• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • lyckligast80

Hej,

Hoppar in här! Nu blir det försök 10! Hejåhå kämpa på....

dubbel dos med Letrozole börjas idag, hoppas det gör susen! : )

• bastamamman1
    Madeleinehh skrev 2018-03-26 10:41:05 följande:

Hej!
    Är det någon som använt sig av Clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Jag har precis fått hem mitt test men enligt instruktionerna borde jag ha börjat testa på CD 9, är idag på CD 13. Vet någon om en kan börja idag ändå eller blir det fel när testet ska räkna ut höjning av hormonerna? 

Jag har använt det och det blev helt fel pga att jag inte gjorde enligt instruktionerna. Tyvärr kan man inte använda testerna separat utan det memorerar varje test man tar varje dag i följd vid samma tid och baserar resultaten på det. Det ackumuleras. Jag fick bara blinkande gubbe och sen var den blinkande varje dag i två veckor och det var bara för att jag hoppat över nån dag osv. Jag trodde man kunde använda varje test separat, men så är det alltså inte.
  • bastamamman1
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 11:20:42 följande:

Hej,

Hoppar in här! Nu blir det försök 10! Hejåhå kämpa på....

dubbel dos med Letrozole börjas idag, hoppas det gör susen! : )

Hej! Får jag fråga varför du använder Letrozol? Problem med egen ÄL?
  • Madeleinehh
    bastamamman1 skrev 2018-03-26 11:21:09 följande:
    Jag har använt det och det blev helt fel pga att jag inte gjorde enligt instruktionerna. Tyvärr kan man inte använda testerna separat utan det memorerar varje test man tar varje dag i följd vid samma tid och baserar resultaten på det. Det ackumuleras. Jag fick bara blinkande gubbe och sen var den blinkande varje dag i två veckor och det var bara för att jag hoppat över nån dag osv. Jag trodde man kunde använda varje test separat, men så är det alltså inte.
    Åh, tack så mycket för svar! Jag får helt enkelt använda andra test denna månad och om det inte tar sig gör jag enligt instruktionerna nästa månad. Tack igen för hjälpen! 
  • lyckligast80

[quote=78583170][quote-nick]bastamamman1 skrev 2018-03-26 11:22:22 följande:[/quote-nick]Hej! Får jag fråga varför du använder Letrozol? Problem med egen ÄL?[/quote

Jag har inte problem med ÄL, men min läkare tyckte ändå vi kunde stimulera det lite extra. Men en task ett hae inte hjälpt så nu är det tredje omgången med Letrozole och vi testar att dubbla.

Vi är oförklarligt barnlösa, så vi testar alt vi kan tills det är dags för IVF. : )

• lyckligast80
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 13:28:03 följande:

[quote=78583170][quote-nick]bastamamman1 skrev 2018-03-26 11:22:22 följande:[/quote-nick]Hej! Får jag fråga varför du använder Letrozol? Problem med egen ÄL?[/quote

Jag har inte problem med ÄL, men min läkare tyckte ändå vi kunde stimulera det lite extra. Men en task ett hae inte hjälpt så nu är det tredje omgången med Letrozole och vi testar att dubbla.

Vi är oförklarligt barnlösa, så vi testar alt vi kan tills det är dags för IVF. : )

Oj vad konstigt det blev, en tablett* ska det stå har inte hjälp.
  • bastamamman1
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 13:29:27 följande:
    Oj vad konstigt det blev, en tablett* ska det stå har inte hjälp.
    OK! Jag har själv klockren ägglossning varje månad enligt skolboken och bra värden för min ålder, men min läkare tycket oxå jag skulle testa med 1 sedan 2 tabletter. Min känsla då var att ägglossningen och jag över huvudtaget fungerade sämre än naturligt. Sen fick jag höra av en annan läkare att vissa läkare tycker det är roligt att experimentera med letrozol och se effekterna, men att studier visar att kvinnor med fungerande äl får sämre resultat med Letrozol då det påverkar slemhinnan och flytningarna på något sätt. Medan kvinnor med ingen eller lite äl kan få bättre resultat. Så för min del känner jag mig mycket bättre rustad utan letrozol.
  • lyckligast80
    bastamamman1 skrev 2018-03-26 13:59:15 följande:

OK! Jag har själv klockren ägglossning varje månad enligt skolboken och bra värden för min ålder, men min läkare tycket oxå jag skulle testa med 1 sedan 2 tabletter. Min känsla då var att ägglossningen och jag över huvudtaget fungerade sämre än naturligt. Sen fick jag höra av en annan läkare att vissa läkare tycker det är roligt att experimentera med letrozol och se effekterna, men att studier visar att kvinnor med fungerande äl får sämre resultat med Letrozol då det påverkar slemhinnan och flytningarna på något sätt. Medan kvinnor med ingen eller lite äl kan få bättre resultat. Så för min del känner jag mig mycket bättre rustad utan letrozol.

Ja vi får se helt enkelt... jag ska ge denna månaden med dubbel dos en chans och nästa, sen kör jag utan om det inte tar sig. Min slemhinna har iaf varit superfin som läkaren säger och ägglossning har skett som den ska när den ska så vi får bara hålla tummarna. : )

Efter snart ett år testar man allt, iaf jag. Är 38 så känner att tiden springer iväg... : /
  • bastamamman1
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 14:52:36 följande:
    Ja vi får se helt enkelt... jag ska ge denna månaden med dubbel dos en chans och nästa, sen kör jag utan om det inte tar sig. Min slemhinna har iaf varit superfin som läkaren säger och ägglossning har skett som den ska när den ska så vi får bara hålla tummarna. : )

Efter snart ett år testar man allt, iaf jag. Är 38 så känner att tiden springer iväg... : /
    Japp skadar ju inte att testa ett par gånger. Det är väl först vid lång användning som det kan ha negativa effekter på kroppen att framkalla klimakteriesymptom (vilket är vad letrozol gör).
  • Lindsey77

12 dagars väntan kvar då...

Denna månad provar jag Albyl minor och progesteronkräm. Har blivit gravid 2 ggr sen i november, så problemet är att kunna behålla. Jag vet att vi prickat in ÄL, nu får vi bara hoppas på tur!!

Svar på tråden BIM april 2018