Anonym (Friform) skrev 2018-03-12 12:08:49 följande:
Skylla sig själv kanske utifrån vetskapen om att Familjeliv väldigt ofta inte är ett särskilt trevligt eller supportande forum. Samtidigt ... om bara de personerna som inte har nån gräns för hur horribla saker de kan skriva till en annan människa av kött och blod - tänk vad hemskt forumet skulle vara då!
Så, jag tycker det är bra att du visar dig ärlig och sårbar. Det finns aldrig några garantier för att det kommer falla väl ut, men som du märkt av kommentarerna så finns det väldigt många månniskor som antingen är helt obekymrade av ens partners vikt så länge man klickar; andra som föredrar mulliga eller riktigt stora (bbw) partners; och dem som tycker att det är det bästa som finns.
Det går alltid att hitta människor som tycker att man är toppen. Men ingen kan tillfredsställa alla med sitt utseende. Och det är vi väl inte heller satta här på jorden att göra ...
För egen del så har jag blivit raggad på av tjejen som prickar in den där Hollywood-varianten av snygg. Men flera gånger har jag dragit mig ur situationen för att det visat sig att tjejen i fråga haft en kass personlighet (eller väljer att visa upp en sån front i sammanhanget). Kass personlighet: Det är definitivt en dealbreaker. Även när det gäller att bara ligga.
Du är en person som sitter på väldigt kloka tankar, jag kan säga att jag är förvånad över allt positivt som sagts i forumet, svårt att ta in dock, lättare att ta åt sig det negativa... Men att det negativa nästan döljs av allt positivt tycker jag är härligt att se, och får mig att inse att det finns personer därute som inte bryr sig om ens vikt och inte låter den definiera människan i fråga. Jag måste börja älska min kropp för det den är och inte hela tiden klanka ner på mig själv vill ju gärna kunna gå med huvudet högt och vara stolt det höjer attraktionen massor iaf från min sida