Cadencee skrev 2018-04-01 09:37:14 följande:
När jag menade att vi ser alla barn som våra barn menade jag att tex som detta med påskägg, alla hade fått varsitt även om vi kanske hade haft hans barn över påskhelgen men inte mina eller tvärtom. Att samma regler gäller för alla barn om det inte är något som går att relatera till ålder.
Men du och din man har ju två barn var, det är väl inte så svårt att komma överens om att se alla barn som våra barn då, ni har ju gått in med samma förutsättningar i relationen. I ts fall (om jag nu har förstått det rätt, ts har bara skrivit två små inlägg) så hade hon inga barn när hon träffade sambon, men han hade minst två barn. Sedan har de fått gemensamma barn. Det betyder att alla barn är hans barn men hen var inte ens förälder när de träffades och nu är hen förälder till minst två av barnen men inte de andra. Deras situation påminner på intet sätt om er, för er blir det väl ganska självklart att ni som två ensamstående föräldrar med lika många barn var kan samarbeta kring barnen på ett jämbördigt sätt.
Jag tror som sagt inte att problemet handlar om ett ynka påskägg och lite godis, ts verkar ju orolig att de små ska bli ledsna eftersom de redan har fått sina ägg, och man kan ju undra om det är pappan som har sina idéer om millimeterrättvisa mellan hans barn fast att så ändå inte blir fallet, jag vet inte, så i det här fallet funkar det kanske inte som du tror att alla får var sitt oavsett var de har varit, för de yngsta har ju bara ett ställe att få påskägg på och då får de ju bara ett var, medan bonusarna har flera ställen att vara på och då får de fler.