• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Anonym (Joppi)

Hej tänkte på det här med när man plussar. Och när man gör de. För om jag förstår de rätt så är de många här som hänger upp sig på att vissa plussar kanske bim - 2 och vissa bim +6 Osv. Och de känns lite som att man blir besviken för att man inte plussar tidigt. Men de man inte tänker på att alla har olika cykel längd. Så bim-1 och bim+6 är sker kanske på samma dag ändå om man räknar från befruktningen. Allt beroende på hur lång cykel man normalt har. Så har man en väldigt kort cykel så borde man plussar närma bim och kansle efter bim. Och har man en väldigt lång cykel så kan man redan avläsa kanske ner till bim - 6. Så när man blusar borde vi kanske säga äl + istället för bim +/-

Hänger ni med vad jag menar för då får man ett mer rättvist svar?

• Jahajaa

Måste få skriva av mig lite.. Brukar ha väldigt regelbunden mens, men förra månaden kom inte ÄL förrän dag 27. Nu sitter jag här och väntar in ÄL som borde ha kommit i söndags (dag 17) men ännu ingen ÄL i sikte.. Ska iväg på fredag och sen ses inte jag och sambon på över en vecka. Blir så frustrerad för jag vill verkligen inte missa en månad till :(

• Linneisen
    Anonym (Joppi) skrev 2018-05-02 09:51:02 följande:

Hej tänkte på det här med när man plussar. Och när man gör de. För om jag förstår de rätt så är de många här som hänger upp sig på att vissa plussar kanske bim - 2 och vissa bim +6 Osv. Och de känns lite som att man blir besviken för att man inte plussar tidigt. Men de man inte tänker på att alla har olika cykel längd. Så bim-1 och bim+6 är sker kanske på samma dag ändå om man räknar från befruktningen. Allt beroende på hur lång cykel man normalt har. Så har man en väldigt kort cykel så borde man plussar närma bim och kansle efter bim. Och har man en väldigt lång cykel så kan man redan avläsa kanske ner till bim - 6. Så när man blusar borde vi kanske säga äl + istället för bim +/-

Det beror också på när ägget fäste vilket sker 7-14 dagar efter befruktningen. Så om det fäster tidigt kan man plussa redan runt äl+10 men om det fäster sent plussar man inte förrän äl+17 och det kan vara flera dagar efter bim.
  • Linneisen
    Ejjami skrev 2018-05-02 09:21:36 följande:

La upp denna på en annan tråd. Vad säger ni? Är jag helt ute å cyklar? Vågar absolut inte hoppas på något. ÄL+11 idag (troligtvis).

Jag ser tyvärr inget.. Men det är säkert för tidigt!
  • Linneisen
    Missma01 skrev 2018-05-02 09:27:00 följande:

Hej!

Nu har jag suttit och läst den här tråden ett tag och till slut bestämt mig för att också skriva :) Jag och sambon har precis börjat försöka skaffa ett syskon till vår 2 ½-åring.  Jag har använt mig av NC ett par månader men då jag haft lite jobbiga nätter och varit tvungen att stryka tider under de dagar appen markerade ut ägglossningen så har appen ändrat tiden för äl och mensen i 4 dagar nu. Men jag är rätt säker på att jag hade äl i måndags, då jag oftast känner av den ganska tydligt. I så fall har jag bim 13/5. 

Sett att vissa redan plussat, stort grattis till er! Hoppas vi andra får haka på er snart :)

Hej och välkommen!
  • Linneisen
    nooneyouknow skrev 2018-05-02 06:57:30 följande:

Nähä

Fick nån form av minimens här strax innan ÄL

Man kan blöda runt ägglossning! Det gjorde jag, pyttelite. Aldrig hänt innan.
  • AllaGodaTingÄrTre
    Jeex skrev 2018-05-02 08:36:24 följande:

Åh herregud, kan inte tro at det är sant. Plussade precis på BIM-3. Vågar nästan inte tro på det. Var helt säker på att mensen skulle komma. Nu är jag livrädd för att få ett till utomkveds eller MF. Men ska försöka njuta av den här stunden

Grattis!!!

Och ja, nu startar en livslång oro! Hehe

Försök tänka så här: du väntar barn, inte missfall!
  • Enmsik

Vet inte exakt när jag var BIM då min mens är väldigt oregelbunden. Men fick det här på tidigt test på clearblue idag. Den ena bilden är original och den andra är samma bild men redigerad. Kan man våga hoppas???

• Ejjami
    Enmsik skrev 2018-05-02 10:43:26 följande:

Vet inte exakt när jag var BIM då min mens är väldigt oregelbunden. Men fick det här på tidigt test på clearblue idag. Den ena bilden är original och den andra är samma bild men redigerad. Kan man våga hoppas???

Absolut!!! :)
  • ansano91
    Anonym (Joppi) skrev 2018-05-02 09:51:02 följande:

Jag håller med dig om att det är mycket tydligare att skriva äl+ istället för bim- :)
Svar på tråden Bim Maj 2018