• Anonym (fundersam)

Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?

Vi fick ändra våra påskfirande helt detta år och vi skulle egentligen haft bonusbarnen men nu kommer dom i slutet av veckan. 
    Bör jag fixa påskägg till bonusbarnen till dom kommer hit igen nu när bara våra små får och dom egentligen skulle varit här från början?

• Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?
  • Anonym (texas)

Fyll på de små barnens ägg med mer godis. Eller en liten present. Så kan pappan ge äldre barnen sina ägg om han vill.

• Ohka
    Anonym (Elsa) skrev 2018-03-31 00:14:08 följande:
    Har bonusbarnen fått påskägg hos den andra föräldern tycker jag dock att alla barn har behandlats lika. Alla har ju fått ägg under påskhelgen. Det räcker ju egentligen gott och väl.
    Fast varför ska de inte få påskägg av bägge sina föräldrar? Bonusarna är redan förfördelade i den bemärkelsen att de inte får vara tillsammans med bägge sina biologiska föräldrar, vilket TS barn får.
    ~ To the hilt! ~
  • Anonym (X)
    Ohka skrev 2018-03-31 11:58:14 följande:

Fast varför ska de inte få påskägg av bägge sina föräldrar? Bonusarna är redan förfördelade i den bemärkelsen att de inte får vara tillsammans med bägge sina biologiska föräldrar, vilket TS barn får.

Då får väl den biologiske föräldern fixa det.
  • Nomanisanisland
    Anonym (X) skrev 2018-03-31 12:01:56 följande:
    Absolut. Men håller man ändå på och gör påskägg är det bara trams att inte göra till alla samtidigt.
  • Anonym (X)
    Nomanisanisland skrev 2018-03-31 12:06:47 följande:

Absolut. Men håller man ändå på och gör påskägg är det bara trams att inte göra till alla samtidigt.

Godisäggen har väl redan gjorts och lämnats nu?

Att göra "i efterhand" är ju överkurs för andra än bioföräldrar.
  • Ohka
    Anonym (X) skrev 2018-03-31 12:01:56 följande:
    Inte nödvändigtvis. Har man tagit på sig att leva med en partner som har barn sedan tidigare får man kanske också förstå att man kan få göra saker för dennes barn. Men jag antar att det är alldeles för betungande att göra i ordning ett par påskägg...
    ~ To the hilt! ~
  • Anonym (Megasen)
    Nomanisanisland skrev 2018-03-31 12:06:47 följande:
    Fast om partnerns barn inte är hos dem över påskhelgen så har de högst troligast redan fått sina ägg.
    Varför ska då dessa barn få dubbel dos jämfört med de gemensamma barnen?

Allt måste inte vara millimeterrättvisa.
  • Anonym (Megasen)
    Nomanisanisland skrev 2018-03-31 11:34:55 följande:
    Ge barnen varsitt då och ett stort till hela familjen som du ställer fram när bonusbarnen kommer?
    Detta är det hittills bästa förslaget.
    Ts, kör på detta!

• Anonym (X)
    Ohka skrev 2018-03-31 12:23:05 följande:

Inte nödvändigtvis. Har man tagit på sig att leva med en partner som har barn sedan tidigare får man kanske också förstå att man kan få göra saker för dennes barn. Men jag antar att det är alldeles för betungande att göra i ordning ett par påskägg...

Tydligen är det ju för jobbigt för pappan att fixa det, såatte...
  • Nomanisanisland
    Anonym (X) skrev 2018-03-31 12:11:54 följande:
    Godisäggen har väl redan gjorts och lämnats nu?

Att göra "i efterhand" är ju överkurs för andra än bioföräldrar.
    Ja, vansinnigt avancerad överkurs.
Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?