SysterY skrev 2018-03-30 22:49:27 följande:
Min 4.5 åriga dotter får rätt många medelstora påskägg med en massa godis i iår av diverse släkt (hennes mormor och moffa, hennes farmor, hennes farfar + fru, min biopappa (har förövrigt aldrig hänt tidigare då jag har absolut noll kontakt med honom!), min mormor och min farmor och farfar och av hennes gudfar. Sju medelstora ägg fullproppade med godis + plus lite småslantar. Dock kommer hon inte äta allt. Av mig och mim sambo får leksaker, ett kinderägg och ett klädesplagg i ett påskägg och av sin pappa får hon också leksaker + kinderägg. Min son får godis och pengar i sina ägg, han får lika många ägg men å andra sidan är han 17.
Hade min sambo haft barn så hade de självklart fått påskägg de också oavsett vart de hade varit i påsken.
Har även gett ett lite påskägg till min dotters lillasyster iår, dock utan godis då hon enbart är 7 månader. Klädesplagg och bitleksaker fick hon.
Oj, vilken soppa av ungar hit och dit!
Och så förvånas jag över att du ger en 17-åring påskägg, att att han måste ha lika många ägg som lillasyster på fyra...!