• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Casslo08
    Frallanz skrev 2018-03-25 20:53:59 följande:

Väldigt tidigt, v 4+3. Ja, men bm sa att jag bara skulle höra av mig om jag fick ont och har inte haft ont än mer än molvärken igår tänkte jag :/Men kan man ha mens som är så kort och så minimalt med brun flytning och svagt rosa flytning? Och bara efter 14 dagar efter msisfall? :o

Kanske fick du ägglossning som vanligt också kom det lite blodrester i samband med det? Vet ej, en tanke bara. Det gamla blodet som ibland stannar kvar måste ju ut till slut :) Det låter iaf inte som det är något du bör vara orolig över, men är du det så kolla upp dig.
  • Frallanz
    Casslo08 skrev 2018-03-25 21:28:07 följande:

Kanske fick du ägglossning som vanligt också kom det lite blodrester i samband med det? Vet ej, en tanke bara. Det gamla blodet som ibland stannar kvar måste ju ut till slut :) Det låter iaf inte som det är något du bör vara orolig över, men är du det så kolla upp dig.

Jag har ju hört att när man får så tidigt missfall så tar kroppen det ibland som en vanlig mens och att man då får äl som vanligt? Men ja, vem vet.. bara skönt att prata av sig med folk om det :) är inte orolig så sätt, mest fundersam över vad som hände, haha. Läskigt och jobbigt när man inte känner sin kropp längre efter mf.
  • Plus

Hej. Imorse tog jag ett ägglossningstest och det blev ett ganska tydligt streck, tydligare än vad det brukar vara annars. Kan man räkna detta som ägglossning? Eller är den på gång?
  • LifeOfBullshit
    Plus skrev 2018-03-25 22:54:40 följande:

Hej. Imorse tog jag ett ägglossningstest och det blev ett ganska tydligt streck, tydligare än vad det brukar vara annars. Kan man räkna detta som ägglossning? Eller är den på gång?

Jag skulle gissa att den är på gång, för att testet ska vara positivt så ska teststrecket vara minst lika starkt som kontrollstrecket, fortsätt testa i någon dag till så borde det bli positivt snart :) har hört vissa som säger att de aldrig får fullt utslag på äl-tester och att de inte är helt tillförlitliga, men det kan jag inte uttala mig om, tyvärr. I vilket fall skulle jag försöka få till lite mys i dagarna om jag var du ^^ Lycka till! :)
    BIM 18:e April, 2018
  • bastamamman1

Hej alla! Har inte skrivit på ett tag sedan jag fick njurstensanfall den 11e mars. Då var jag på CD 2. Kroppen var rejält ur balans efteråt så döm om min förvåning när fertilt sekret kom precis på dagen då det borde göra det. Då min kille var i en annan stad hade vi svårt att få till det innan och under ägglossning. Istället blev det nåt dygn efter. Men jag är förbryllad ändå, undrar om nån har en teori. Jag brukar för övrigt få ägglossning efter 2 dagar med fertilt sekret. Den här gången var jag utomlands i en annan tidszon, så det som är kväll hemma, var då mitt i natten där. Såhär: 
    CD 10 fertilt sekret
    CD 11 fertilt sekret såg ingen LH-stegring, men hade druckit mycket vatten
    CD 12 LH-stegring syntes kl 7 på morgonen på två olika sorters äl-test. På kvällen och natten tydliga äl-känningar, ca kl 22-05.
    CD 13 Krämiga, vanliga flytningar. Sex ca kl 20 på kvällen.

Det jag är förbryllad över är att jag verkligen kände ägglossningen jättestarkt redan 13-14 timmar efter LH-stegringen. Och undrar då om den egentligen satte igång innan kl 7 då den syntes. Jag kollade även kl 5 på morgonen då jag bara var uppe på toa och kissade under tiden jag sov, och då syntes inget. Men då jag hade gått upp två timmar senare syntes det alltså. 

Så  - säg att LH-stegringen i själva verket började kvällen innan och jag hade ÄL kl 22 CD 12, så känns det ju lite sent att ha sex kl 20 dagen därpå. Men säg att ÄL var nån gång mitt på natten, tex kl 5, så hade vi sex ca 15 timmar senare. Men om LH-stegringen verkligen var kl 7 där på morgonen, så borde ju inte ägget släppt förrän 24-48 timmar senare, i så fall prickade vi ju in det rätt bra.

Någon som har några tankar, teorier, tips?

• Plus
    LifeOfBullshit skrev 2018-03-25 23:07:17 följande:

Jag skulle gissa att den är på gång, för att testet ska vara positivt så ska teststrecket vara minst lika starkt som kontrollstrecket, fortsätt testa i någon dag till så borde det bli positivt snart :) har hört vissa som säger att de aldrig får fullt utslag på äl-tester och att de inte är helt tillförlitliga, men det kan jag inte uttala mig om, tyvärr. I vilket fall skulle jag försöka få till lite mys i dagarna om jag var du ^^ Lycka till! :)

Okej, då vet jag ???? tack för svar.

Vi mös till det innan idag iaf för att va säkra. Men ska testa imorgon igen och se om den blir starkare. Sen får jag köpa fler tester, hehe.
  • Lindsey77
    LifeOfBullshit skrev 2018-03-25 23:07:17 följande:
    Det kan jag uttala mig om. :) Jag har endast fått positivt på stickor en enda gång. Resten av gångerna har inte strecket varit lika starkt som kontrollstrecket. Har endast kunnat se stegring. Testade morgon och kväll med barn nr 4, inte ett enda positivt ÄL test. Men gravid blev jag. :) Har 4 barn och 2 missfall. ÄL har jag, men brukar ha svårt att få positivt på ÄL test. Hände dock i torsdags, ha ha. Hoppas att det släpptes ett fint ägg. :)
  • bastamamman1

Någon? Vad vet ni om ägglossning efter LH-stegring? Och LH-stegring, när på dygnet sker den oftast? Och ägget, hur stora är egentligen chanserna att bli gravid om ägget lossnade för tex 22 timmar sedan? Någon som kan lite mer ingående dessa saker?

• Madeleinehh

Hej!
    Är det någon som använt sig av Clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Jag har precis fått hem mitt test men enligt instruktionerna borde jag ha börjat testa på CD 9, är idag på CD 13. Vet någon om en kan börja idag ändå eller blir det fel när testet ska räkna ut höjning av hormonerna? 

• LifeOfBullshit
    Plus skrev 2018-03-25 23:17:22 följande:

Okej, då vet jag ???? tack för svar.

Vi mös till det innan idag iaf för att va säkra. Men ska testa imorgon igen och se om den blir starkare. Sen får jag köpa fler tester, hehe.

Låter som en bra idé :) håller tummarna att detta blir en bra månad för oss alla :D
    Lindsey77 skrev 2018-03-26 08:39:40 följande:

Det kan jag uttala mig om. :) Jag har endast fått positivt på stickor en enda gång. Resten av gångerna har inte strecket varit lika starkt som kontrollstrecket. Har endast kunnat se stegring. Testade morgon och kväll med barn nr 4, inte ett enda positivt ÄL test. Men gravid blev jag. :) Har 4 barn och 2 missfall. ÄL har jag, men brukar ha svårt att få positivt på ÄL test. Hände dock i torsdags, ha ha. Hoppas att det släpptes ett fint ägg. :)

Ja, jag har hört liknande utsagor :o jag själv har fått fullt utslag några gånger men långt ifrån varje månad. Börjar faktiskt undra om jag verkligen har ägglossning varje månad :/ lite frustrerande. Vi vill ju så gärna bli gravida med vårt första barn! :) Jag håller tummar och tår för oss ^u^
Svar på tråden BIM april 2018