• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • ansano91

Enligt NC har jag haft äl som tidigast cykeldag 17 och senast 26, oftast runt 22. Denna månaden blev det på cykeldag 17 istället för 22 som var uträknat, därför flyttar jag min bim till den 4/5! Trevligt ändå att få mindre väntetid till bim :D

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka

7/5 Sararebecca, maria1992

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• Anonym (Joppi)
    CBF skrev 2018-04-25 11:05:44 följande:

Vi har försökt mysa varannan dag till varje dag :D tror jag hade ÄL i helgen, så då hade vi både i fredags, lördags, söndags och sen igår :) så man hoppas ju att man lyckats pricka in nu!

Ska bli sjukt spännande och se om de händer något. Jag tog ut spiralen förra månaden så denna blir första månaden som vi ger de ett försök. Är de ert första försök? Har ni några sedan innan?
  • EIJ90
    Jahajaa skrev 2018-04-25 10:25:09 följande:

Lägger till mig i BIM-listan, kul att vi redan är fyra på samma datum.. Då kanske vi kan följas åt lite när det närmar sig? :)

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher, 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass 

4/5 Meemelie, 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre 

6/5 Paka 

7/5 Sararebecca, maria1992 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa

16/5 LovaViola 

17/5 Greta 88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692 

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter 

25/5 lullis94 

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

Väldigt kul! Och följs gärna åt. Vet inte riktigt om det kommer stämma med bim-datumet för mig eftersom min cykel varit lite oregelbunden. Plus att jag fick mf i mars så vet inte hur det påverkar. Men hoppas det stämmer på ett ungefär och att vi alla får plus =)
  • CBF
    Anonym (Joppi) skrev 2018-04-25 18:13:35 följande:

Ska bli sjukt spännande och se om de händer något. Jag tog ut spiralen förra månaden så denna blir första månaden som vi ger de ett försök. Är de ert första försök? Har ni några sedan innan?

Ja men verkligen! Så taggad! Jag tog ut min i februari men har inte påbörjat något förens nu, så det är vårt första försök denna månad! Japp vi har ett energiknippe här hemma på fem år :D ni då?
  • bluegrass

BIM -8 idag och plötsligt galet illamående. Dessutom molvärk lågt i magen. Känns ju alldeles för tidigt att få symtom, så jag tror illamåendet är ngt annat. Antingen magkatarr eller begynnande magsjuka.
    Men det är svårt att inte få upp hoppet lite ändå!
    Kul att några närmar sig BIM nu!
    Jag har säkert 20 gravtest hemma och börjar testa på BIM -5 tror jag. Är alldeles för otålig för att vänta. Men brukar plussa på BIM -2.

• Anonym (Joppi)
    CBF skrev 2018-04-25 19:20:26 följande:

Ja men verkligen! Så taggad! Jag tog ut min i februari men har inte påbörjat något förens nu, så det är vårt första försök denna månad! Japp vi har ett energiknippe här hemma på fem år :D ni då?

Jag har en 8 åring och en snart 7 åring.

Kanske därför man börjar bli lite bebissugen. Allt de jobbiga med småbarn har glömts bort ;)

Hade De varit för fem år sedan hade jag troligtvis sagt blankt nej till mer. Men nu är man piggare, får sova om natten och barnen är väldigt självgående.
  • CBF
    Anonym (Joppi) skrev 2018-04-25 19:55:57 följande:

Kanske därför man börjar bli lite bebissugen. Allt de jobbiga med småbarn har glömts bort ;)

Hade De varit för fem år sedan hade jag troligtvis sagt blankt nej till mer. Men nu är man piggare, får sova om natten och barnen är väldigt självgående.

Haha ja jag håller verkligen med dig!! :D
  • Anonym (Joppi)
    CBF skrev 2018-04-25 20:08:23 följande:

Haha ja jag håller verkligen med dig!! :D

Hur kommer de sig att ni väljer att skaffa fler barn nu. Är de länge genomtänkt och väl planerat, ni kanske har försökt ett tag. Eller är de lite impuls?
  • Anonym (Joppi)
    Lindsey77 skrev 2018-04-25 15:24:46 följande:

Nästan positivt idag. Rund ring på digitalt ÄL test. Hoppas på positivt imorgon. :)

Jag hade ÄL idag men sträcket såg ut som ditt svaga. Brukat du få två jätte skarpa sträck vi ÄL? Detta är första månaden jag testat och har aldrig använt stickorna förut. Så vet inte om jag borde fått ett skarpt sträck eller att jag helt enkelt inte kommer upp i dom hormon nivåerna. Va tror du?
  • Linneisen
    Anonym (Joppi) skrev 2018-04-25 19:55:57 följande:

Så tänkte jag också, att jag inte vill ha tätt eftersom jag vill att det stora barnet ska vara mer självständig och att man har fått sova. Men nu inväntar jag ägglossning inom de närmsta dagarna och har en 10 månaders här hemma. Bättre att få de "jobbiga" åren avklarade känner jag nu, på en och samma gång, när jag redan är i det. Jag är helt uppe i det så jag känner att jag lika gärna kan fortsätta med det. Som saker man ändras alltså! Men jag älskar bebisar och upplever nog inte småbarnsåren lika ansträngande som andra.

Men jag trodde aldrig aldrig att jag skulle vilja ha tätt. Jag tyckte att min syster som har 2,5 år emellan barnen har jättetätt men om det lyckas nu blir det 1,5 år emellan mina, haha!

Hoppas vi båda plussar i maj!! <3
Svar på tråden Bim Maj 2018