• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-01 10:01:02 följande:

Sådär starkt fick jag dagen innan det visade positivt. Kanske imorgon då! Håller tummarna!!

Tips, köp annat ältest? Något från apoteket?

Har testat digitalt ÄL test i fem dagar precis. Alla rund ring. :(
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-01 10:01:02 följande:

Sådär starkt fick jag dagen innan det visade positivt. Kanske imorgon då! Håller tummarna!!

Tips, köp annat ältest? Något från apoteket?

Tillägg: har haft sådant streck i flera dagar. Har hela tiden trott: imorgon blir det starkare...
  • Lindsey77
    Lottch3n skrev 2018-05-01 09:03:52 följande:

Vart är dessa test ifrån? Är det graviditetskollen? För jag vet att jag använde dom med dottern och fick aldrig starkare än så på dom.

Så jag bytte märke och sådär starkt brukar jag få 1-3 dagar innan positivt äl-test.

Japp, graviditetskollen. Fick positivt på dem förra månaden (blev gravid, fick missfall). Jag har bara fått positivt på dem en gång, trots att jag vet att jag haft ÄL. Bara sett stegringen. Då testat med digitalt, fått positivt. Nu är även digitalt negativt, rund ring. Brukar aldrig få så här starka test flera dagar i rad. Något fel med mina hormoner, eller fel på testen. :)

Eller så är ÄL inte på gång. Digitalt brukar funka...
  • Mih4
    CBF skrev 2018-05-01 09:37:10 följande:

Många av oss hade rätt igår när skuggsträcket syntes! Att magkänslan kan ha så rätt!! Första försöket denna månad, nidblödning igår och bim i helgen! Trodde inte det skulle visas så tidigt!! Har suttit med glädjetårar, riktigt fulgråt.. hoppas den vill stanna kvar! Hur tusan ska jag kläcka detta för min sambo idag?! Någon som har en rolig idé?

Åh grattis! Fattar ingenting men jag blir tårögd för dig! All lycka till er!

Tyvärr är jag helt tom på idéer :'D
  • Mih4

Min tredje dag med svagt streck! BIM var igår/idag och testet visar såhär? Nu måste jag vara gravid va? Jag tänker nu vänta till fredag för att testa med ett digitalt ja/nej-test. Men jäklar vad fjärilar i magen jag har nu!!

• Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-05-01 08:28:16 följande:

Använder du alltid samma test?

Mina brukar vara så starka mellan 2 och 4 dagar innan positivt.

Men de är väldigt individuellt.

Har använt digitalt som komplement. Alla rund ring, trots hyfsat starkt streck på ÄL test sticka. Men slutade med digitalt för 2 dagar sen eftersom de tog slut.
  • Linneisen
    Mih4 skrev 2018-05-01 10:38:04 följande:

Min tredje dag med svagt streck! BIM var igår/idag och testet visar såhär? Nu måste jag vara gravid va? Jag tänker nu vänta till fredag för att testa med ett digitalt ja/nej-test. Men jäklar vad fjärilar i magen jag har nu!!

Gravid skulle jag säga, definitivt! Vågar mig på ett GRATTIS!!
  • Linneisen
    Sophie_A skrev 2018-05-01 10:03:45 följande:

Så himla kul att komma in här och se alla plus, stort grattis till er! 

Jag har haft en så himla konstig mage de senaste 4 dagarna. Orolig i magen, bubblig, gasig, lätt illamående, känner mig hungrig hela tiden. Lite som känslan när man är så hungrig så man blir illamående, men det sitter i HELA tiden, trots att jag precis ätit. Kan absolut vara magsjuka, men det bryter varken ut eller försvinner. Någon annan som varit med om detta? Vet ni om det kan vara ett symptom?

När har du bim? Kan vara tecken på graviditet. Eller att du är nervös och därför blir magen sådan.
  • Kidrauhl
    Mih4 skrev 2018-05-01 10:38:04 följande:

Jag ser absolut! Mitt var myyyycket svagare när jag tog mitt första test! Är i vecka 5 nu :)
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-05-01 10:22:16 följande:

Tillägg: har haft sådant streck i flera dagar. Har hela tiden trott: imorgon blir det starkare...

Åh okej... Kanske har ägglossning ändå? Ni får ha så mycket sex ni orkar o så testar du vid bim.

Jag tycker att ett test med något apoteks märke var bäst. De dyra digitala köper jag nog inte igen för det andra var jättebra.
Svar på tråden Bim Maj 2018