• Anonym (fundersam)

Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?

Vi fick ändra våra påskfirande helt detta år och vi skulle egentligen haft bonusbarnen men nu kommer dom i slutet av veckan. 
    Bör jag fixa påskägg till bonusbarnen till dom kommer hit igen nu när bara våra små får och dom egentligen skulle varit här från början?

• Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?
  • Anonym (T)
    Anonym (Styv, inte bonus) skrev 2018-03-30 22:22:35 följande:

Det handlar om känslor, man kanske inte ens tycker om partnerns ungar.

Vilken skräp till partner du fick tag på . Ni förtjänar varandra.

Hoppas ?ungarna? är snart myndiga .
  • NELJ
    Anonym (fundersam) skrev 2018-03-30 21:44:57 följande:

Vi fick ändra våra påskfirande helt detta år och vi skulle egentligen haft bonusbarnen men nu kommer dom i slutet av veckan. 

Bör jag fixa påskägg till bonusbarnen till dom kommer hit igen nu när bara våra små får och dom egentligen skulle varit här från början?

Är det bara jag som tolkar inlägget som att bonusbarnen inte är hemma över påsk utan kommer först nästa helg. Så då lär ju ts barn redan ätit upp sitt godis... inget behov att göra flera ägg.

Jag tycker personligen att man får ett påskägg på påskdagen. Och det räcker. Det är inte som jul där man ofta har flera julklappsutdelningar, en för varje familj. Tyvärr håller inte vare sig barnens pappa eller farmor med om detta med resultatet att ena barnet fick så mycket godis förra påsken (och ingen höll koll på hur mycket han åt) så han åt tills han kräktes... jippie....
  • Anonym (mami)
    Anonym (fundersam) skrev 2018-03-30 21:44:57 följande:

Egentligen är det väl pappans ansvar om han vill ge sina barn påskägg. Om pappan inte bryr sig så känns det medmänakliga att fixa det åt bonusbarnen med.
  • Anonym (Styv,  inte bonus)
    Anonym (T) skrev 2018-03-30 22:28:48 följande:

Vilken skräp till partner du fick tag på . Ni förtjänar varandra.

Hoppas ?ungarna? är snart myndiga .

Oj, varför pratar du om mig?

Jag har gudskelov inga styvbarn.

Jag pratade rent generellt. Ja, eller om mitt ex och hans odrägliga avkommor.
  • hammarhajen

Varsitt påskägg med godis? Inte ens en fråga, är väl bara att köpa?
    Ibland undrar jag över denna osäkerhet. Det gäller ett påskägg, inte en ny cykel eller långresa. Gällde det bonusbarn är det kanske bra att vara extra noga med att alltid komma ihåg dem när de inte är närvarande på "rätt dag", så att de verkligen förstår att bonusmamma tänker på dem och bryr sig. 

• Anonym (Maria)
    NELJ skrev 2018-03-30 22:33:07 följande:
    Är det bara jag som tolkar inlägget som att bonusbarnen inte är hemma över påsk utan kommer först nästa helg. Så då lär ju ts barn redan ätit upp sitt godis... inget behov att göra flera ägg.

Jag tycker personligen att man får ett påskägg på påskdagen. Och det räcker. Det är inte som jul där man ofta har flera julklappsutdelningar, en för varje familj. Tyvärr håller inte vare sig barnens pappa eller farmor med om detta med resultatet att ena barnet fick så mycket godis förra påsken (och ingen höll koll på hur mycket han åt) så han åt tills han kräktes... jippie....
    Jag tolkade  det  som att de kommer i slutet av denna vecka, typ söndag.

Men är det som du säger, att de kommer i slutet av nästa vecka, då hade jag inte köpt påskägg. Men däremot kollat med den andre föräldern om de  skulle få  påskägg, annars hade jag skickat med.
  • SysterY
    Anonym (Styv, inte bonus) skrev 2018-03-30 22:22:35 följande:

Det handlar om känslor, man kanske inte ens tycker om partnerns ungar.

Då får man skärpa till sig och lägga sina egna känslor åt sidan! Det är påsk, midsommar, jul och nyår en gång om året!
  • legomum
    NELJ skrev 2018-03-30 22:33:07 följande:

Tycker personligen att det inte ska spela roll om barnen är där eller inte just på påskafton.

Vi har aldrig gett godis eller annat ätbart i påskäggen tidigare. I år kommer det bli några legoset i.
    Förstår inte hysterin att ge godis/ätbara saker i påskäggen.
    Skulle själv börjat kräva av andra som vill ge ett ägg att lägga annat som passar för åldern (pysselmaterial är något att föredra imo)
  • SysterY
    Anonym (Styv, inte bonus) skrev 2018-03-30 22:34:09 följande:

Oj, varför pratar du om mig?

Jag har gudskelov inga styvbarn.

Jag pratade rent generellt. Ja, eller om mitt ex och hans odrägliga avkommor.

Jag förstår varför han dumpade dig...
  • Anonym (Styv,  inte bonus)
    SysterY skrev 2018-03-30 22:38:43 följande:

Då får man skärpa till sig och lägga sina egna känslor åt sidan! Det är påsk, midsommar, jul och nyår en gång om året!

Det är din åsikt, ingen lag.
Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?