• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • theteacher
    storformatare skrev 2018-05-03 12:53:19 följande:
    Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)
    Spännande, kan verkligen känna igen mig i det där mer mängden sex under den fertila perioden och skillnaden sen. Haha.. Hemskt egentligen.. haha.

Jag började äta folsyra för ca 1 1/2 månad sedan. Det är det enda tillskottet som jag har valt att köra med så här i början av vårt försök. Vad äter du för vitaminer då?  :)
  • Ölandstoka

Vågar mig in i den här tråden men oklart om jag kommer att ha bim i maj eftersom jag har oregelbunden mens. Hoppas på en kort cykel och då är det bim i slutet av maj. Är på dag 7, hoppas äl kommer igång snart! :)

• saijda

Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)

Jag äter gravid-vitaminer också, hade påbörjat de när jag plussade förra gången så kunde lika gärna fortsätta med dem. Utöver det så har jag ätit extra folsyra sedan augusti-2017 samt omega-3. Har även ätit d-vitamin och kalcium under vintern. Mycket kanske men skadar inte :)
  • Blåstjärna

Troligtvis ägglossning i helgen. Jag lägger till mig i listan. 7:e försöket efter MA (v 12) i slutet av okt.

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, Issari 

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär 

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher, Jeex

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina 

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola  Blåstjärna

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska 

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

• Jahajaa

Det var lite den taktiken jag tänkte köra på denna månaden också,. Hoppas det går lika bra för oss som för er ;) Hur länge hade ni försökt? Tidigare månader har vi bara haft sex som vanligt, (typ 2-3 ggr i veckan) men det har inte tagit sig. Skulle egentligen haft ÄL i helgen men den är lite sen, men det känns som att den är på gång nu iaf :) Dock så blir det sista myset idag, för sen åker sambon och vi syns inte på 1,5 vecka så jag hoppas på att den kommer så snabbt som möjligt nu :) 

Jag äter bara folsyra som kosttillskott, annars inget mer..
  • Missdalvik

Lägger tull mig i listan :)

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher, Jeex

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter

24/5 Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

• Systeryster33

Hej tjejer! Testar med äl test efter missfall! Blir starkare och starkare. Nc trodde på äl idag, men fortfarande negativa äl test även om de som sagt är mycket starkare nu än för några dagar sen!

Ni som är hemma med äl test, betyder ett starkare test sträck närmare äl? Vad tror ni om mitt test, borde äl va inom de närmaste dagarna ? (Har inte varit )

• Jeex

Kändes så konstigt att vara den som fick ringa ett samtal till barnmorskan och boka in ett tidigt ultraljud :) Nu är det tre långa och lite oroliga veckor tills man får veta om det är ett x igen eller inte.

• Elsaida
    Systeryster33 skrev 2018-05-03 16:41:28 följande:

Hej tjejer! Testar med äl test efter missfall! Blir starkare och starkare. Nc trodde på äl idag, men fortfarande negativa äl test även om de som sagt är mycket starkare nu än för några dagar sen!

Ni som är hemma med äl test, betyder ett starkare test sträck närmare äl? Vad tror ni om mitt test, borde äl va inom de närmaste dagarna ? (Har inte varit )

Ser ut som att lh toppen ev skulle kunna vara senare i kväll/natt eller i morgon :)
  • Meemelie

Var tvungen att ta två test innan jag vågade lita på det. Men två test ljuger nog inte :) BIM+1/ ÄL+13

Svar på tråden Bim Maj 2018