• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • FrökenLängtan
    Hepphopp skrev 2018-05-02 21:48:33 följande:
    Ja hoppas det! :)

Jag kände att det typ blev ?blött? i trosorna. Gick och kolla om det var flytningar för mensen skulle ju inte komma då (min mens är regelbunden på sekunden typ! Haha) när jag kom till toan så var det blod, typ lika stor fläck som en femkrona. Det var bara det..

visste inte om då att jag var gravid (sonen var inte planerad) så väntade att testa mig 2 veckor efter att vi hade haft sex och vipps! Där var det två streck! :)

Men i samband med nidblödningen så hade jag inte ont eller mensvärk. Det kan vara från person till person. Man kan känna mensvärk eller som man gör precis innan mens. Kul att gravidsymtomen är exakt samma som mensens !

Håller tummarna för dig! För mig är det låååång väntan till den 13/5 ;)
    Tack för svar och feedback! :) Har gått hela veckan och bara inväntat morgondagen då jag har BIM, fick vad jag tror är spottings idag igen så troligen är det ingen nidblödning denna gång :( Min mens är också väldigt regelbunden så den bör komma imorgon, får helt enkelt invänta och se! Det är väldigt konstigt att jag fick denna lilla blödning för flera dagar sen och efter det har det inte varit något alls förrän idag?! Så hoppet försvinner inte förrän tant röd sagt hej ! 

Håll ut, snart rullar den 13 in ;) 
  • 1995lj

Hej ser ni något rakt uppåt sträck i mitten?? Clearblue Early äl+11 kvälls urin kissat ca 2 Tim innan ser ni nått ?
  • JenniB
    1995lj skrev 2018-05-03 20:55:58 följande:

Hej ser ni något rakt uppåt sträck i mitten?? Clearblue Early äl+11 kvälls urin kissat ca 2 Tim innan ser ni nått ?
    Jag ser något!!! Hoppas det blir tydligare snart :D <3
  • Jagvetdåinte

Jag ser :)
  • Lizzojo
    bluegrass skrev 2018-05-03 11:14:58 följande:

Grattis!!

Jag fick MF 8/3, men har tyvärr inte lyckats bli gravid igen. Tror att jag kommer vara mkt orolig när jag förhoppningsvis blir gravid igen. Du kanske kan få ett tidigt VUL för att stilla oron om några veckor?

Hoppas att allt går bra!

Fy va tråkigt, så jobbigt när fet händer! Men har Du haft ägglossning sedan dess? Och testar du med äl-tester? Hoppas hoppas på ett plus för dig!!

Ja jag tror att jag ska föröka med det faktiskt, hoppad de går med på det bara...
  • H0nd3ndär

Grattis alla som redan plussat!

Har själv BIM imorgon. Tog ett tidigt test imorse och fick ett mycket svagt streck (rosa) inom någon minut. Vågar inte riktigt tro på det än men ska ta ett nytt i helgen om mensen inte dyker upp.

• bluegrass
    Lizzojo skrev 2018-05-03 21:29:53 följande:
    Fy va tråkigt, så jobbigt när fet händer! Men har Du haft ägglossning sedan dess? Och testar du med äl-tester? Hoppas hoppas på ett plus för dig!!

Ja jag tror att jag ska föröka med det faktiskt, hoppad de går med på det bara...
    Tack så mycket!!
    Ja, har haft äl två gånger efter mitt MF. Sist körde jag med digitalt och fick fin glad gubbe. Men blev tyvärr inte gravid trots att vi prickat in äl. Men är 38 år, så fertiliteten är väl inte på topp. Hoppas på nästa cykel!

Meeameli- stort grattis!
  • bluegrass

Jag ser! Tror absolut att du är gravid!
  • bluegrass
    H0nd3ndär skrev 2018-05-03 21:54:57 följande:

Grattis alla som redan plussat!

Har själv BIM imorgon. Tog ett tidigt test imorse och fick ett mycket svagt streck (rosa) inom någon minut. Vågar inte riktigt tro på det än men ska ta ett nytt i helgen om mensen inte dyker upp.

Låter ju mycket positivt! Håller tummarna!
  • Jagvetdåinte

Nej nu blir jag inte riktigt klok. I onsdag (bim-1) fick jag en spotting i toan och hade molvärk till och från under dagen. Tempen sjönk under coverline.På bim,igår, vaknade jag med tunga bröst (vilket jag brukar ha efter äl men inte haft förrän igår vilket är märkligt). Tempen hade gått upp på en mycket högre nivå. Inget mer blod under dagen utöver lite på pappret blandat med flytning på morgonen. Idag har jag fortfarande förhöjd temp och svagt ömma bröst då jag vaknade. Inget blod i toan, liten blodblandad flytning då jag torkade mig. Ingen direkt känsla i magen om att mensen är på g. Tänkte att nu tar jag mitt digitala test (bim+1) men nej, "inte gravid". Är det någon som varit med om liknande/hört något?

Här är grafen, obs att jag "avaktiverat dippen bim-1 pga att jag sov 2h mindre. Idag sov jag 1h mindre men vill inte ta bort fler tempningar nu, 1h är väl inte sååå farligt.

Svar på tråden Bim Maj 2018