• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jagvetdåinte

Jag ger upp maj nu och har startat en juni-tråd. Grattis till er som plussar oci ni andra, ses i nya bim-tråden :) <3

• SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-02 20:55:26 följande:

Åh, vad roligt och spännande med första! Nä, har bestämt mig för att inte söka hjälp. Vi nöjer oss med fyra om det inte går. Jag har fortfarande ägglossning så jag kanske har ett par chanser kvar...

För oss tog det 1 år (pergotime) med första, 11 mån med andra, direkt med tredje och 3 mån med fjärde. Missfall är ju nytt för mig. Har fått diagnosen PCO så jag trodde mitt problem skulle vara att bli gravid.

Hoppas det tar sig för er snart! Det var lite trögt i starten för oss, men vi hann ändå med fyra barn (förhoppningsvis fem).

Nej helt rätt, 4 är inte fel och kan man o vill man ha fler så why not :) precis som du säger, positivt att du har ägglossning så det innebär att chansen finns!

Det gick segt för er i början men verkar som att kroppen lärde sig sen och det gick smidigt efter ett par graviditeter. Brukar trösta mig själv med att kroppen inte vet hur den ska bete sig vid första graviditeten.

Håller tummarna för att kroppen kommer igång igen och vi får våra efterlängtade plus! <3
  • Issari
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-02 21:52:15 följande:

Jag ger upp maj nu och har startat en juni-tråd. Grattis till er som plussar oci ni andra, ses i nya bim-tråden :) <3

Håller tummarna för att det går vägen för dig i juni! Imorgon får jag förhoppningsvis veta om vi ses där eller inte...
  • nufårvise

Halloj, hade bim i april men inte fått plus. Tog ett test för några timmar sen som såg blankt ut, sen anade jag något. Redigerad bild. Ser nån något? Bim+3 typ. Blev helt blankt sen.

• Jagvetdåinte
    Issari skrev 2018-05-02 22:02:56 följande:

Håller tummarna för att det går vägen för dig i juni! Imorgon får jag förhoppningsvis veta om vi ses där eller inte...

Håller tummarna för att du plussar å att vi inte ses i nya tråden då hihi ;) om det inte är för att du bara vill hälsa på förstås :D
  • nufårvise
    nufårvise skrev 2018-05-02 22:07:13 följande:

Halloj, hade bim i april men inte fått plus. Tog ett test för några timmar sen som såg blankt ut, sen anade jag något. Redigerad bild. Ser nån något? Bim+3 typ. Blev helt blankt sen.

Tittar jag på andra test så verkar detta streck vara för nära plastkanten.
  • Jahajaa

Grattis till alla er som redan plussat! :) En liten fråga.. prickade ni in ägglossningen helt nu när ni lyckades? Vill verkligen att det ska ta sig denna månaden ;)

• Nicci91
    Issari skrev 2018-05-02 11:06:17 följande:

Hehe, ja, jag har klarat mig från att testa idag. Hittills i alla fall. Men jag tänker att det bästa är att testa på morgonen så det får bli imorgon bitti.

Jag testade med ÄL-stickor ett tag men har haft svårt att få positivt resultat (har nog bara lyckats en gång och då med flera stickor om dagen!) trots att jag enligt NC har ÄL varje cykel. Nästan alltid på dag 16. Så jag lät bli stickorna denna månad. Jag skaffade däremot en app till, fertility friend, som jag också tycker verkar bra. Där finns också mer funktioner och mer information.

Har du tempat i många cykler? Jag har tempat i ett år ungefär så nu är NC bra på att förutsäga. Det diffar endast någon dag ibland, men min cykel är ju också regelbunden. Men det tar ett tag att få ordning/rutin på mätningarna så att de blir bra!

Vad spännande, hoppas!!

Okej ja det låter ju som att stickorna bara fungerar för vissa.. Jag har tempat i 7 cykler och haft ganska oregelbundna cykler. Jag hoppas NC beräknar rätt denna månad och inte flyttar äl!
  • Mih4
    Jahajaa skrev 2018-05-02 23:38:55 följande:

Grattis till alla er som redan plussat! :) En liten fråga.. prickade ni in ägglossningen helt nu när ni lyckades? Vill verkligen att det ska ta sig denna månaden ;)

Vi körde varannan dag och det råkade då bli exakt vid ägglossning. Sen kan det lika gärna vara sexet 2 dagar tidigare? Men så blev det. Ägglossningen sattes ut efter tempen nämligen så visste inte riktigt. :D
  • Imra

Idag gjorde jag ett digitalt test bara förvar få det svart på vitt! :D bim idag.

Svar på tråden Bim Maj 2018