• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Mullbär

Siktar mot ÄL 11/5 o sen BIM 25/5. Presenterade mig i Aprils tråd men kan dra igen att jag o min man precis bestämt oss för att börja försöka, jag är 29 han 25.

• Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-26 22:05:16 följande:

Verkligen jobbigt när det är olika. Förra gången hade jag ägglossning dagen efter mensen. Iallafall hade jag älflytningar då, tog inget test. Fortfarande inga nu mer än en föraning... Nu är det 4 dagar sedan mensen tog slut. Jag har så lång mens också. De senaste två gångerna har den varat i 12 dagar men annars har jag alltid 10 dagars mens. Sjukt segt att ha mens en tredjedel av tiden... Efter detta lilla pyret vi hoppas det blir får det bli p-stav igen så jag slipper mensen.

Har du barn sedan innan? :)

Japp, fyra barn :) Du? Försöker få till en sladdis, men det verkar som om åldern (40) sätter stopp. Har fått tre missfall sen i december.
  • saijda

Godmorgon, symtomen har fortfarande inte försvunnit och tempen har gått upp från 36.5 till 36.6 till 36.7 imorse. Förstår nada men ska testa mig nästa vecka igen så får vi se :0

• maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-04-26 17:44:47 följande:
    Ja tyvärr så fick jag ju det! Skit! Vet inte om jag varken fattat att jag var gravid eller fått missfall faktiskt! Känns så konstigt!

Jag har aldrig haft äl flytningar jag heller. Dock brukar jag få utslag på äl test och sen bekräfta är tempen att den skett! Denna månaden har NC inte satt ut äl, men tror jag haft då tempen stigit som den brukar, bara ett par dagar senare än äl testen visade.. dock så har Nc höjt min medelkurva från 36,3 till 36,45 eftersom jag hade hög temp första delen av kurvan nu pga graviditeten jag hade då, så nu är jag ju inte över sträcket 3 dagar i rad som Nc ofta kräver för att sätta ut den! Men skit samma :)

Tror jag har bim 5/5! När har du? Kram
    Usch... Fan vad jobbigt med missfall men snart så ska den lilla stanna kvar <3 

Nej okej.. Undrar hur vanligt de är att inte ha? Ja, jag får alltid positivt på digitala ägglossningstest så jag oroar mig inte så men kanske svårare att bli gravid utan äl-flytningar? 

Klart du har haft de!  

Jag har nog.. hm..8/5. När hade du äl tror du? Kram

• Fialotta8
    Linneisen skrev 2018-04-26 11:07:51 följande:

När jag plussade förra graviditeten var det väldigt svagt, fast nog lite starkare än ditt. Iallafall plussade jag på ett digitalt då också så ta ett digitalt tycker jag! Morgonurin, så koncentrerat som möjligt, alltså drick inte på kvällen. Då slipper man fundera över ett svagt streck.

Men jag vågar mig ändå på att säga grattis!! För starkt för att vara spökstreck tycker jag.

Det va fortfarande plus idag ????????
  • Imra
    Fialotta8 skrev 2018-04-27 07:50:40 följande:

Åh så himla roligt!!! :D<3
  • JenniB
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! :D Hjärta
  • CBF