• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • 91sarah
    Blåstjärna skrev 2018-04-13 07:18:01 följande:

Nu har NC satt ut min ägglossning (se bild nedan) och det stämmer väl med mina egna känningar. Nu borde jag väl kunna börja med progestoronkrämen (det har ju gått mer ön 2 dagar sedan ägglossningen nu)? Jag har en lutealfas på mellan 8-10 dagar i vanliga fall. Hade velat försöka få den längre för att ge ett potentiellt befruktat ägg större chans att hinna fästa.

Åh spännande, jag har precis börjat tempa. Har du koll, ska tempen gå upp eller ner vid ägglossning och upp eller ner vid eventuell graviditet?
  • annikandy

Hej på er.

Här vart här inne o läst lite. Tänker att nu får jag väl skriva en liten rad. :)

Jag har lite oregelbunden mens så vet inte riktigt när bim infaller. Känner att jag har en del mensvärk, men vet juh inte om d e mensen som knackar på dörren.

Jag tog ut min spiral förra året sen har vi väl tänkt händer d så händer d typ.

Jag e mest orolig för att man skulle få på julafton om d nu e så att man går plus just denna månaden :)

¤Familjen är mitt allt¤
  • Anonym1891
    91sarah skrev 2018-04-13 09:23:13 följande:

Åh spännande, jag har precis börjat tempa. Har du koll, ska tempen gå upp eller ner vid ägglossning och upp eller ner vid eventuell graviditet?

Tempen ska gå upp efter äglossning och ska hålla sig hög vid en graviditet. Min kurva var lite annorlunda mot hur den brukar vara och det visade sig att jag var gravid. Kan lägga upp den så får du se hur det kan se ut :)

• Jeex
    91sarah skrev 2018-04-13 09:23:13 följande:

Kroppstemperaturen stiger efter äl ca. 0,2-0,45 °C över coverline. Vid graviditet håller sig tempen över coverline. Vid mens sjunker tempen igen under coverline.
  • Frallanz
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-13 08:20:30 följande:

Men va märkligt, verkligen! Stackars er, förstår att det måste vara frustrerande med denna ovisshet. Men de låter ju onekligen som en by graviditet, eftersom testet visar gravid fortf. Håller tummar för allt allt går bra!

Ja man hoppas väl på att det kanske är så att ÄL kom snabbt efter.

Men just nu blöder jag sparsamt igen och har skärande känsla i livmoder, som mensvärk fast ändå lite likt en svag värk eller hur man ska säga så rädd att det isf ska va ett mf till i görningen kanske :( jobbigt att inte veta varken ut eller in... ska ta ett gravtest nästa vecka, bara för o se vad det säger.
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-04-13 11:53:29 följande:

Ja man hoppas väl på att det kanske är så att ÄL kom snabbt efter.

Men just nu blöder jag sparsamt igen och har skärande känsla i livmoder, som mensvärk fast ändå lite likt en svag värk eller hur man ska säga så rädd att det isf ska va ett mf till i görningen kanske :( jobbigt att inte veta varken ut eller in... ska ta ett gravtest nästa vecka, bara för o se vad det säger.

A detta blod när man är gravid är ren tortyr. Jag hade mkt blödningar när jag väntade båda mina barn. Va tack å lov inget. Hoppas verkligen inte de är ngn fara för dig heller och att de ser ett lite pyre vid nästa VUL.
  • jjonna

Där kom mensen... 3 dagar för sent så hade redan börjat hoppas :(

Får hoppa över till BIM maj och hoppas det lyckas nästa gång :)

Stort grattis till er alla som har plussat :D

• Regnkappa

Hej på er!

Jag har inte pallat vara aktiv i ngn tråd på ett tag. Försökt få syskon i en evig tid, över 1 år nu. Strulande cykel. Nu äääntligen verkar ägglossning vara på g.

Fråga: tycker ni att understa testet är positivt? Det är torkat så det kanske försvårar lite...

Svar på tråden BIM april 2018