• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • sofiaaaaaa
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-24 20:48:34 följande:

Jag har två barn, förhoppningsvis blir jag gravid med ett tredje och allt går väl. Som flerbarnsmor har jag inte bara inte tid utan jag är också så förståndig och VET så mycket att jag lugnt lutar mig tillbaka och litar på att naturen har sin gång. Får jag inte mens om 2-3 veckor är det dags att köpa ett test och blir det inte nu så är det bara att sitta ner i båten och leva som vanligt så händer det förhoppningsvis förr eller senare.

...

Jahopp, inne på DAG TRE av babymaking och googlar mig redan sanslös på ALLT som har med fertilitet och graviditet att göra. Alltså hallå!! Jag skulle ju inte bli knäpp den här gången utan bara go with the floooow liksom.

Var inne på apoteket pga mycket ont i en tumme (inflammation i en led) och frågade om hur antiinflammatoriska mediciner påverkar fertilitet och tidiga embryon. ALLA antiinflammatoriska ska undvikas under första och andra trimestern och inför graviditet då det kan störa fertiliteten. Köpte ett tumstöd. Ont som fan i tummen. Tänker skuldmedvetet på de är ipren tabletterna som jag tagit sista 2 veckorna (sammanlagt 6 st).

Köpte också ett graviditetstest, när jag ändå var där... Som jag SKA ta med morgonurin den 8e april om inte mensen kommit den 7e.

...

Hm, hur tidigt efter ägglossning var det man kanske kunde plussa nu igen...?

//har inte haft ägglossning än

Haha!! Ja är exakt samma! Tänker oavbrutet på symtom och tidiga tecken. Va ute och åt med några vänner och beställde ett glas vin som jag smuttade på och genast fick ångest och var rädd att mina chanser denna månaden nu genast rök ;).
  • Meemelie

ÄL över för denna gång så nu är det bara den långa väntan kvar till BIM. NC flyttade dock ägglossningen till cd19 istället för 18 som beräknat så lyckades tyvärr inte pricka in optimalt. Men.. två dagar innan och dagen efter är väl ändå inte omöjligt? Håller fast vid en liten chans och ska nu undvika att googla symptom ;)

• Meemelie

BIM-lista:

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

• Tredjebarnsladdis

BIM-lista:

3/4 Förstabarnet33

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

• HepaticaNobilis

BIM-lista:

3/4 Förstabarnet33

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

• Frallanz

TJEJER ni som fått missfall, hjälp mig förstå. OBS ÄCKELVARNING!

Jag fick igår morse bruna flytningar, som sen övergick till rosa. Hade molvärk hela dagen igår. Imorse sexade vi, varpå vi då märkte att jag hade blodfärgade flytningar. Efteråt i duschen kom det ut gammalt koagulerade blod trasor, små bitar dvs.

Jag fick missfall för 15 dagar sen, blödningen slutade för 11 dagar sen som var som en mild mens. Är detta rester som kommer ut? Och vad innebär rosa flytningen tillsammans med molvärken, kan jag ha haft äl eller är det bara så det kan bli efter tidigt missfall?

• Frallanz

Jag fick igår morse bruna flytningar, som sen övergick till rosa. Hade molvärk hela dagen igår. Imorse sexade vi, varpå vi då märkte att jag hade blodfärgade flytningar. Efteråt i duschen kom det ut gammalt koagulerade blod trasor, små bitar dvs.

Jag fick missfall för 15 dagar sen, blödningen slutade för 11 dagar sen som var som en mild mens. Är detta rester som kommer ut? Och vad innebär rosa flytningen tillsammans med molvärken, kan jag ha haft äl eller är det bara så det kan bli efter tidigt missfall?

• Tredjebarnsladdis
    Frallanz skrev 2018-03-25 11:37:00 följande:

Jag brukar han sån mens ibland, om jag tolkar din fråga rätt :) Ibland är det koagulerande klumpar/strimmor i mensen fast jag omöjligt kan ha varit gravid (hade kopparspiral).
  • HepaticaNobilis
    Frallanz skrev 2018-03-25 11:37:00 följande:

Hur tidigt var missfallet? Kan det ha blivit något kvar tänker jag? Ibland måste man skrapa rester vis missfall:/ I värsta fall kan man ju få inflammation i livmodern:|
  • Frallanz
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-25 16:29:10 följande:

Hur tidigt var missfallet? Kan det ha blivit något kvar tänker jag? Ibland måste man skrapa rester vis missfall:/ I värsta fall kan man ju få inflammation i livmodern:|

Väldigt tidigt, v 4+3. Ja, men bm sa att jag bara skulle höra av mig om jag fick ont och har inte haft ont än mer än molvärken igår tänkte jag :/
    Tredjebarnsladdis skrev 2018-03-25 13:09:28 följande:

Jag brukar han sån mens ibland, om jag tolkar din fråga rätt :) Ibland är det koagulerande klumpar/strimmor i mensen fast jag omöjligt kan ha varit gravid (hade kopparspiral).

Men kan man ha mens som är så kort och så minimalt med brun flytning och svagt rosa flytning? Och bara efter 14 dagar efter msisfall? :o
Svar på tråden BIM april 2018