• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Längtar såå

Mensen kom i morse så jag hoppar in i denna tråden. Denna månaden blir försök nummer 9 och andra månaden vi använder ägglossningstest från clearblue. Bim beräknat till 20 april. Lycka till alla!

• Lindsey77

ÄL testet är svagare idag. Allt tyder på ÄL igår. Bara att vänta 2 veckor och hoppas. :)

Kan bara konstatera att gravtester kan reagera på LH hormon.

• sycamore
    Längtar såå skrev 2018-03-23 19:42:09 följande:

Mensen kom i morse så jag hoppar in i denna tråden. Denna månaden blir försök nummer 9 och andra månaden vi använder ägglossningstest från clearblue. Bim beräknat till 20 april. Lycka till alla!

Denna månaden är vårt 9e försök också. ÄL till helgen förmodligen. Mina cykler varierar mellan 23-28 dagar så lite svårt att veta säkert. Ska testa med ÄL-tester också. Hoppas vi sätter det denna gång!
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-24 04:40:56 följande:

ÄL testet är svagare idag. Allt tyder på ÄL igår. Bara att vänta 2 veckor och hoppas. :)

Kan bara konstatera att gravtester kan reagera på LH hormon.

Jag har oxå påbörjat den eviga väntan. Hade ÄL i ons. Tänker jag ska börja smörja med progesteron imorgon. Men jag känner mig fortf lite osäker. Tycker inte om att man ska smörja om man blir gravid. Vågar man ens sluta smörja sen :O. Rädd att ngt händer när man slutar!
  • maria1992

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

• Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-24 07:52:23 följande:
    Jag har oxå påbörjat den eviga väntan. Hade ÄL i ons. Tänker jag ska börja smörja med progesteron imorgon. Men jag känner mig fortf lite osäker. Tycker inte om att man ska smörja om man blir gravid. Vågar man ens sluta smörja sen :O. Rädd att ngt händer när man slutar!
    Samma här. :) Ska börja på måndag med krämen tänkte jag. Det borde vara lagom eftersom jag fick positivt ÄL test i torsdags.
  • Lindsey77
    maria1992 skrev 2018-03-24 09:12:17 följande:

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

Jag tror att det är 1-2 dagar efter positivt test. Rätta mig om jag har fel. Dock är det ju bra att ha mys samma dag som positivt ÄL test också eftersom simmarna även kan ligga och vänta. :)
  • maria1992
    Lindsey77 skrev 2018-03-24 11:28:22 följande:

Jag tror att det är 1-2 dagar efter positivt test. Rätta mig om jag har fel. Dock är det ju bra att ha mys samma dag som positivt ÄL test också eftersom simmarna även kan ligga och vänta. :)

Precis! Men ska inte tempen öka efter ägglossning? De som är så konstigt? Haha helt förvirrad!
  • Frallanz

Hej på er!

Ville bara kika in och vända mig till er som haft missfall, jag fick ju ett i vecka 5, är idag på dag 14 sen det började och dag 10 sen blödningen slutade. Nu idag har jag som mensvärk, ni vet när man känner att mensen kommer vilken sek som helst och jag upptäckte brunt, verkligen brunt, blod på pappret. Fanns där även nu när jag var på toaletten, första upptäckten var imorse. Någon som vet vad det innebär?

• Lindsey77
    maria1992 skrev 2018-03-24 12:52:29 följande:
    Precis! Men ska inte tempen öka efter ägglossning? De som är så konstigt? Haha helt förvirrad!
    Kan tyvärr ingenting om det. Har aldrig tempat. Kör med ÄL tester och kollar sekret.
Svar på tråden BIM april 2018