som vanlig mensvärk, mer som att det är något där inne. Åh så frustrerande att inte veta om man är skenis eller gravid!
    spännande. hur många dagar efter äl är du? Jag har också väldigt tydliga ådror på bröstet och stora vårtgårdar, men det fick jag förra äl också så det symtomet försöker jag att inte bry mig om. är mer molandet som jag hoppas kunna vara pga ett plus :) 
  • Jagheteralma

NÅN SOM VET?

Jag har en cykel på 31 dagar. Började med äl stickor för några dagar sen och tänkte idag börja med clear blue 4 dagars detektor.

Smileyn är fast?!?! Betyder inte detta är det är äl på g? Sjuuuukt chockad blev jag då äl stickorna inte visat nåt utslag nästan (de har de gjort andra cykler så vet jag har upptäckt äl med dom)

Jag är bara på cykeldag 14 och brukar ha äl CD 19?!

Nån som vet om clearblue äl test brukar va felaktiga? Jag menar då borde jag haft blinkande smiley sedan CD10 om jag hade börjat testa då..

Fan är så förvirrad nu. Känns alledeles för tidigt med äl nu?

• Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 17:38:01 följande:

spännande. hur många dagar efter äl är du? Jag har också väldigt tydliga ådror på bröstet och stora vårtgårdar, men det fick jag förra äl också så det symtomet försöker jag att inte bry mig om. är mer molandet som jag hoppas kunna vara pga ett plus :) 

Jag fick glad stilla gubbe i lördags morse, och tempen dök i lördags kväll, så jag vet inte om äl räknas som lördag eller söndag då? Om lördag så är det äl+4, annars +3. Jo det är sant, dessa symtom fick jag förra månden också, men tycker ådrorna blivit något starkare och fler nu sedan helgen. Kan vara en illusion bara också. Ja samma här, mycket molande pch det drar en del långt ner i magen. Vad jag kunde se från i höstas när jag plussade (fick MA sedan i nov) så påminner många symtom från då, men det återstår att se... Hoppas det här är vår månad att plussa, för oss alla :)
  • hallonnpaj
    Frips skrev 2018-01-24 18:58:37 följande:
    Jag fick glad stilla gubbe i lördags morse, och tempen dök i lördags kväll, så jag vet inte om äl räknas som lördag eller söndag då? Om lördag så är det äl+4, annars +3. Jo det är sant, dessa symtom fick jag förra månden också, men tycker ådrorna blivit något starkare och fler nu sedan helgen. Kan vara en illusion bara också. Ja samma här, mycket molande pch det drar en del långt ner i magen. Vad jag kunde se från i höstas när jag plussade (fick MA sedan i nov) så påminner många symtom från då, men det återstår att se... Hoppas det här är vår månad att plussa, för oss alla :)
    Jag har noll koll på temp och äl-test då jag inte kört något sådant. men tar det sig inte denna månad ska jag kanske sätta igång med det :)

Ja man borde fota så man har koll på hur de brukar se ut vid äl så man kan jämföra, haha. jag har ingen värk i brösten än, men hoppas det kommer som ett tydligt tecken också. 

Jag känner också långt ned i magen, känns som att något håller på att hända där? jag är också på äl+3 eller äl+4 idag. känns som en evighet till man kan testa.. :)
  • Entriss
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 16:16:33 följande:

Idag har jag också känt svagt hela dagen. Och kände även i ryggen imorse. Jag har också väldigt vita flytningar. kom rätt mycket flytningar idag också.. undrar också hur det varit för folk när dom varit gravida, om någon känner igen sig :)

Också fått en vit "seg" flytning idag. Hade det efter ÄL i i november/december också då jag blev gravid!:D tyvärr kan jag inte minnas om jag haft samma tidigare cykler eller inte....
  • hallonnpaj
    Entriss skrev 2018-01-24 19:35:05 följande:
    Också fått en vit "seg" flytning idag. Hade det efter ÄL i i november/december också då jag blev gravid!:D tyvärr kan jag inte minnas om jag haft samma tidigare cykler eller inte....
    jasså, bara hålla tummarna då! får man fråga vad du menar med "seg" vit flytning? :)
  • Entriss
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 20:29:23 följande:
    jasså, bara hålla tummarna då! får man fråga vad du menar med "seg" vit flytning? :)
    hmm.. Svårt att förklara.. Inte klumpig, men mjölkvit och trögflytande liksom:) 
    Luktar inget! 

Närmare BIM sen  och även efter hade jag fortfarande vita flytningar men dem ägnade karaktär och blev mer som gelé-iga så det nästan blir som en klump.
  • saresj

Jag försvann också så lägger in här på nytt :) 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla, Baraentilligen 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs 

3/2 Minioni 

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips 

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92, Saresj

9/2 XAHHA92, nellis93 

10/2 Alexia91 

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 

12/2 LunaLo, LillaMy08