• Anonym (fundersam)

Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?

Vi fick ändra våra påskfirande helt detta år och vi skulle egentligen haft bonusbarnen men nu kommer dom i slutet av veckan. 
    Bör jag fixa påskägg till bonusbarnen till dom kommer hit igen nu när bara våra små får och dom egentligen skulle varit här från början?

• Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?
  • Anonym (texas)
    Cadencee skrev 2018-03-31 19:10:18 följande:

I år har vi varje mina eller sambons barn över påsk så barnen fick påskägg förra helgen. Vi köpte gemensamt till alla 4. Hos oss är alla barn våra barn även om vi bara är biologiska föräldrar till 2 var (inga gemensamma)

Ursäkta mig, nu blir det du som får ta smällen och det är säkert väldigt orättvist, men jag har hört den här klichéen så ofta, "hos oss är alla barn våra barn". Förlåt mig men det låter som du tycker att ni är överlägsna andra och som att det är ni som sitter på framgångsreceptet för en lyckad bonuskonstellation. Tycker du det eller är det bara jag som uppfattar det du säger så? För som du vet finns det många olika konstellationer och man måste ju inte se varandras barn som sina för att det ska funka eller för att det ska vara bra.
  • Anonym (Megasen)
    Anonym (texas) skrev 2018-03-31 21:03:50 följande:
    Ursäkta mig, nu blir det du som får ta smällen och det är säkert väldigt orättvist, men jag har hört den här klichéen så ofta, "hos oss är alla barn våra barn". Förlåt mig men det låter som du tycker att ni är överlägsna andra och som att det är ni som sitter på framgångsreceptet för en lyckad bonuskonstellation. Tycker du det eller är det bara jag som uppfattar det du säger så? För som du vet finns det många olika konstellationer och man måste ju inte se varandras barn som sina för att det ska funka eller för att det ska vara bra.
    De är ännu nyförälskade och lever i rosa fluff.
    Vardagen kommer på besök hos dem också.
  • NELJ
    Cadencee skrev 2018-03-31 19:10:18 följande:

I år har vi varje mina eller sambons barn över påsk så barnen fick påskägg förra helgen. Vi köpte gemensamt till alla 4. Hos oss är alla barn våra barn även om vi bara är biologiska föräldrar till 2 var (inga gemensamma)

Jo men i det här fallet ska ju inte barnen fira påsk tillsammans. Det är ju skillnad.
  • Ess
    Så kan det säkert va om båda har barn med sig in i förhållandet. 

Jag hade känt mig både utnyttjad och låst om jag förväntades se hans barn som mina. Det hade blivit ett väldigt kort förhållande i så fall.
  • Cadencee

När jag menade att vi ser alla barn som våra barn menade jag att tex som detta med påskägg, alla hade fått varsitt även om vi kanske hade haft hans barn över påskhelgen men inte mina eller tvärtom. Att samma regler gäller för alla barn om det inte är något som går att relatera till ålder.
  • Cadencee
    NELJ skrev 2018-03-31 21:56:54 följande:

Jo men i det här fallet ska ju inte barnen fira påsk tillsammans. Det är ju skillnad.

Nej inte våra heller? Hade vi haft enbart 2 av barnen över påsk och inte dom andra hade alla barnen fått varsitt påskägg ändå. Vi ger inte bara 2 stycken och inte dom andra. Oavsett vem som skulle först just helgen med oss.
  • Cadencee
    Anonym (Megasen) skrev 2018-03-31 21:16:35 följande:

De är ännu nyförälskade och lever i rosa fluff.

Vardagen kommer på besök hos dem också.

Haha nej vi är inte nyförälskade och lever i rosa fluff. Vardagen har verkligen besökt oss så du kan vara lugn ;)
  • NELJ
    Cadencee skrev 2018-04-01 09:38:26 följande:

Nej inte våra heller? Hade vi haft enbart 2 av barnen över påsk och inte dom andra hade alla barnen fått varsitt påskägg ändå. Vi ger inte bara 2 stycken och inte dom andra. Oavsett vem som skulle först just helgen med oss.

Ah, jag läste fel. Tja det där är ju tydligen olika. Påskägg hör påskdagen till i min familj.
  • Cadencee
    NELJ skrev 2018-04-01 09:44:47 följande:

Ah, jag läste fel. Tja det där är ju tydligen olika. Påskägg hör påskdagen till i min familj.

För oss har det varit påskafton (mina föräldrar lever ihop) men nu lever inte jag och exet ihop sen 1 år tillbaka och min sambo har 2 barn. Skulle aldrig kunna göra skillnad på det viset att inte ett par får bara för att dom inte firar helgen med oss utan den andre föräldern. Nu hade vi inte några barn alla här och ja då fick alla 4 varsitt litet ägg förra helgen. :) men i denna situation i ts hade jag fixat ägg till alla eller ingen :)
  • Anonym (Alla)

Om ni öppnar en chokladask till familjen, sparar ni några bitar till dom som inte är hemma då? Om ni fikar, spar ni en kaka? Om ni har barn som är överviktiga, ska dom ändå få godisägg en vecka senare, trots att som fått hos den andre föräldern på påsken? Får era bonusbarn lltid dubbelt? Spar ni lördagsgodis också tills barnen kommer hem?

Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?