• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • CBF

Provade också idag och ser en liiiiten skugga som ett streck?! Eller är jag bara dum i huvudet haha? Jag önskar att jag hade provat imorse och inte nu på eftermiddagen! Hoppas ni alla får en trevlig valborg!
  • Linneisen
    CBF skrev 2018-04-30 16:30:08 följande:

Provade också idag och ser en liiiiten skugga som ett streck?! Eller är jag bara dum i huvudet haha? Jag önskar att jag hade provat imorse och inte nu på eftermiddagen! Hoppas ni alla får en trevlig valborg!

Jag ser en skugga! Hoppas det är positivt imorgon eller övermorgon!
  • Ejjami

Ja ja ja!!! :D
  • puffen2009
    Issari skrev 2018-04-30 13:24:59 följande:

Jag har haft ömma bröst sedan ÄL men det kan jag ha vid PMS i vanliga fall med. Nu är det mest ömt i bröstvårtorna. I förrgår var min mage svullen och jag kände lite hugg från området vid livmodern emellanåt. Men sedan inget igår. Idag känns det som om jag har lite halsbränna. Det är så svårt att hålla mig ifrån att testa mig innan BIM!

Visst är det svårt att hålla sig! Jag blir dock så besviken när jag får neg så jag väntar hellre in mensen. Med min trea plussade jag på ÄL +10 men då var jag så säker på att jag var gravid. Är på ÄL +11 idag och känner inte alls den känslan :-/
  • Mih4

Jag ser också!! Shit! Våra var lika. Peppa peppa för i morgon :D
  • CBF
    Linneisen skrev 2018-04-30 16:33:48 följande:

Jag ser en skugga! Hoppas det är positivt imorgon eller övermorgon!

Ja men visst?! Åh jaaaa ska prova igen när jag närmar mig helgen tror jag ! :D
    Ejjami skrev 2018-04-30 17:21:08 följande:

Ja ja ja!!! :D

Visst?! ÅÅÅH!! :D
    Mih4 skrev 2018-04-30 18:27:07 följande:

Jag ser också!! Shit! Våra var lika. Peppa peppa för i morgon :D

Ja gör du också det?! :D ja de va superlika!! Håller tummarna för dig! Jag väntar nog lite till! Eller jag ska försöka vänta lite till iaf :D
  • Issari

Ja, det är därför jag vill vänta också. Onödigt att ta test för tidigt och bli nedslagen om det är negativt. Men längre än till morgonen för BIM vill jag nog inte vänta.

puffen2009 skrev

2018-04-30 17:40:10 följande:

Visst är det svårt att hålla sig! Jag blir dock så besviken när jag får neg så jag väntar hellre in mensen. Med min trea plussade jag på ÄL +10 men då var jag så säker på att jag var gravid. Är på ÄL +11 idag och känner inte alls den känslan :-/

• Jeex

Nu har jag haft en lång och välbehövlig paus från allt. Kändes riktigt tungt ett tag men har nu äntligen hittat tillbaka igen med lite ny energi och förhoppningsvis en ny utbildning på G :)

Lägger upp mina tempkurvor här då dem skiljer sig lite ifrån varandra med äl, coverline och mätningar. Har de sista dagarna vaknat 4h innan min vanliga tid, mätt och somnat om och sedan mätt igen när jag vaknat min vanliga tid. Så har använt FF till den första mätningen och NC till den andra.

Har nu BIM om 5 dagar. Dock känner jag väl inte riktigt att det har tagit sig denna månaden heller tyvärr.
  • louisejohansson
    Imra skrev 2018-05-01 05:24:00 följande:

Godmorgon!

Ehm, jag tror jag plussade imorse :D

Grattis! ???? hur långt efter ÄL? Haft symtom? ????
Svar på tråden Bim Maj 2018