Hej alla! Har inte skrivit på ett tag sedan jag fick njurstensanfall den 11e mars. Då var jag på CD 2. Kroppen var rejält ur balans efteråt så döm om min förvåning när fertilt sekret kom precis på dagen då det borde göra det. Då min kille var i en annan stad hade vi svårt att få till det innan och under ägglossning. Istället blev det nåt dygn efter. Men jag är förbryllad ändå, undrar om nån har en teori. Jag brukar för övrigt få ägglossning efter 2 dagar med fertilt sekret. Den här gången var jag utomlands i en annan tidszon, så det som är kväll hemma, var då mitt i natten där. Såhär:
CD 10 fertilt sekret
CD 11 fertilt sekret såg ingen LH-stegring, men hade druckit mycket vatten
CD 12 LH-stegring syntes kl 7 på morgonen på två olika sorters äl-test. På kvällen och natten tydliga äl-känningar, ca kl 22-05.
CD 13 Krämiga, vanliga flytningar. Sex ca kl 20 på kvällen.
Det jag är förbryllad över är att jag verkligen kände ägglossningen jättestarkt redan 13-14 timmar efter LH-stegringen. Och undrar då om den egentligen satte igång innan kl 7 då den syntes. Jag kollade även kl 5 på morgonen då jag bara var uppe på toa och kissade under tiden jag sov, och då syntes inget. Men då jag hade gått upp två timmar senare syntes det alltså.
Så - säg att LH-stegringen i själva verket började kvällen innan och jag hade ÄL kl 22 CD 12, så känns det ju lite sent att ha sex kl 20 dagen därpå. Men säg att ÄL var nån gång mitt på natten, tex kl 5, så hade vi sex ca 15 timmar senare. Men om LH-stegringen verkligen var kl 7 där på morgonen, så borde ju inte ägget släppt förrän 24-48 timmar senare, i så fall prickade vi ju in det rätt bra.
Någon som har några tankar, teorier, tips?