• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-11 12:50:45 följande:

Åh, hur länge har ni försökt nu? Håller tummarna att ni får hjälp..

Min menscykeln är också helt konstig den här månaden..

Vi har kört oskyddat sen november förra året. Och oskyddat några gånger mer oregelbundet mellan mars - november. Men då hade jag varken mens eller äl. Mensen kom tillbaka i januari. Så mer "seriöst" med äl-test å mycket sex sen februari. Min cykel blir bara mindre för varje månad nu efter att den kom tillbaka efter att varit spårlöst försvunnen i 7 månader så man kan kanske hoppas att den vill tillbaka på 28 dagar. Nu är det bara äl som verkar krångla.. Ska testa köpa rosenrot på apoteket. Har ingen egen erfarenhet om det så får prata med dom på apoteket vad jag ska ha för något. Verkar som att det finns lite olika? Hur länge har ni försökt?
  • 91sarah
    MaalinJ skrev 2018-04-11 13:03:58 följande:

Vi har kört oskyddat sen november förra året. Och oskyddat några gånger mer oregelbundet mellan mars - november. Men då hade jag varken mens eller äl. Mensen kom tillbaka i januari. Så mer "seriöst" med äl-test å mycket sex sen februari. Min cykel blir bara mindre för varje månad nu efter att den kom tillbaka efter att varit spårlöst försvunnen i 7 månader så man kan kanske hoppas att den vill tillbaka på 28 dagar. Nu är det bara äl som verkar krångla.. Ska testa köpa rosenrot på apoteket. Har ingen egen erfarenhet om det så får prata med dom på apoteket vad jag ska ha för något. Verkar som att det finns lite olika? Hur länge har ni försökt?

Sen i februari på riktigt och innan dess var min mens som en klocka.. men nu hade jag ägglossning först 5/4 (14 dagar sent)..
  • MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-11 14:36:58 följande:

Sen i februari på riktigt och innan dess var min mens som en klocka.. men nu hade jag ägglossning först 5/4 (14 dagar sent)..

Det är märkligt hur det ska krångla när man väl behöver kroppen som mest :(
  • aleakim90

För er som ville veta hur det gick med werlabs. Fick svar på <2 IE/L och >5 innebär graviditet. Det tog ett dygn att få svar, men inom en timme efter svaret kom mensen. Troligen för jag nu accepterade att det verkligen var negativt och det inte vara var stickorna. Bim +5 (enligt äl) eller 8 om man skall gå på det normala. Så även om svar dröjde så litade jag mer på det.

Nu hoppar jag helt över till maj-tråden. Lycka till alla!

• Bebismaj

Jag vet inte riktigt vad som händer nu, jag fick bara bruna flytningar i 4-5 dagar som började på BIM 2/4 ungefär och testerna är negativa. Vet inte om jag har haft sen ÄL eller om kroppen bara hoppat över mensen..

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90

9/4 norrland91, systeryster33

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03, Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4

• Emiliass
    Emiliass skrev 2018-04-10 21:10:15 följande:

Grattis vad roligt :). Testade också positivt idag, Bim på lördag :).

Grattis vad roligt. Har också bim på lördag :).
  • 91sarah

[quote=78626022][quote-nick]Bebismaj skrev 2018-04-11 18:33:49 följande:[/quote-nick]Jag vet inte riktigt vad som händer nu, jag fick bara bruna flytningar i 4-5 dagar som började på BIM 2/4 ungefär och testerna är negativa. Vet inte om jag har haft sen ÄL eller om kroppen bara hoppat över mensen..

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90

9/4 norrland91, systeryster33

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03, Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4[/quote

Ni som plussat vad har ni haft för symtom

?

• MaalinJ

Va precis på apoteket å frpgade efter rosenrot. Enligt henne så har dom aldrig hört att man kan bli gravid på det. Det används endast mot trötthet svarade hon. Kände mig dum när jag stod där eftersom jag har noll koll haha. Är det bara på gravid kollen man kan köra det?

• Samba80

Mensen dök upp en dag tidigare än väntat. Så klart så spelade kroppen mig ett spratt med att lämna brunaktiga blodspår i trosorna igår och lika imorse. Men under dagen har det utvecklats till vad jag är ganska säker på är mens. Så jag får hoppa över till majtråden och säga grattis till alla som plussat och lycka till, till er som fortfarande väntar!

• S79
    MaalinJ skrev 2018-04-11 19:21:21 följande:

Va precis på apoteket å frpgade efter rosenrot. Enligt henne så har dom aldrig hört att man kan bli gravid på det. Det används endast mot trötthet svarade hon. Kände mig dum när jag stod där eftersom jag har noll koll haha. Är det bara på gravid kollen man kan köra det?

Jag har ingen aning egentligen men den både den här och förra cykeln använde jag clearblue advanced fertilitetsmonitor och åt Rosenrot, Apiforce och Bisolvon. Har försökt så länge så jag tänkte bara testa allt! Och det tog sig! Plussade i söndags efter att ha försökt i ca 16 månader! Vet inte om det var rosenroten, något av det andra eller bara tur, men gravid blev jag!
Svar på tråden BIM april 2018