Lindsey77 skrev 2018-03-23 12:56:20 följande:
Hjälp!
Fick positivt på ÄL test igen under gårdagen på eftermiddagen. Så testade idag med och det var lika positivt. Eftersom jag aldrig fått positivt förr på stickor börjar jag tro att det är fel på testen. Vet ju att ältest kan känna av hcg, så för säkerhets skull tog jag ett gravtest. Det blev ett svagt streck, nästintill spökstreck nästan direkt!
Nu har jag ju läst på nätet att billiga gravtester kan känna av LH hormonet när man har ÄL. Har någon varit med om det?? Fått falskt positivt??
Osannolikt att jag skulle vara gravid. Har bara haft mys på dag 13 som tidigast i cykeln, det är 6 dagar sen. Dag 19 idag, brukar ha 35-45 dagars cykel.
Känns som om jag har ÄL nu med trådiga flytningar och allt. Kör på med mys och hoppas på det bästa.
Fel på ÄL test? Fel på gravtest? Kanske bara ska slänga dem i papperskorgen. :)
Ska hålla mig hela dagen nu och ta gravtest av annat märke. Måste ha koll när jag ska börja med progesteronkrämen!
Eller så är det något konstigt med min kropp och inte med testen. :) Någon som varit med om något liknande?
Hej! Att ha positivt test ÄL test i 2 dgr tror jag är rätt vanligt. Va spännande att graviditetstestet visade. Tänk om :).
Ha aldrig varit med om det. Men jag har varit med om att ÄL test visade positivt när jag var gravid! Men bäst som du säger att mysa ifall det är ÄL.